
Kde sú tie časy, keď ste si mohli dopriať 6-valcový Golf alebo 8-valcový Passat. Tlak na emisie spojený s prechodom na preplňované motory s menším objemom urobil s viacvalcovými motormi krátky proces. Golf R si musí vystačiť s dvojlitrovým 4-valcom a podobne je to s Passatom či dokonca novým Arteonom . Na výkone síce netratili, ale na kultúre chodu to poznať rozhodne je. Štvorvalec nebude nikdy 6-valcom.
Volkswagen tým navyše stratil privilegované postavenie v hierarchii koncernových značiek. Jednoducho, najsilnejší VW Arteon 2,0 TFSI si musí vystačiť s rovnakou technikou ako najsilnejšia Škoda Superb s výkonom 205 kW. A to nie je dobré. Už dlhšie sa preto šušká o návrate ikonického 6-valca VR6. Technicky by to pre Arteon problém byť nemal. Stojí síce na platforme MQB s priečne uloženými motormi, ale aj táto koncepcia umožňuje montáž väčšieho motora. A VR6 zas až taký veľký nie je.

Napokon, Elmar-Marius Licharz, jeden z top manažérov Volkswagenu sa na túto tému už vyjadril. „Pokiaľ ponúkneme 6-valec, a o tom v prípade Arteonu vážne diskutujeme, tak potom pôjde o motor, ktorý bude možné použiť aj pre americké SUV Atlas. Jeho slová teraz doplnil hovorca spoločnosti Martin Hube, ktorý potvrdil, že vo Wolfsburgu je vo vývoji 6-valcová verzia, vybavená motorom 3,0 VR6 s dvojicou turbodúchadiel. Na obe nápravy by mala cez elektro-hydraulickú spojku Haldex posielať až 410 koní, teda 301 kW.
Podľa jeho slov ide o agilné a silné auto, s ktorým máte poraziť všetky Panamery, ktoré vám budú stáť v ceste. Takže príchod 6-valcového Arteonu, respektíve športového derivátu Arteonu s prívlastkom R, môžeme brať ako hotovú vec. A to napriek tomu, že automobilka oficiálne neoznámila, kedy by sa mohol objaviť na niektorom z autosalónov. Každopádne Volkswagen potrebuje zvýšiť imidž Arteonu. Veď na svete je úžasná Kia Stinger a na tú sa pozerá pánom z Wolfsburgu asi naozaj ťažko.
Vylúčená preto nie je ani premiéra podobne ladeného konceptu v Detroite, prípadne ostrá premiéra na jar v Ženeve. Automobilka nemá na čo čakať. Najmä nie v USA, kde sa stále vyrovnáva s tvrdými dopadmi kauzy Dieselgate.