Vo Švédsku majú veľký dôvod na radosť. Model Agera RS malosériového výrobcu Koenigsegg sa stal najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom na svete. Rekord sa podarilo prekonať v okolí mesta Pahrump v americkom štáte Nevada. Rýchlostnej skúšky sa zúčastnili aj zástupcovia Guinnessovej knihy rekordov, takže ide o oficiálny zápis do histórie.
Hodnota nového rekordu je 444,6 km/h. Presne takúto priemernú rýchlosť automobil dosiahol počas dvoch prejazdov na trase tam a späť. Za volantom sedel továrenský jazdec automobilky Koenigsegg Niklas Lilja. O meranie sa postarala britská spoločnosť Racelogic. Titul najrýchlejšieho automobilu homologizovaného do bežnej premávky doposiaľ držala špeciálna verzia Bugatti Veyron s označením Super Sport. Tá dosiahla rýchlosť 431 km/h.Ide už o druhý rekord, ktorý si Koenigsegg pripísal na úkor Bugatti. Pred nedávnom model Agera RS porazil Bugatti Chiron v disciplíne 0–400–0 km/h. Švédskemu automobilu sa podarilo zrýchliť na rýchlosť 400 km/h a následne zastaviť za 36,44 sekundy, čo bolo o 5,2 menej ako v prípade Chironu.
Pripomeňme, že Koenigsegg Agrea RS poháňa päťlitrový vidlicový osemvalec s výkonom 1 015 kW (1 360 k) a krútiacim momentom 1 371 Nm. Rozhodujúcim parametrom je však hmotnosť vozidla. Vďaka nej Agera RS so suchou hmotnosťou 1 295 kg poráža výkonnejšie, no o niekoľko stoviek kilogramov ťažšie Bugatti. Od hmotnosti sa odvíja aj zaťaženie pneumatík a práve tie limitujú Chiron v dosahovaní vyšších rýchlostí.
Aktuálny držiteľ rekordu sa však môže onedlho opäť meniť. Nový model z dielne manufaktúry Johna Hennesseyho s označením F5 by ho mohol na tróne vystriedať už na budúci rok. Podľa vyjadrení predstaviteľov americkej firmy by mal nový model dosahovať maximálnu rýchlosť 483 km/h. Dopomôcť mu k tomu má výborná aerodynamika a spomínaný kľúčový parameter, teda nízka hmotnosť.