Novú rodinu motorov, ktorú BMW predstavilo v roku 2014, čaká veľká modernizácia. Najmä jej naftovú časť. Dvojlitrový diesel s interným označením B47 je jedným z najpredávanejších motorov pod kapotami BMW. Novinkou bude dvojité preplňovanie. To sa totiž zatiaľ používalo len v najvýkonnejšej verzii 25d, teraz však zamieri aj do slabších modifikácií. Paradoxne, BMW nešlo o zvýšenie výkonu. Takže motor 18d bude naďalej ponúkať 110 kW a 350 Nm a silnejší, 20d, 140 kW a 400 Nm krútiaceho momentu.
Paradoxne, ten istý „tuning“ podstúpi naftový 1,5-litrový 3-valec B37TUV, určený najmä pre modely Mini. Takže tri valce dostanú dve turbodúchadlá. Ani tu sa však výkon nezmení. Slabšia verzia ostane na 70 kW a 220 Nm a silnejšia na 85 kW a 270 Nm krútiaceho momentu. BMW tiež upravilo tvar piestov, zlepšilo olejový okruh a použilo nové vyvažovacie hriadele. Všetky verzie počítajú so vstrekovaním prísady AdBlue pre zníženie emisií oxidov dusíka. A o to tu vlastne šlo.
Nové motory budú spĺňať emisnú normu Euro 6c a budú lepšie vyhovovať novej metodike testu spotreby WLTP. Okrem toho prinesú benefit v nižšej konzumácii paliva, nižšej hlučnosti a rýchlejšej reakcii na stlačenie plynu. Menšie turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek bude totiž pracovať v pásme nízkych otáčok, kým väčšie až vtedy, keď bude motor produkovať dostatok spalín a potrebný tlak. Napriek vyššej udávanej spotrebe, ktorá je výsledkom spomínaného testu WLTP, budú v reálnej premávke motory úspornejšie ako ich predchodcovia.
Motory čaká kariéra v širokom spektre modelov BMW a Mini. Britská odnož bude navyše ťažiť z výhod spojenia naftového 3-valca s novou 7-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá nahradí pôvodný 6-stupňový automat. Neskôr sa má dočkať zmien aj vrcholový naftový 4-valec 25d. V jeho prípade však BMW zvýši výkon. O koľko, to však zatiaľ nevieme. V súčasnosti ponúka 170 kW.