Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid ST: Toto je najrýchlejšie kombi sveta!

Vo Frankfurte rozšírilo Porsche portfólio „zásuvkových áut“. Nová Panamera kombi so zásobou akumulátorov však nie je len obyčajným ekoautom. Jej hybridný systém funguje skôr ako KERS v monopostoch F1. Na stovku ju vystrelí za 3,4 sekundy!

10.10.2017 06:00
debata
Navonok sa plug-in hybridné kombi zo... Foto: Porsche
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo - 2018 Navonok sa plug-in hybridné kombi zo Zuffenhausenu nijak zvlášť nelíši od ostatných súrodencov. Dynamikou však rozhodne áno.

Porsche jeden plug-in hybrid má – vlani predstavenú Panameru 4 E-Hybrid. Už tá zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy vyrážala dych. Veď v tejto disciplíne zaostávala za najvýkonnejšou verziou Panamera Turbo len o zanedbateľnú desatinku sekundy. To ale Porsche nestačilo. V hybridnom pohone vidí totiž cestu nielen k nižším emisiám, ale aj extrémnej dynamike. A tak priviezlo do Frankfurtu Panameru Turbo S E-Hybrid Sport Turismo, teda plug-in hybridné kombi. A je naozaj šialené. Vo svojich útrobách totiž skrýva techniku superšportu či skôr hyperšportu 918 Spyder.

To znamená, že preplňovaný 2,9-litrový 6-valec Panamery 4 E-Hybrid zamenilo za dvakrát preplňovaný 8-valec s objemom štyroch litrov, ktorý dáva sám osebe výkon 404 kW. K tejto nádielke však ešte musíme pripočítať ďalších 100 kW pochádzajúcich z vodou chladeného elektromotora umiestneného v 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovke PDK. Celá sústava je potom naladená na 500 kW a úžasných 850 Nm krútiaceho momentu. Potom asi neprekvapí, že výstupné parametre putujú k všetkým štyrom kolesám a ani to, že cez dve tony vážiace luxusné kombi zvládne šprint na stovku za fascinujúcich 3,4 a dvestovku za 8,5 sekundy.

Kombinácia dvakrát preplňovaného 8-valca a... Foto: Porsche
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo - 2018 Kombinácia dvakrát preplňovaného 8-valca a elektromotora v dvojspojkovej prevodovke PDK znamená pre toto kombi celkový výkon 500 kW a 850 Nm krútiaceho momentu.

To však nie je koniec. Svoju exhibíciu končí až pri údaji 310 km/h, aj to len z dôvodu zísahu obmedzovača. Niet pochýb, že tu máme najrýchlejšie kombi sveta. Lenže toto auto nie je len najrýchlejším kombi. Do vrecka schová v akcelerácii aj čistokrvné superšporty, ako Mercedes-AMG GT, Aston Martin DB11 či Chevrolet Camarro ZL1. A mnohé oskalpuje aj v maximálke. Úžasné, ak si uvedomíme, že hovoríme o luxusnom „parníku“ pre 5-člennú posádku s kufrom, do ktorého sa zmestí 550 litrov batožín. Určite viac, ako potrebujete na golf. Pritom sa vie tváriť ako nevinný baránok. Zásoba akumulátorov s kapacitou 14,1 kWh dokáže tejto rakete zabezpečiť bezemisný dojazd do vzdialenosti 50 km s rýchlosťou do 140 km/h.

K vychytávkam patrí digitálny kokpit či... Foto: Porsche
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo - 2018 K vychytávkam patrí digitálny kokpit či inteligentný tempomat InnoDrive.

Nový ostrý plug-in hybrid zo Zuffenhausenu pritom preberá všetky technologické vychytávky novej Panamery vrátane adaptívneho strešného spojleru Porsche Active Aerodynamics (PAA). Ten mení polohu v troch stupňoch v závislosti od rýchlosti a generuje maximálny prítlak 50 kg. V bežnom režime, až do rýchlosti 170 km/h, ostáva pod sklonom –7 stupňov, čím redukuje turbulencie za vozidlom a podieľa sa na nižšej spotrebe. Nad touto hranicou zaujme automaticky polohu +1 stupeň a zvýši prítlak. V režimoch Sport a Sport+ sa tak deje už pri rýchlosti 90 km/h. Ak máte otvorené strešné okno, nakloní sa do uhla +26 stupňov, čím redukuje aerodynamický hluk.

Interiér Sport Turisma má síce vzadu dve plnohodnotné sedadlá, aby zachovalo komfort pre dvoch cestujúcich, ale aj stredový bezpečnostný pás a tretiu opierku. Takže tu máme koncepciu 4+1. Dostupná je aj dvojica autonómnych zadných sedadiel. Palubná doska je vybavená digitálnym prístrojovým panelom Porsche Advanced Cockpit a k dispozícii je inteligentný tempomat InnoDrive, ktorý nastavuje optimálnu rýchlosť po celý čas jazdy na základe povolených rýchlostných limitov, profilov zákrut a terénu. Navonok sa prakticky nelíši od „bežných“ Panamer Sport Turismo. Rozdielom sú len dva kryty na zadných blatníkoch, jeden pre hrdlo nádrže a druhý pre konektor nabíjania.

To trvá mimochodom podľa výkonu nabíjačky od 2,4 do šiestich hodín. Nie je to však lacná hračka. Bez príplatkov si za toto „nebezpečne“ rýchle kombi účtujú v Zuffenhausene 188 592 eur. Ušetriť by ste však mali na palive. Porsche udáva spotrebu troch litrov benzínu na 100 km. Ale ako vieme, toto je údaj z ríše rozprávok, ktorá je výsledkom absurdnej normy merania spotreby NEDC.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo...
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo...
+7Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo...

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #hybrid #PHEV #Porsche Panamera #Porsche Panamera Sport Turismo
Články podľa značiek