Už to vyzeralo, že zo siedmej generácie Corvette sa najvýkonnejšej verzie ZR1 nedočkáme. Napokon aj súčasná Z06 s výkonom 485 kW, ktoré pochádzajú z 8-valca LT4 4,8 Small-Block, stačila na titul najrýchlejšej Corvette všetkých čias. Pokorila aj ZR1 šiestej generácie. Takže v Detroite nemali veľa dôvodov investovať do ďalších úprav. Lenže Corvette ZR1 je tak trochu technologickou vlajkovou loďou GM, a tak dostala nakoniec zelenú. Novinári novú ZR1 pristihli najprv na nemeckom okruhu Nurburgring, samozrejme, v „maskáčoch“, a teraz americký výrobca definitívne vykložil karty na stôl.
Všetko sa to krúti okolo aerodynamiky a motora. Vynovené srdce s kódovým označením LT5 síce vychádza z motora LT4 a má zhodný zdvihový objem 6,2 litra, no tuning mu priniesol o 52 % väčší kompresor Eaton, väčšie medzichaldiče stlačeného vzduchu a po prvýkrát aj kombináciu priameho a nepriameho vstrekovania paliva. To nepriame sa používa pri požiadavke maximálneho výkonu a slúži ako „forsáž“. Pridaním ďalších štyroch chladičov na skrotenie teploty motora sa počet výmenníkov vyšplhal na neuveriteľných 13. Majú čo robiť, veď výstupom je 766 koní, teda 563 kW a brutálnych 968 Nm krútiaceho momentu.
Dobrou správou je, že Corvette počíta naďalej s manuálnou prevodovkou, čo je vo svete superšportou skutočnou raritou. Navyše 7-stupňovou. Po prvýkrát však budú môcť zákazníci voliť aj automat s ôsmimi prevodovými stupňami. Výkon poputuje výlučne k zadným kolesám, tak ako sa na autentický superšport patrí. S dosiahnutím potrebnej trakcie tak musí pomôcť vyspelá aerodynamika. K dispozícii budú dva balíky – Low Wing a High Wing. Prvý, ktorý pôsobí dosť decentne, sa snaží o dosiahnutie maximálnej rýchlosti, no napriek tomu generuje až o 70 % vyšší prítlak ako súčasná Corvette Z06.
Vyššia úroveň s neprehliadnuteľným zadným krídlom preferuje jazdu na okruhu. Je totiž schopná generovať prítlačnú silu až 430 kg, čo je ešte o 60 % viac ako zvládala Z06 s príplatkovým aerodynamickým paketom Z07 Performance Package. Samozrejme, okrem obrovského spojlera pridáva ďalšie aerodynamické prvky ako predný splitter a aktívne klapky na podvozku s difúzorom, ktoré túto šelmu doslova prilepia k asfaltu. O kontakt s ním sa starajú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Znížený podvozok môže štandardne rátať s balíkom C7.R, ktorý obsahuje adaptívne magnetoreologické tlmiče Magnetic Ride Control.
Bohužiaľ, presné dynamické parametre ostávajú tajomstvom. Maximálna rýchlosť má však prekonať 337 km/h. Šprint na stovku by sa mohol priblížiť k trom sekundám. Brutálne jazdné vlastnosti sú napokon zjavné na prvý pohľad. Okrem spojlerov totiž ZR1 pridáva karbónovú vložku v prednej kapote, ktorá privádza vzduch k medzichladičom. A ak sa rozhodnete pre balík Sebring Orange Design Package, dostanete oranžový lak nielen na karosérii, ale aj v interiéri a na strmeňoch bŕzd.
Cena „základu“ má štartovať približne na 120 000 dolároch, čo je naozaj úžasné. Nič silnejšie a rýchlejšie za tieto peniaze totiž nezoženiete. K prvým zákazníkom sa ZR1 dostane na jar budúceho roka ako modelový rok 2019.