Dacia predstavila nový Duster na septembrovom autosalóne v Ženeve a pred pár týždňami zverejnila technické špecifikácie. To, čo chýbalo, boli ceny. Dnes ich tu máme, keďže Duster II dorazil na náš trh. Rumunská automobilka dodržala sľub a novinku uvádza v pôvodnej cene. Duster teda zostáva bezkonkurenčne najlacnejším SUV na trhu. To napriek evolučnému zlepšeniu. Hoci rázvor narástol len o štyri milimetre na konečných 2 674 mm, do dĺžky ich pribudlo až 25. Svetlou výškou 210 mm patrí stále k rekordérom triedy.
Dizajn pôsobí robustnejšie. Najmä vďaka vyššie položenej línii okien, mohutným oblúkom blatníkov ukrývajúcich maximálne 17-palcové disky kolies a ochranným prvkom v nárazníkoch. Hoci pripomína predchodcu, dizajnéri sa dotkli každej časti karosérie. Čelné okno je posunuté o 100 mm vpred a má prudší sklon, čo zlepšuje aerodynamiku. Nová je maska aj svetlá vrátane denných diód. Kabína je kompletne prepracovaná.
Tvrdé plasty tu síce opäť nájdete, ale lacný korienok Dusteru „valcuje“ palubná doska s troma stredovými prieduchmi ventilácie a úplne novým prístrojovým panelom. Multimediálne rozhranie Media Nav sa posunulo o 74 mm vyššie. Pod ním nájdeme panel vetrania a klimatizácie. Nový je štvorramenný volant, po prvýkrát s hĺbkovým nastavením, poloha parkovacej brzdy aj spínača ovládania zrkadiel. Sedadlá sú pohodlnejšie. Novinkou je automatická klimatizácia, cúvacia kamera či bezkľúčové odomykanie.
Do kufra sa zmestí 478 litrov batožín, vo verziách so 4×4 o 11 litrov menej (467 l). V kabíne je ďalších 29 litrov odkladacích schránok. Po sklopení zadných operadiel vzrastie prepravná kapacita na 1 623 litrov. Dacia tiež sľubuje vyšší akustický komfort. V oblasti motora je až o 50 % viac tlmiacich materiálov. Pribudli dvojité tesnenia dverí a o 0,35 mm hrubšie akustické čelné okno. O menej vibrácií sa stará pevnejší pomocný rám a tuhšia konštrukcia prednej nápravy.
Duster prichádza na trh s dvoma benzínovými a dvoma naftovými motormi. Základom je stále atmosférický 4-valec 1,6 SCe (84 kW) s 5-stupňovým manuálom. Silnejší benzínový agregát 1,2 TCe (92 kW) je spojený so 6-stupňovou prevodovkou. V oboch prípadoch si môžete dopriať pohon oboch náprav 4×4. Naftu zastúpi motor 1,5 dCi vo výkonových verziách 66 alebo 80 kW. Oba sú štandardne spojené so 6-stupňovými manuálmi.
Pre verziu 1,5 dCi (80 kW) je pripravená 6-stupňová automatická prevodovka, ale len s predným náhonom. Ak chcete štvorkolku, dostanete opäť 6-stupňový manuál. Dacia nezabudla ani na LPG, ktorý tankuje plynofikovaná verzia motora 1,6 SCe. Na výber sú štyri úrovne vybavenia s novým označením Access, Essential, Comfort, a Prestige. Základná úroveň Access je k dispozícii len s motorom 1,6 SCe a pohon 4×4. Štartuje na pôvodných 9 990 eurách. Výbavou ale neohúri.
Stojí na 16-palcových oceľových diskoch a má čierne kľučky, zrkadlá a nárazníky. Okrem povinného ABS, kontroly tlaku v pneumatikách a štyroch airbagov prináša aj asistent pre rozjazd do kopca, obmedzovač rýchlosti a denné LED svetlá. V kabíne nájdete elektricky ovládané predné okná, diaľkové centrálne uzamykanie, palubný počítač a prípravu na rádio. Rezervu si dokúpite za 60 eur. Úroveň Essentila je bohatšia o strešné lyžiny, okrasné oceľové disky, kontrolu zjazdu (len pre 4×4), výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, výškovú reguláciu sedadla vodiča, delené zadné operadlá a rádio s MP3.
