McLaren šliape na plné obrátky. Len tento rok predstavil vrcholový model 720S a v lete k nemu "pribalil“ otvorenú päťstosedemdesiatku. To už vo Wokingu horúčkovito pracovali na avizovanom novom kráľovi Ultimate Series s kódovým označení P15. Aj ten stihne premiéru ešte pred koncom roka. Nakoniec sa volá Senna, pochopiteľne po fenomenálnom brazílskom jazdcovi Ayrtonovi Sennovi, ktorý získal tri tituly majstra sveta F1 práve v kokpitoch McLarenu. A je tu ešte jedna súvislosť. Šéfom projektu P15 bol jeho synovec Bruno.
Výsledkom je ten najultimatívnejší McLaren všetkých čias i keď v mnohom ťaží z riešení 720S. V porovnaní s ním je ale ľahší až 220 kg. To nie je málo. Základom je karbónový monokok Monocage III. K nemu sú upevnené ďalšie diely štruktúry karosérie a vonkajšie panely, opäť z uhlíkových vlákien. Suchú hmotnosť tak zrazili konštruktéri na 1 198 kg.
Dizajn netají okruhové ambície Sennu. Základný kvapkovitý tvar je priam obstavaný spojlermi a sacími otvormi vrátane strešného „šnorchlu“. O prítlak sa stará aktívny predný splitter, dvojitý difúzor vyrobený z jediného karbónového dielu aj zdvojený aktívny zadný spojler s plochou 6 500 ccm, ktorý zvláda aj funkciu vzduchovej brzdy. V najvyššej polohe sa nachádza 1 219 mm nad zemou. Zvláštne žalúzie nad motorovým priestorom sú umiestnené v zóne nízkeho tlaku, takže vysávajú horúci vzduch z chladičov bez rušenia prúdnic vzduchu prichádzajúcich ku krídlu.
Neprehliadnuteľnou súčasťou sú krídlové dvere zasahujúce hlboko do strechy, vybavené dvojicou okien. Tá spodná je vyrobená z vysokoodolného skla Gorilla Glass a má umocniť vizuálnu spätosť s asfaltom. Keďže však na celkovej hmotnosti pridáva sklo pár gramov navyše, na požiadanie vám ho automobilka vymení za karbónový panel. Horné okno je delené, takže spodnú časť možno otvárať. Celú túto parádu vám zabalia vo Wokingu do modrého laku Azura Blue alebo oranžovej farby McLaren Orange. Nadvláda karbónu je zrejmá aj v interiéri, ktorý používa len minimum obkladov a uhlíkové vlákna necháva na obdiv.
Kabína ponúka len dve sedadlá a minimum ovládacích prvkov. Na trojramennom volante nenájdete ani jediné tlačidlo. Ovládanie okien a štartovacie tlačidlo sa presťahovali na strop. Všetky podstatné informácie prúdia k vodičovi cez TFT displej a vysutú obrazovku. Ovládate ňou napríklad aj klimatizáciu. Stredová konzola nesie len ovládače prevodovky, aktivácie systému Launch Control a výstražných svetiel. Všetko je konštruované tak, aby vodič senzoricky vnímal správanie vozidla cez sedadlá, volant a pedále. Batožinový priestor celkom chýba. Za sedadlami je len box na dve prilby a rukavice.
Doslova vzrušujúci má byť zvuk preplňovaného vidlicového 8-valca s objemom štyroch litrov. McLaren tvrdí, že vodič bude mať pocit, akoby bol agregát jeho spolujazdcom. Koncepčne síce pochádza z kupé 720S, z objemu štyroch litrov však dáva 588 kW, teda rovných 800 koní, čo je o 58 kW viac. Krútiaci moment narástol zo 720 na 800 Nm. Stará sa o to dvojica turbodúchadiel twinscroll. Konštruktéri najsilnejšej pohonnej jednotky, aká sa kedy objavila v cestnom McLarene, pritom využili viacero prvkov zo sveta motoršportu.
Agregát má suchú kľukovú skriňu a plochý kľukový hriadeľ. Titánový výfuk poskytuje úžasnú akustiku. O prenos nízkofrekvenčných zvukov do interiéru sa starajú špeciálne držiaky motora a komory v karbónovom skelete. Všetka sila putuje výlučne k zadným kolesám cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku a elektronicky riadený diferenciál. Samočinný režim možno deaktivovať a radiť rýchlosti karbónovými krídelkami na volante. Navrhnuté sú tak, aby ste to zvládli aj s rukavicami. Cez Active Dynamic panel možno nastavovať režimy Comfort, Sport Track a Race s potlačenými zásahmi trakčnej elektroniky.
Na ceste držia Sennu pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R obuté na ultraľahkých hliníkových diskoch s centrálnou maticou. Už v sérii ukrývajú výkonné karbónovo-keramické brzdy. Závesy tvoria dvojité lichobežníkové ramená. O tlmenie sa starajú aktívne tlmiče RaceActive Cassis Control koordinované napríklad aj s činnosťou aktívnych aerodynamických prvkov. Charakteristiku upravujú podľa okamžitých podmienok. Mechanické stabilizátory nahrádza Senna kinetickým systémom hydraulický prepojených tlmičov K-damper, ktorý eliminuje nakláňanie. V okruhovom režime klesne karoséria o niekoľko milimetrov bližšie k asfaltu.
Dynamické parametre zostávajú bohužiaľ tajomstvom, ale výkonová hmotnosť len 6,68 kg/k veští adrenalínové zážitky. Šprint na stovku by sa mohol priblížiť k trom sekundám a maximálka vyskočiť nad hranicu 300 km/h. Vo Wokingu vznikne presne 500-kusová séria. No už dnes je beznádejne vypredaná, pritom za každý exemplár si McLaren účtuje astronomických 750 000 libier, čo je takmer 850 000 eur. Priplatiť si môžete ešte za kožené sedadlá. A nie je to posledná novinka automobilky v blízkej budúcnosti. Už v roku 2019 sa ukáže ideový nástupca kultového F1 s kódovým označením BP23 s trojicou sedadiel.