Porsche jeden plug-in hybrid má – vlani predstavenú Panameru 4 E-Hybrid. Už tá zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy vyrážala dych. Veď v tejto disciplíne zaostávala za najvýkonnejšou verziou Panamera Turbo len o zanedbateľnú desatinku sekundy. To ale Porsche nestačilo. V hybridnom pohone vidí totiž cestu nielen k nižším emisiám, ale aj extrémnej dynamike. A tak priviezlo do Frankfurtu Panameru Turbo S E-Hybrid Sport Turismo, teda plug-in hybridné kombi. A je naozaj šialené. Vo svojich útrobách totiž skrýva techniku superšportu či skôr hyperšportu 918 Spyder.
To znamená, že preplňovaný 2,9-litrový 6-valec Panamery 4 E-Hybrid zamenilo za dvakrát preplňovaný 8-valec s objemom štyroch litrov, ktorý dáva sám osebe výkon 404 kW. K tejto nádielke však ešte musíme pripočítať ďalších 100 kW pochádzajúcich z vodou chladeného elektromotora umiestneného v 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovke PDK. Celá sústava je potom naladená na 500 kW a úžasných 850 Nm krútiaceho momentu. Potom asi neprekvapí, že výstupné parametre putujú k všetkým štyrom kolesám a ani to, že cez dve tony vážiace luxusné kombi zvládne šprint na stovku za fascinujúcich 3,4 a dvestovku za 8,5 sekundy.
To však nie je koniec. Svoju exhibíciu končí až pri údaji 310 km/h, aj to len z dôvodu zísahu obmedzovača. Niet pochýb, že tu máme najrýchlejšie kombi sveta. Lenže toto auto nie je len najrýchlejším kombi. Do vrecka schová v akcelerácii aj čistokrvné superšporty, ako Mercedes-AMG GT, Aston Martin DB11 či Chevrolet Camarro ZL1. A mnohé oskalpuje aj v maximálke. Úžasné, ak si uvedomíme, že hovoríme o luxusnom „parníku“ pre 5-člennú posádku s kufrom, do ktorého sa zmestí 550 litrov batožín. Určite viac, ako potrebujete na golf. Pritom sa vie tváriť ako nevinný baránok. Zásoba akumulátorov s kapacitou 14,1 kWh dokáže tejto rakete zabezpečiť bezemisný dojazd do vzdialenosti 50 km s rýchlosťou do 140 km/h.
Nový ostrý plug-in hybrid zo Zuffenhausenu pritom preberá všetky technologické vychytávky novej Panamery vrátane adaptívneho strešného spojleru Porsche Active Aerodynamics (PAA). Ten mení polohu v troch stupňoch v závislosti od rýchlosti a generuje maximálny prítlak 50 kg. V bežnom režime, až do rýchlosti 170 km/h, ostáva pod sklonom –7 stupňov, čím redukuje turbulencie za vozidlom a podieľa sa na nižšej spotrebe. Nad touto hranicou zaujme automaticky polohu +1 stupeň a zvýši prítlak. V režimoch Sport a Sport+ sa tak deje už pri rýchlosti 90 km/h. Ak máte otvorené strešné okno, nakloní sa do uhla +26 stupňov, čím redukuje aerodynamický hluk.
Interiér Sport Turisma má síce vzadu dve plnohodnotné sedadlá, aby zachovalo komfort pre dvoch cestujúcich, ale aj stredový bezpečnostný pás a tretiu opierku. Takže tu máme koncepciu 4+1. Dostupná je aj dvojica autonómnych zadných sedadiel. Palubná doska je vybavená digitálnym prístrojovým panelom Porsche Advanced Cockpit a k dispozícii je inteligentný tempomat InnoDrive, ktorý nastavuje optimálnu rýchlosť po celý čas jazdy na základe povolených rýchlostných limitov, profilov zákrut a terénu. Navonok sa prakticky nelíši od „bežných“ Panamer Sport Turismo. Rozdielom sú len dva kryty na zadných blatníkoch, jeden pre hrdlo nádrže a druhý pre konektor nabíjania.
To trvá mimochodom podľa výkonu nabíjačky od 2,4 do šiestich hodín. Nie je to však lacná hračka. Bez príplatkov si za toto „nebezpečne“ rýchle kombi účtujú v Zuffenhausene 188 592 eur. Ušetriť by ste však mali na palive. Porsche udáva spotrebu troch litrov benzínu na 100 km. Ale ako vieme, toto je údaj z ríše rozprávok, ktorá je výsledkom absurdnej normy merania spotreby NEDC.