Porsche 718 GTS: Cayman aj Boxster posilnili

Nové verzie Caymanu a Boxsteru s prívlastkom GTS znamenajú pre „malé“ Porsche vrchol ponuky. Ich preplňované 4-valce prešli tuningovou kúrou. Priniesla im pätnásť koní navyše. Bez zmien však nezostal ani dizajn.

06.11.2017 12:00
debata
Najvýkonnejšie verzie GTS dostali čierne vložky... Foto: Porsche
Porsche 718 Cayman/Boxster GTS - 2017 Najvýkonnejšie verzie GTS dostali čierne vložky nárazníkov aj matné pozadie reflektorov.
Už vlani museli zákazníci Porsche „prekusnúť“ prechod Boxsteru a Caymanu na preplňované 4-valce. Boj s emisiami ich pripravil o 6-valcové boxery s objemom 2,7 a 3,4 litra. V Zuffenhausene si ale dali záležať, aby táto transformácia neovplyvnila dynamiku. Tá, naopak, vzrástla. Napokon zo 4-valcov s objemom 2,0 a 2,5 litra pre Cayman S a Boxster S dokázali technici vyžmýkať 220, respektíve 257 kW. V druhom prípade aj vďaka technologickej lahôdke – variabilnej geometrii turbodúchadiel, ktorá je pri benzínových motoroch stále raritou.

Zdá sa, že modelovému radu s novým číselným značením 718 a rozsiahlym faceliftom to neublížilo. Predaje Boxsteru rástli už vlani a tento rok to nie je inak. Cayman je na tom o čosi horšie, odbyt klesol. Jednoducho, zákazníci túžia viac po vetre vo vlasoch. Napokon, história sedemstoosemnástky je spojená v prvom rade s roadsterom. A teraz prichádza na rad vrchol v podobe verzií Cayman GTS a Boxster GTS. Šesťvalce tu opäť nehľadajte. Ostávajú výsadou ikonických derivátov 911. Zato 4-valcový boxer 2,5 bi-turbo z Caymanu a Boxsteru S prešiel tuningovou kúrou.

Aj vzadu nájdeme matné svetlá a čierne... Foto: Porsche
Porsche 718 Cayman/Boxster GTS - 2017 Aj vzadu nájdeme matné svetlá a čierne vyhotovenie spojleru či difúzora.
Nové sacie potrubie a optimalizované turbodúchadlá znamenajú o 11 kW viac výkonu a v porovnaní s predošlou verziou GTS, vybavenou ešte atmosférickým 6-valcom, nárast až o 26 kW. Celkovo tak produkujú 265 kW a 430 Nm krútiaceho momentu a to v extrémne širokom pásme od 1 900 do 5 000 otáčok za minútu, čo znamená okamžitú reakciu prakticky v akejkoľvek situácii. Spojené môžu byť buď so 6-stupňovým manuálom, alebo dvojspojkovou automatickou prevodovkou PDK. Obe verzie posielajú krútiaci moment výlučne k zadným kolesám. Pochopiteľne, viac výkonu znamená viac dynamiky.
Interiér dostal štandardne prvky balíka Sport... Foto: Porsche
Porsche 718 Cayman/Boxster GTS - 2017 Interiér dostal štandardne prvky balíka Sport Chrono Package, čo znamená viac alcantary a centrálne situované analógové hodinky.

S automatom PDK a v kombinácii s príplatkovým balíkom Sport Chrono Package, šprintujú Cayman a Boxster na stovku za 4,1 sekundy a dosiahnu maximálnu rýchlosť 290 km/h. Navonok sa hlásia k rodine GTS čiernymi vložkami v nárazníkoch, čiernym pozadím reflektorov aj čiernymi 20-palcovými diskami kolies. Nechýbajú matné, centrálne vyvedené koncovky výfukov. Interiér je štandardne vybavený balíkom Sport Chrono Package, čo znamená analógové stopky v strede palubnej dosky a športové sedadlá čalúnené alcantarou.

Priplatiť si môžete za sedadlá Sport Plus so zvýšenou bočnou oporou a elektrickým nastavením. Alcantaru nájdete aj na volante či výplniach dverí. Športovo založení vodiči môžu svoje jazdné výkony na okruhoch zdieľať a porovnávať s ostatnými nadšencami prostredníctvom mobilnej aplikácie Porsche Track Precision (PTPA). Najvýkonnejšie modely radu 718 sa dostanú k prvým zákazníkom v polovici decembra. Ceny štartujú na 76 137 eurách za Cayman GTS. Otvorený Boxster je o čosi drahší. Zaplatíte zaň minimálne 78 160 eur.
Porsche 718 Cayman/Boxster GTS - 2017
Porsche 718 Cayman/Boxster GTS - 2017
+10Porsche 718 Cayman/Boxster GTS - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #GTS #Porsche 718 #Porsche 718 Boxster #Porsche 718 Cayman
Články podľa značiek