Comfort prináša lakované kľučky, chrómovú koncovku výfuku, elektricky nastaviteľné a vyhrievané zrkadlá, tempomat a manuálnu klimatizáciu. V najvyššej úrovni Prestige sa môžete tešiť z lakovaných nárazníkov, zrkadiel a strešných nosičov so saténovými prvkami, 17-palcových hliníkových diskov, systému sledovania mŕtveho uhla, navigácie s TFT displejom, parkovacej kamery, bedrovej opierky či navigácie. Vyššie úrovne zdraželi v porovnaní s minulosťou o 200 až 600 eur. Závisí to od zvolenej pohonnej jednotky.
Za automatickú klimatizáciu si priplatíte 300 eur, za bezkľúčové odomykanie s kartou 200 a sústavu štyroch kamier zobrazujúcich okolie vozidla ďalších 250 eur. Polokožené čalúnenie stojí 430 eur.
Cenník Dacie Duster II
Vybavenie | Motor | Výkon | 4×2 | 4×4 |
---|---|---|---|---|
Access | 1.6 SCe | 84 kW/114 k | 9 990 € | – |
Essential | 1.6 SCe | 84 kW/114 k | 11 290 € | 13 090 € |
Essential | 1.6 SCe | 80 kW/109 k LPG | 12 090 € | – |
Essentila | 1.5 dCi | 66 kW/90 k | 13 240 € | – |
Comfort | 1.6 SCe | 84 kW/114 k | 12 090 € | 13 890 € |
Comfort | 1.6 SCe | 80 kW/109 k LPG | 12 890 € | – |
Comfort | 1.2 TCe | 92 kW/125 k | 13 590 € | 15 390 € |
Comfort | 1.5 dCi | 80 kW/109 k | 14 440 € | 16 240 € |
Comfort | 1.5 dCi EDC | 80 kW/109 k | 15 740 € | – |
Prestige | 1.6 SCe | 84 kW/114 k | 13 240 € | 15 040 € |
Prestige | 1.2 TCe | 92 kW/125 k | 14 740 € | 16 540 € |
Prestige | 1.5 dCi | 80 kW/109 k | 15 590 € | 17 390 € |
Prestige | 1.5 dCi EDC | 80 kW/109 k | 16 890 € | – |
Rozmer, objemy
Verzia | 4×2 | 4×4 |
---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 341 | 4 341 |
Šírka (mm) | 1 804 | 1 804 |
Výška (mm) | 1 693 | 1 682 |
Rázvor náprav (mm) | 2 674 | 2 676 |
Predný previs (mm) | 842 | 841 |
Zadný previs (mm) | 1 670 | 1 580 |
Svetlá výška (mm) | 210 | 210 |
Objem kufra (l) | 478 | 467 |
Objem nádrže (l) | 50 | 50 |
Predný nájazdový uhol | 30 | 30 |
Zadný nájazdový uhol | 34 | 33 |
Prejazdový uhol | 21 | 21 |
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | 1,6 SCe | 1,6 SCe 4×4 | 1,2 TCe | 1,2 TCe 4×4 | 1,6 SCe LPG |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 598 | 1 598 | 1 197 | 1 197 | 1 598 |
Max. výkon (kW/ot.) | 84/5 500 | 84/5 500 | 92/5 300 | 92/5 300 | 84/5 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 156/4 000 | 156/4 000 | 205/2 300 | 205/2 300 | 156/4 000 |
Prevodovka | M5 | M6 | M6 | M6 | M5 |
0 – 100 km/h (s) | 11,9 | 12,9 | 10,4 | 11,0 | 12,2 |
Max. rýchlosť (km/h) | 172 | 170 | 177 | 179 | 172 |
Spotreba na 100 km (l) | – | – | 6,2 | 6,4 | – |
Technické údaje (naftové motory)
Motor | 1,5 dCi | 1,5 dCi | 1,5 dCi 4×4 |
---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/8 | 4/8 | 4/8 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 461 | 1 461 | 1 461 |
Max. výkon (kW/ot.) | 66/3 750 | 80/4 000 | 80/4 000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 200/1 750 | 260/1 750 | 260/1 750 |
Prevodovka | 6M | 6M/6A | 6M |
0 – 100 km/h (s) | 13,8 | 11,8/11,9 | 12,4 |
Max. rýchlosť (km/h) | 158 | 171/171 | 169 |
Spotreba na 100 km (l) | 4,4 | 4,4/4,5 | 4,7 |