Vlani priviedlo na svet Porsche puristickú verziu ikonickej Carrery s prívlastkom R, ktorá vyvolávala asociácie so slávnym modelom 911 R z roku 1967. Určená bola tým, ktorým sa dvíha žalúdok z turbomódy a automatických prevodoviek. Po 991-kusovej odľahčenej sérii s atmosférickým 6-valcom, ktorý posielal cez 6-stupňový manuál k zadným kolesám 368 kW, teda rovných 500 koní, sa len tak zaprášilo. Napriek cene, ktorá štartovala na 190 000 eurách. Takže niet div, že v Zuffenhausene pripravili nástupcu. Tentoraz inšpirovaného modelom 911 Carrera T z roku 1968.
Porsche pri ňom opäť stavilo na puristickú filozofiu i keď základom je kupé 911 Carrera s trojlitrovým preplňovaným 6-valcovým boxerom. Navonok sa limitovaná edícia Carrera T, pričom T v názve znamená „Touring“, líši od bežnej deväťstojedenástky rozšíreným predným spojlerom, spätnými zrkadlami Sport Design v sivom odtieni Agate Grey Metalic, 20-palcovými titánovými diskami kolies z výkonnejšej Carrery S a vzadu čiernou mriežkou odvetrávacieho otvoru. Vo farbe Agate Grey sú vyvedené aj logá Porsche a centrálne koncovky výfukov.
To, čo nevidieť, sú odľahčené bočné okná a tiež zadné okno z polykarbonátu. To všetko v záujme redukcie hmotnosti. Za obeť diéte padli aj zadné sedadlá, zvuková izolácia, klimatizácia, vnútorné kľučky dverí nahradené remienkami či multimediálny systém Porsche Communication Management (PCM). Výsledkom je prevádzková hmotnosť 1 425 kg, o 20 nižšia v porovnaní so základným kupé Carrera. Paradoxne, technika ostáva bez zmien. Pod zadnou kapotou pracuje stále 6-valcový boxer s dvojicou turbodúchadiel, ktorý dáva 272 kW a 450 Nm krútiaceho momentu v rozsahu od 1 750 do 5 000 otáčok za minútu.
Akcelerácii však pomáhajú kratšie prevody a samosvorný diferenciál. Takže 911 Carrera T zvláda stovku za 4,5 sekundy, čo je o desatinku lepší výsledok v porovnaní s Carrerou a na rýchlosť 200 km/h sa dostane len za 15,1 sekundy. Jazdné vlastnosti možno vylepšiť okrem štandardne zníženého podvozku PASM o 20 mm aj príplatkovou riadenou zadnou nápravou, ktorá nie je pri základnej Carrere vôbec k dispozícii. Tentoraz však áno. A komu by prekážala prílišná strohosť Carrery T, Porsche vráti záujemcom bez príplatkov zadné sedadlá aj rozhranie PCM. Potom je otázkou, prečo voliť práve túto edíciu?
Ešte väčší paradox vznikne, ak sa rozhodnete pre dvojspojkovú prevodovku PDK (Porsche Doppelkupplung). Aj tá je totiž na zozname extra príslušenstva. V tomto prípade sa môžu majitelia tešiť aspoň z toho, že šprint na 100 km/h trvá len 4,2 sekundy, čo je v kontexte s manuálom zlepšenie o tri desatiny a na dvestovku 14,5 sekundy, čo je o šesť desatín menej. Maximálna rýchlosť je zhodných 290 km/h. Objednávky na novú odľahčenú Carreru sú už otvorené, pričom prvé kusy dorazia k majiteľom v januári 2018. V porovnaní s 911 R je Carrera T podstatne lacnejšia. Ceny štartujú na 107 553 eurách.
Zákazníci sa môžu rozhodnúť pre exteriérové laky Black, Lava Orange, Guards Red, Racing Yellow, White a Miami Blue, až po metalické odtiene Carrara White, Jet Black a GT Silver.