VW uvažuje nad návratom motora VR6. Pre Arteon R

Z ponuky Volkswagenu sa pod takom downsizingu vytratili benzínové 6-valce. Nový Arteon by to mohol zmeniť.

21.12.2017 12:00
debata (1)
Ak sa do osobných Volkswagenov vráti motor VR6,... Foto: Volkswagen
VW - motor 3,0 VR6 TSI Ak sa do osobných Volkswagenov vráti motor VR6, tak bude určený najvýkonnejšej verzii Arteonu. Ten je totiž po ukončení výroby Phaetonu vlajkovou loďou značky.

Kde sú tie časy, keď ste si mohli dopriať 6-valcový Golf alebo 8-valcový Passat. Tlak na emisie spojený s prechodom na preplňované motory s menším objemom urobil s viacvalcovými motormi krátky proces. Golf R si musí vystačiť s dvojlitrovým 4-valcom a podobne je to s Passatom či dokonca novým Arteonom . Na výkone síce netratili, ale na kultúre chodu to poznať rozhodne je. Štvorvalec nebude nikdy 6-valcom.

Volkswagen tým navyše stratil privilegované postavenie v hierarchii koncernových značiek. Jednoducho, najsilnejší VW Arteon 2,0 TFSI si musí vystačiť s rovnakou technikou ako najsilnejšia Škoda Superb s výkonom 205 kW. A to nie je dobré. Už dlhšie sa preto šušká o návrate ikonického 6-valca VR6. Technicky by to pre Arteon problém byť nemal. Stojí síce na platforme MQB s priečne uloženými motormi, ale aj táto koncepcia umožňuje montáž väčšieho motora. A VR6 zas až taký veľký nie je.

Výhodou koncepcie VR6 sú kompaktné stavebné... Foto: Volkswagen
VW - motor 3,0 VR6 TSI Výhodou koncepcie VR6 sú kompaktné stavebné rozmery. Hodí sa preto aj pre priečnu zástavbu v platforme MQB.

Napokon, Elmar-Marius Licharz, jeden z top manažérov Volkswagenu sa na túto tému už vyjadril. „Pokiaľ ponúkneme 6-valec, a o tom v prípade Arteonu vážne diskutujeme, tak potom pôjde o motor, ktorý bude možné použiť aj pre americké SUV Atlas. Jeho slová teraz doplnil hovorca spoločnosti Martin Hube, ktorý potvrdil, že vo Wolfsburgu je vo vývoji 6-valcová verzia, vybavená motorom 3,0 VR6 s dvojicou turbodúchadiel. Na obe nápravy by mala cez elektro-hydraulickú spojku Haldex posielať až 410 koní, teda 301 kW.

Podľa jeho slov ide o agilné a silné auto, s ktorým máte poraziť všetky Panamery, ktoré vám budú stáť v ceste. Takže príchod 6-valcového Arteonu, respektíve športového derivátu Arteonu s prívlastkom R, môžeme brať ako hotovú vec. A to napriek tomu, že automobilka oficiálne neoznámila, kedy by sa mohol objaviť na niektorom z autosalónov. Každopádne Volkswagen potrebuje zvýšiť imidž Arteonu. Veď na svete je úžasná Kia Stinger a na tú sa pozerá pánom z Wolfsburgu asi naozaj ťažko.

Vylúčená preto nie je ani premiéra podobne ladeného konceptu v Detroite, prípadne ostrá premiéra na jar v Ženeve. Automobilka nemá na čo čakať. Najmä nie v USA, kde sa stále vyrovnáva s tvrdými dopadmi kauzy Dieselgate.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VR6 #Arteon
Články podľa značiek