Subaru Ascent: Najväčšie Subaru histórie odvezie osem cestujúcich

Subaru dodržalo svoj sľub. Po detroitskom koncepte Ascent priviezlo do Los Angeles sériovú verziu svojho najväčšieho SUV. Prekvapí najmä konfiguráciou sedadiel. Permanentný pohon oboch náprav aj boxer sú samozrejmosťou.

01.12.2017 06:00
debata
Ascent ostáva dizajnom verný konzervatívnemu... Foto: Subaru
Subaru Ascent - 2018 Ascent ostáva dizajnom verný konzervatívnemu strihu Dynamic X Solid a pripomína menšie kombi Outback. Viac ako SUV Forester. Šesťuholníkovú masku lemujú svetlá s výraznou grafikou denných diód v tvare písmena C.

Subaru predstavilo v januári v Detroite koncept Ascent. Bolo jasné, že po rokoch pripravuje opäť model, ktorý odvezie viac ako piatich ľudí. A keďže dve generácie MPV Tribeca, vyrábané v rokoch 2006 až 2014, skončili neslávne, prednosť dostalo veľké SUV. Rovnomenný model priviezlo na autosalón v Los Angeles a netají sa tým, že ide o najväčšie Subaru v histórii. Postavili ho na platforme SGP (Subaru Global Platform), ktorú využíva Legacy či Forester, pre potreby Ascentu však musela byť rozšírená, predĺžená a spevnená. O potrebnú tuhosť sa stará nový integrovaný rám, ktorý má tiež zaručiť absorbciu vibrácií a hluku.

Rázvor náprav sa v porovnaní s Legacy natiahol o 127 mm, až na 2 878. Presné rozmery nepoznáme, ale Ascent bude nepochybne atakovať päťmetrovú hranicu. Dizajn vyznáva filozofiu Dynamic X Solid, ktorá stavia na robustnosti. V porovnaní s konceptom ubudli len futuristické prvky, ako úzke spätné zrkadlá či príliš komplikovaný dizajn svetiel. Naopak, pribudli klasické kľučky. Svetlám však ostala výrazná „céčková“ grafika denných diód. Nechýba ani typická 6-uholníková maska, mohutné oblúky blatníkov ani plastová ochrana prahov a dverí. Štýlom je Ascent v podstate veľmi blízky Otbacku, dokonca viac ako menšiemu SUV Forester. Zadné svetlá prepája mohutná chrómová lišta.

V porovnaní s Outbackom má Ascent rázvor náprav... Foto: Subaru
Subaru Ascent - 2018 V porovnaní s Outbackom má Ascent rázvor náprav predĺžený o 127 mm, na celkových 2 878 mm. Svetlá výška je slušných 203 mm.

Veľkorysý formát umožnil vytvoriť obrovský vnútorný priestor. Ten má až 4 332 litrov objemu, takže sa sem zmestia tri rady sedadiel. Subaru hovorí až o deviatich možných konfiguráciách usporiadania. Raritou je, že tretí rad poskytuje miesto pre troch cestujúcich. Takže Ascent je schopný prepraviť ôsmich cestujúcich. Priplatiť si však môžete aj za konfiguráciu 2+2+3, keď tvoria druhý rad dve samostatné „kapitánske“ kreslá. Potom však jeden člen posádky ubudne. Medzi nimi je ulička pre prístup k tretiemu radu. V štandardnej konfigurácii sú dva zadné rady delené v pomere 40 : 60. Kufor môže mať objem pri sklopených sedadlách až 2 038 litrov a zmestí sa doň surf či niekoľko bicyklov.

Palubná doska využíva rozhranie Starlink s... Foto: Subaru
Subaru Ascent - 2018 Palubná doska využíva rozhranie Starlink s 8-palcovou dotykovou obrazovkou. Novinkou je head-up displej.

To, že Subaru myslelo na všetkých členov posádky, dokumentuje prítomnosť ôsmich USB portov, devätnástich držiakov na nápoje, trojzónovou klimatizáciou, čítacími lampičkami pre tri rady sedadiel aj 12 V zásuvkou. Palubná doska je vybavená najnovším multimediálnym rozhraním Subaru Starlink s uhlopriečkou 6,5 alebo 8 palcov, kompatibilným so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto. Po prvýkrát sa v Subaru objavuje hotspot s vysokorýchlostným pripojením LTE. Samozrejmosťou je navigácia či hlasové ovládanie. Za príplatok dostanete možnosť diaľkového spojenia s vozidlom vrátane sledovania jeho polohy či vzdialeného odomykania a štartovania.

Raritou je usporiadanie sedadiel v konfigurácii... Foto: Subaru
Subaru Ascent - 2018 Raritou je usporiadanie sedadiel v konfigurácii 2+2+3. Stredný rad vtedy tvoria dve „kapitánske“ kreslá. Pri použití trojmiestnej lavice odvezie Ascent až osem cestujúcich.

Bezpečnostný balík Subaru EyeSight so stereokamerou obsahuje autonómne brzdy, výstrahu pred kolíziou EyeSight Assist Monitor, monitorovanie jazdných prúdov a slepých uhlov zrkadiel, adaptívny tempomat aj asistent zmeny jazdného prúdu či automatické prepínanie diaľkových svetiel. Sledovanie priestoru pri cúvaní doplní neskôr automatické brzdenie. Na palube tiež pribudol head-up displej a elektronické spätné zrkadlo, ktoré prenáša obraz zo zadnej kamery. Z luxusných prvkov je k dispozícii panoramatické otvárateľné strešné okno, elektrické nastavovanie sedadiel, vyhrievaný volant alebo výkonné audio Harman/Kardon.

Pod kapotou debutuje nový preplňovaný 4-valcový... Foto: Subaru
Subaru Ascent - 2018 Pod kapotou debutuje nový preplňovaný 4-valcový boxer s objemom 2,4 litra. Ku všetkým štyrom kolesám posiela cez

Pod kapotou pracuje úplne nový preplňovaný boxer s objemom 2,4 litra. Vďaka priamemu vstrekovaniu paliva, duálnemu časovaniu ventilov, vysokému kompresnému pomeru 10,6 : 1, turbodúchadlu twinscroll a medzichladiču stlačeného vzduchu ponúka výkon 191 kW a krútiaci moment 375 Nm, ktorý je k dispozícii už od 2 000 otáčok za minútu. Spojený je štandardne s kontinuálnou prevodovkou Lienartronic CVT s ôsmimi prednastavenými prevodovými pomermi a permanentným pohonom oboch náprav Symmetrical AWD. Trakciu zlepšuje off-roadový mód X-Mode a už tradične hill-holder a asistent pre prudké klesanie Hill Descent Control. Ascent zvládne aj ťahanie prívesu s hmotnosťou 2 270 kg.

Už výber benzínovej pohonnej jednotky naznačuje, že Ascent ostane americkou záležitosťou. S jeho exportom do Európy sa nepočíta. Vylúčené to ale celkom nie je, keďže ani kombi Levorg to pôvodne nemalo namierené na starý kontinent, a predsa sa k európskym zákazníkom dostalo. V tomto prípade by však Ascent nepochybne pre úspech v Európe potreboval diesel alebo aspoň hybridnú verziu, ktorá by spotrebu zredukovala na úroveň akceptovateľnú v Európe.
Subaru Ascent - 2018
Subaru Ascent - 2018
+29Subaru Ascent - 2018

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Subaru #autosalón Los Angeles 2017 #Subaru Ascent
Články podľa značiek