Bolo len otázkou času, kedy sa po premiére novej Dacie Duster predstaví aj jej derivát s logom Renaultu. Pod toto značkou už totiž prvá generácia dávno úraduje v Rusku, Indii či celej Južnej Amerike. A rovnako úspešne ako Dacia v Európe. Novinkou je, že nový Renault Duster sa bude od materskej Dacie líšiť o čosi viac ako v minulosti. Nejde len o jednoduchý „rebrending“ s francúzskym kosoštvorcom. Jasné je to hneď z prvých oficiálnych fotografií, ktoré Renault zverejnil pre potreby mimoeurópskych trhov.
Renault Duster dostal celkom odlišnú prednú masku v štýle luxusného Koleosu, ktorá ovplyvnila nielen tvar svetiel, ale aj dizajn nárazníka a kapoty. V podstate tu tak máme celkom novú prednú časť, ktorá pôsobí možno ešte hodnotnejšie ako v prípade rumunského originálu. Vzadu však už financie na väčšie zmeny nestačili. Predsa len, Duster si stráži svoju cenu, práve za ňou stojí jeho celosvetový úspech. Takže až na logo Renaultu na piatych výklopných dverách je juhoamerický derivát totožný s Daciou.
O interiéri to však celkom neplatí. Renault Duster má volant podobný Alaskanu, teda s tromi namiesto štyrmi ramenami, dokonca nastaviteľný vo dvoch smeroch a namiesto kruhových prieduchov ventilácie obdĺžnikové, navyše lemované hliníkom. Duster s logom Renaultu môže tiež počítať s luxusnejším koženým čalúnením v titánovej či béžovej farbe. I keď za príplatok. Takže Renault sa snažil svoj Duster posunúť predsa len o čosi vyššie ako Daciu. Sedempalcové multimediálne rozhranie či prístrojový panel sú identické. Súčasťou výbavy je kompas, hill-holder a asistent pre zjazd z kopca.
Zato pod kapotou sú opäť rozdiely. A nie malé. Preplňovaný 4-valec 1,2 TCe tu nenájdeme. Ponuka začína atmosférickým 4-valcom 1,6 SCe (85 kW), ktorý môže byť kombinovaný s kontinuálnou prevodovkou CVT, ktorá nie je v Dacii dostupná. I keď v tomto prípade výlučne s pohonom 4×2. Rovnako ako silnejší atmosférický agregát 2,0 SCe (108 kW) spojený štandardne s pohonom oboch náprav a so 6-stupňovým automatom. Nechýba ani diesel 1,5 dCi vo výkonových verziách 63, 68 alebo 82 kW. Slabšie verzie sú predokolky, tá najsilnejšia prináša dvojspojkovú prevodovku EDC aj náhon na všetky štyri kolesá.
Renault Duster druhej generácie odštartuje kariéru najprv v Južnej Amerike a potom zamieri do Ázie, Ruska či na Ukrajinu.