Mercedes-Benz G: Nová generácia odhalená pred premiérou

Ikonická terénna legenda, Mercedes-Benz triedy G, sa už za pár dní predstaví na detroitskej motoršou v treťom vydaní. Už dnes však poznáme jej dizajn a zopár informácií. Okrem oficiálnych fotografií maskovaných prototypov totiž na internet unikla aj prvá snímka nového géčka bez kamufláže.

05.01.2018 06:00
debata (3)
Nová trieda G si zachová všetky typické črty... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G - 2018 Nová trieda G si zachová všetky typické črty drsného off-roadu. Bude však o čosi širšia a ľahšia.

Premiéra tretej generácie najterénnejšieho zo všetkých Mercedesov-Benz je už naozaj za rohom. Predstaví sa v Detroite 15. januára. V tejto súvislosti púšťa stuttgartská automobilka do sveta prvé oficiálne informácie a tiež sériu fotografií prototypov s kamuflážou, ktoré preveruje na tradičnom testovacom „polygóne“ – kopci Schöck neďaleko Grazu, teda rodiska všetkých „géčok“. Ako vidieť, novinka si zachová tradičný dizajn, bude však širšia a o niečo oblejšia. Nestratí teda nič z pôvodnej DNA. A napriek nižším emisiám a vyššej bezpečnosti bude v teréne ešte agilnejšia ako doteraz. Najväčší pokrok však vidieť v kabíne.

Interiér využíva najnovší infotainment z... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G - 2018 Interiér využíva najnovší infotainment z osobných Mercedesov-Benz vrátane dvojice 12,3-palcových displejov prekrytých spoločným sklom.

Veď druhá generácia triedy G má na konte neuveriteľných 27 rokov. A odvtedy sa toho naozaj veľa zmenilo. Tak ako všetky nové mercedesy môže nová terénna ikona počítať vo vrcholovej verzii s dvojicou 12,3-palcových displejov a moderným infotainmentom. Lacnejšie modifikácie skombinujú klasické „budíky“ s jedným displejom. Komfortom sa tak posunie výrazne vpred. Dobrou správou je zachovanie rebrinového rámu, tuhej zadnej nápravy, uzávierok všetkých troch diferenciálov a redukčnej prevodovky. Modernizáciu však podstúpilo predné nezávislé zavesenie na dvojici lichobežníkových ramien. Vynechanie pomocného rámu umožnilo zväčšenie svetlej výšky o šesť milimetrov na konečných 241 mm.

Dobrou správou je zachovanie rámového podvozku,... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G - 2018 Dobrou správou je zachovanie rámového podvozku, tuhej zadnej nápravy, troch uzávierok aj redukčnej prevodovky.

Prejazdnosť v teréne bude lepšia aj vďaka väčším nábehovým uhlom – vpredu 31 a vzadu 30 stupňov. Prejazdový uhol je 26 stupňov. Pritom si trieda G poradí s brodmi hlbokými 700 mm čo je o 100 viac ako v minulosti. Pohon 4×4 ráta už v základe s permanentným náhonom, ktorý rozdelí krútiaci moment v pomere 40 : 60 v prospech zadných kolies. Mimo asfaltu pomôžu nielen redukcie a uzávierky, ale aj nový trakčný režim G-Mode. V závislosti od aktuálnych podmienok upraví reakcie motora, prevodovky, riadenia či trakčnej elektroniky v prospech najlepšieho záberu. Orientáciu zlepší kamerový systém blízkeho okolia.

V teréne by mala byť nová trieda G ešte... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz G - 2018 V teréne by mala byť nová trieda G ešte suverénnejšia. Aj vďaka špeciálnemu režimu G-Mode, ktorý sa aktivuje pri zaradení redukcie alebo uzavretí niektorej z uzávierok.
Pod kapotou sa objavia 6– a 8-valcové motory z vynovenej vlajkovej lode triedy S, teda aj nové radové agregáty, navyše spojené s 9-stupňovým automatom. Prevodovka má špecifickú kalibráciu upravenú pre potreby triedy G. Lepšia aerodynamika, nové prevodovky a efektívnejšie motory by mali viesť k výrazne nižšej spotrebe paliva. Presné prevádzkové parametre odhalí stuttgartský výrobca pravdepodobne už počas detroitskej premiéry. A ako býva zvykom, k zákazníkom zamieri krátko po svetovom debute.
Mercedes-Benz G - 2018
Mercedes-Benz G - 2018
+17Mercedes-Benz G - 2018

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 3 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz G #autosalón Detroit 2018
Články podľa značiek