Premiéra tretej generácie najterénnejšieho zo všetkých Mercedesov-Benz je už naozaj za rohom. Predstaví sa v Detroite 15. januára. V tejto súvislosti púšťa stuttgartská automobilka do sveta prvé oficiálne informácie a tiež sériu fotografií prototypov s kamuflážou, ktoré preveruje na tradičnom testovacom „polygóne“ – kopci Schöck neďaleko Grazu, teda rodiska všetkých „géčok“. Ako vidieť, novinka si zachová tradičný dizajn, bude však širšia a o niečo oblejšia. Nestratí teda nič z pôvodnej DNA. A napriek nižším emisiám a vyššej bezpečnosti bude v teréne ešte agilnejšia ako doteraz. Najväčší pokrok však vidieť v kabíne.
Veď druhá generácia triedy G má na konte neuveriteľných 27 rokov. A odvtedy sa toho naozaj veľa zmenilo. Tak ako všetky nové mercedesy môže nová terénna ikona počítať vo vrcholovej verzii s dvojicou 12,3-palcových displejov a moderným infotainmentom. Lacnejšie modifikácie skombinujú klasické „budíky“ s jedným displejom. Komfortom sa tak posunie výrazne vpred. Dobrou správou je zachovanie rebrinového rámu, tuhej zadnej nápravy, uzávierok všetkých troch diferenciálov a redukčnej prevodovky. Modernizáciu však podstúpilo predné nezávislé zavesenie na dvojici lichobežníkových ramien. Vynechanie pomocného rámu umožnilo zväčšenie svetlej výšky o šesť milimetrov na konečných 241 mm.
Prejazdnosť v teréne bude lepšia aj vďaka väčším nábehovým uhlom – vpredu 31 a vzadu 30 stupňov. Prejazdový uhol je 26 stupňov. Pritom si trieda G poradí s brodmi hlbokými 700 mm čo je o 100 viac ako v minulosti. Pohon 4×4 ráta už v základe s permanentným náhonom, ktorý rozdelí krútiaci moment v pomere 40 : 60 v prospech zadných kolies. Mimo asfaltu pomôžu nielen redukcie a uzávierky, ale aj nový trakčný režim G-Mode. V závislosti od aktuálnych podmienok upraví reakcie motora, prevodovky, riadenia či trakčnej elektroniky v prospech najlepšieho záberu. Orientáciu zlepší kamerový systém blízkeho okolia.