Súčasná generácia Wrangleru, označovaná ako JK, je na svete od roku 2006. A to s jednou zásadnou modernizáciou, ktorá prebehla v roku 2011 a tejto terénnej legende priniesla najmä modernejší interiér. Čas sa ale nedá zastaviť, a tak na scénu nastupuje nový Wrangler s kódovým označením JK. Očakávania sprevádzala neistota. Je totiž známe, že nová legislatíva v oblasti bezpečnosti a emisií nehrá off-roadom príliš do kariet. Veľký prerod čaká Land Rover Defender aj Mercedes-Benz triedy G, jedny z posledných zástupcov klasických terénnych áut s rámovým podvozkom, tuhými nápravami či redukčnými prevodovkami.
Do poslednej chvíle tak nebolo zrejmé, ako sa trend prejaví na konštrukcii nového Wrangleru. Či neprídeme o ďalší klenot automobilovej histórie, ktorý píše svoju kroniku už od druhej svetovej vojny. Na autosalóne v Los Angeles však roduverným priaznivcom terénnej klasiky nepochybne odľahlo. Wrangler je opäť Wranglerom so všetkým, čo k tomu patrí, vrátane rámového podvozku a dvoch tuhých náprav. Neutrpel ani dizajn. Prísne evolučný prístup mu len priniesol o čosi uhladenejšie línie. Ale aj viac hliníka, napríklad na dverách dverách.
Spolu s rozsiahlym nasadením vysokopevnostnej ocele to znamená zníženie pohotovostnej hmotnosti o 90 kg. Wrangler bude dostupný v krátkej aj predĺženej verzii so štvordverovou karosériou a delenými zadnými dverami, na ktorých je stále uchytené rezervné koleso. Krátka verzia príde v úrovniach Sport, Sport S a Rubicon. Unlimited pridá verziu Sahara. Predná maska má opäť sedem vertikálnych otvorov a kruhové svetlá. Tentoraz aj diódové. Na prvý pohľad je zrejmý dôraz na lepšiu aerodynamiku. Čelné okno je viac sklopené. Detaily sú oveľa prepracovanejšie, čo vidieť napríklad na nárazníkoch.
Čo je podstatné, tak ako v minulosti, sú dvere odnímateľné a čelné okno sklopné. K dispozícii je tiež odnímateľná pevná alebo plátenná strecha. Po ich zložení si môžete užívať vietor vo vlasoch i keď stále s pevným rámom, ktorý tvorí bezpečnostnú klietku kabíny. Neskôr sa má objaviť elektricky ovládaný soft-top Sky One-Touch. Interiér je výrazne prepracovaný, napokon, za desať rokov sa toho veľa zmenilo, najmä v infotainmente. Takže Wrangler, tak ako jeho mladší súrodenci, dostal multimediálne rozhranie Uconnect s uhlopriečkou 5,0, 7,0 alebo 8,4 palca. Zaručená je kompatibilita so smartfónmi aj wi-fi hotspot.
Kabína prináša viac komfortu vďaka pohodlnejším sedadlám, čalúneným povrchom a väčšiemu podielu mäkkých plastov. Zadná lavica má komfortnejší sklon operadla. Väčší má byť aj batožinový priestor, ktorý dopĺňa množstvo odkladacích priestorov vrátane vreciek zo sieťoviny a držiakov nápojov. Na výber je niekoľko druhov čalúnenia, dekorácií, ale aj výkonná audiosústava či dvojzónová klimatizácia. Jeep sľubuje vyšší akustický komfort a menej vibrácií. Bezpečnostné portfólio dopĺňa po prvýkrát monitorovanie slepého uhla zrkadiel, cúvacia kamera, sledovanie križujúcich vozidiel či automatické prepínanie diaľkových svetiel.
Pod kapotou sa odohrala doslova revolúcia. Jediným motorom, ktorý preberá Wrangler z minulosti, je atmosférický 6-valec 3,6 Pentastar (210 kW), ale tentoraz kombinovaný okrem manuálu aj s 8-stupňovým automatom. Absolútnou novinkou je preplňovaný priamovstrekový benzínový 4-valec 2,0 eTorque (191 kW) spriahnutý so 48 V elektrickým okruhom mikrohybridnej sústavy. Neskôr doplní portfólio naftový 6-valec 3,0 EcoDiesel od VM Motori (191 kW), ktorý nahradí pôvodný „industriálny" 4-valec 2,8 CRD. Spojený bude výlučne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Tento zamatový diesel si budete môcť dopriať jedine v predĺženej verzii Unlimited.
To, čo však robí z Wrangleru skutočný off-road, je jeho „štvorkolka“ a konštrukcia podvozku. Dostupné budú tri verzie. Všetky spája po prvýkrát použitý permanentný pohon oboch náprav Select-Trac a redukčný prevod s pomerom 2,72 : 1. Command-Trac pridáva terénne nápravy Dana 44 s koncovým prevodom 3,45 : 1. Najdrsnejšia verzia Rock-Trac pre Rubicon má koncové prevody 4,1 : 1 a navyše dve uzávierky diferenciálov Tru-Lok. K dispozícii sú aj elektricky odpájateľné stabilizátory alebo navijak. Okrem toho má Wrangler nábehové chrániče nárazníkov a podvozku či ťažné oká.
Svetlá výška takmer 270 mm stojí za nabehovými uhlami 44, respektíve 37 stupňov. Prejazdový uhol je 27,8 a brodivosť 33 cm. Trakcii pomáhajú 33-palcové pneumatiky. Na trh dorazí nový Wrangler v polovici budúceho roka. A spolu s ním aj obrovské množstvo príslušenstva od spoločnosti Mopar. K dispozícii má byť až 200 prvkov vrátane „šnorchlu“, strešného nosiča, prahových nadstavcov alebo prídavných svetiel. Neskôr by sa mal po prvýkrát v histórii objaviť aj sériový pikap.