
Šiesta generácia VW Polo absolvovala svetový debut v septembri vo Frankfurte nad Mohanom. Od novembra je dostupná aj na Slovensku. Napriek evolučnému dizajnu ide o úplne nové auto, postavené na platforme MQB A0. Vidieť to už na rozmeroch. Po prvýkrát v histórii prekonalo hranicu štyroch metrov. Na dĺžku má 4 053 mm, čo je o 81 mm viac. Ešte väčší náskok však získava na rázvore, ktorý sa natiahol o 94 mm, na rekordných 2 564 mm. Proporciám výrazne prospela šírka 1 751 mm, kde pribudlo až 61 mm. Len výška ostala na prakticky identických 1 446 milimetroch.
Ešte viac sa toho zmenilo v interiéri. Nielen z hľadiska priestoru, kde napríklad v kufri pribudlo 71 litrov (351 l), ale aj ergonomického konceptu. Po prvýkrát má Polo umiestnený displej multimediálneho rozhrania s uhlopriečkou 6,5 alebo 8 palcov na hornej časti palubnej dosky. A po prvý raz predstavuje v tejto triede Active Info Displej, teda farebný virtuálny 12,3-palcový prístrojový panel. Rôzne druhy zobrazenia môže teraz vodič voliť jediným tlačidlom priamo na volante. Oba displeje tvoria akoby jednoliaty celok vďaka homogénnemu prepojeniu krycím sklom. Novú latku nastavuje Polo v asistenčných systémoch.

Tie preberá z Golfu. Už v základe má napríklad autonómne brzdy s detekciou chodcov. Adaptívny tempomat ACC funkčným až do rýchlosti 210 km/h je vybavený funkciou stop&go, teda s úplným dobrzdením a následným rozjazdom. Polo môže mať tiež monitorovanie jazdných prúdov s udržiavaním vo zvolenom prúde, výstrahu pri cúvaní s automatickým brzdením, parkovací asistent pre priečne a pozdĺžne manévre, ale aj adaptívne full-LED svetlá s automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Nevídaná je ponuka adaptívnych tlmičov.
Na úvod sa Polo predstavuje s troma benzínovými a dvoma dieselovými motormi. Základ tvoria atmosférické trojvalce 1,0 MPI (55 kW) a preplňované 1,0 TSI (70 kW, 85 kW). Štvorvalec 1,5 TSI (95, 110 kW) príde až v budúcom roku. Základom je 5-stupňový manuál. Len najvýkonnejší trojvalec dostane 6-stupňovú prevodovku. Pre strednú výkonovú verziu je zas určená 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG. Naftu zastúpia už len 4-valcové motory 1,6 TDI (59 kW, 70 kW) spojené s 5-stupňovými manuálmi. Pre výkonnejšiu verziu je pripravená dvojspojková prevodovka 7-DSG.

Polo prichádza v troch úrovniach vybavenia – Trendline, Komfortline a Highline. Základná verzia 1,0i Trendline štartuje na 10 990 eurách. Jazdí na 14-palcových oceľových diskoch a okrem spomínaných bezpečnostných systémov obsahuje asistent rozjazdu do kopca, manuálnu klimatizáciu, audio so 6,5-palcovým dotykovým monitorom, Bluetooth a USB-portom, palubný počítač, elektrické ovládanie predných okien, centrálne zamykanie, výškové nastavenie sedadla vodiča a volantu či dojazdovú rezervu.
Výbava Komfortline s 15-palcovými oceľovými diskami pridáva elektricky ovládané spätné zrkadlá a zadné okná, výškovú reguláciu sedadla spolujazdca, palubný počítač Medium, dvojitú podlahu kufra či chrómovú lištu masky. Výbava Highline sa už môže pochváliť 15-palcovými hliníkovými diskami, prednými hmlovými svetlami, monitorovaním únavy vodiča, koženým volantom, športovými sedadlami či ambientným osvetlením interiéru. Automatická klimatizácia či vyššie úrovne infotainmentu sú však stále za príplatok.
Na výber sú balíky výbav Technik paket, Comfort paket a Electric paket. V nich nájdete napríklad cúvaciu kameru, 8-palcové dotykové rozhranie, bezkľúčový prístup. Najväčšie vychytávky, ako adaptívny tempomat, adaptívne tlmiče, adaptívne LED svetlá či virtuálny prístrojový panel sú opäť za príplatok.
Cenník Volkswagenu Polo
Motor | Prevodovka | Výkon | Trendline | Komfortline | Highline |
---|---|---|---|---|---|
1,0i | 5M | 55 kW | 10 990 € | 12 340 € | – |
1,0 TSI | 5M | 70 kW | 12 430 € | 13 110 € | 14 030 € |
1,0 TSI | 7DSG | 70 kW | – | 15 140 € | 16 060 € |
1,0 TSI | 6M | 85 kW | – | 14 270 € | 15 180 € |
1,6 TDI | 5M | 59 kW | 14 740 € | 15 290 € | – |
1,6 TDI | 5M | 70 kW | – | 15 830 € | 16 750 € |
1,6 TDI | 7DSG | 70 kW | – | 17 850 € | 18 770 € |
Porovnanie rozmerov
Model | Polo 2018 | Polo 2009 | Rozdiel |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 053 | 3 972 | + 81 |
Šírka (mm) | 1 751 | 1 682 | + 61 |
Výška (mm) | 1 446 | 1 453 | – 7 |
Rázvor náprav (mm) | 2 564 | 2 470 | + 94 |
Objem kufra (l) | 351 | 280 | + 71 |
Technické údaje
Motor | 1,0 MPI | 1,0 TSI | 1,0 TSI | 1,5 TSI | 2,0 TSI (GTI) | 1,6 TDI | 1,6 TDI |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 55/- | 70/- | 85/- | 110/- | 147/- | 59/- | 70/- |
Prevodovka | 5M | 5M/7DSG | 6M/7DSG | 6M/7DSG | 6M/7DSG | 5M | 5M/7DSG |
0 – 100 km/h | 14,9 | 10,8/10,8 | – | – | – | – | – |
Max. rýchlosť (km/h) | 170 | 187/187 | – | – | – | – | – |
Spotreba na 100 km (l) | 4,7 | 4,4/4,6 | – | – | – | – | – |