Honda už dávnejšie avizovala, že hybridné autá považuje len za mostík k čisto elektrickej mobilite. Možno aj preto sú jej najnovšie hybridy ako Accord a CR-V elektromobilmi s predĺženým dojazdom. Tie majú k čiste elektrickým autám ešte bližšie ako zásuvkové plug-in hybridy. Nepotrebujú napríklad klasickú prevodovku. Lenže vo Frankfurte nad Mohanom išla Honda ešte ďalej. Koncept EV Urban je zhmotnením jej vízie prvého elektromobilu bez akéhokoľvek spaľovacieho motora. A nejde o víziu vzdialenej budúcnosti. EV Urban Concept je v podstate prototypom sériového modelu, ktorý príde na trh už v roku 2019.
Kým ostatné automobilky štartujú svoju elektrickú ofenzívu cez luxusné limuzíny, a najmä populárne crossovery, v ktorých sa cena batérií ukryje ľahšie ako pri nižších triedach, Honda dala prednosť malému mestskému autu. Ešte o 100 mm kratšiemu, ako je súčasný Jazz. Na tomto malom formáte s dĺžkou necelých 3,9 metra predviedla množstvo invencie. Dizajnom akoby sa obrátila k jednoduchosti sedemdesiatych rokov. Minimalistické poňatie pôsobí v jej podaní veľmi sympaticky. Falošnú prednú masku tvorí v podstate displej so svietiacim logom. Dokáže však zobrazovať aj informácie pre ostatných účastníkov premávky, dokonca viacjazyčne.
A to vrátane pozdravov, rád pre iných vodičov a chodcov alebo stavu nabíjania. Denné svetlá tvoria svietiace kruhy. Jednoduchá je aj predná kapota. Zrkadlá nahradily kamery. Z profilu zaujme pár širokých protismerných dverí, ktoré uľahčujú prístup do štvormiestneho interiéru. Dobrý výhľad zas zabezpečuje široké čelné okno a extrémne úzke stĺpiky. Displej nájdemeaj vzadu. Interiér je inšpirovaný svetom bytového dizajnu. Namiesto samostatných sedadiel tu preto nájdeme dve lavice čalúnené látkou a prvkami evokujúcimi drevo. Výplne dverí dokonca evokujú po uzavretí operadlá sedacej súpravy.
Zadné bezpečnostné pásy sú ukotvené v strede, čo uľahčuje manipuláciu s nimi. Nezavadzajú totiž pri nastupovaní ani vystupovaní. Mimoriadne jednoduchá je aj prísne horizontálna palubné doska potiahnutá imitáciou dreva. Lenže nad ňou sa vznáša obrovský panoramatický displej zaberajúci takmer celú šírku kabíny a ďalšie dva nájdeme vo dverách. Vďaka tomu tu zredukovala Honda počet ovládacích prvkov len na tri. Všetko sa ovláda dotykom na displeji, volante alebo hlasom. O technike Honda nič neprezradila. Koncept však stojí na novej elektrickej platforme s ľahkými a kompaktnými akumulátormi zabudovanými v podlahe.