Na autosalóne v Detroite vytiahol Lexus z rukáva atraktívny koncept LF-1 Limitless. Obrovský, dynamicky ladený crossover by sa mohol stať predobrazom novej vlajkovej lode. Samozrejme, limuzína LS tým nie je ohrozená, ale vkus zákazníkov stále viac smeruje k triede SUV. Veľký Lexus RX nie je však schopný ponúknuť komfort ani jazdný prejav, ktorý sa očakáva od vozidla najvyššej triedy. Vyriešiť by to mohol práve vrcholový crossover. Podľa Lexusu má LF-1 disponovať schopnosťami SUV bez toho, aby sa vzdával jazdných schopností a luxusu typických pre špičkové sedany. Aj preto prívlastok Limitless.
Z tejto filozofie sa odvíjal dizajn tohto auta, ktoré stojí na veľkorysom formáte s dĺžkou 5 014, šírkou 1 986 a výškou 1 605 mm. Do „high society“ radí LF-1 rovnako presvedčivý rázvor náprav s hodnotou 2 974 mm, blízky limuzíne LS. Kompromisy sa nerobili ani pri základnej koncepcii. Hnaná je zadná náprava, tak ako to má vo vyššej triede byť. Rozdielom je väčšia svetlá výška naznačujúca univerzálnosť a karoséria evokujúca SUV. Limitless prináša skutočne pôsobivé línie kombinujúce organické tvary tekutého kovu s ostrými hranami, inšpirovanými japonským mečom katana. Aspoň tak to opisuje tlačová správa.
No aj keď si odmyslíme marketingové klišé, niet pochýb, že koncept by sa mohol stať v sériovej podobe dôstojným súrodencom vlajkovej lode Lexusu. V americkom centre Calty preto pristupovali k dizajnu s rovnakou vážnosťou. LF-1 Limitless sa môže pýšiť nádhernou vretenovou maskou, ktorej zložitá štruktúra pripomína magnetické pole šíriace sa od loga. Chróm nahrádza svetelný efekt v okolí masky. Celé to dopĺňajú futuristické LED svetlá. Profil kombinuje vysoký pontón s nízkou kabínou s líniami kupé. Panoramatická strecha splýva vďaka rozdelenému spojleru so zadným oknom.
Svetlá zabiehajúce hlboko do blatníkov sú spojené svetelnou lištou. Nechýba difúzor ani obrovské 22-palcové disky kolies, ktoré, ako hovorí sám Lexus, sa ledva zmestia do blatníkov. Ako sa na koncept patrí, chýbajú kľučky aj spätné zrkadlá. Nahrádzajú ich senzory a kamery. Zachovanie stredového stĺpika a klasické otváranie dverí však naznačujú, že štúdia nie je až taká vzdialená realite. Viac zmien pravdepodobne prebehne pri transformácii na sériový model v interiéri. Ten je totiž vybavený len štyrmi rovnocennými sedadlami a záplavou displejov.
Najdôležitejšie údaje sa koncentrujú na virtuálnom prístrojovom paneli s 3D zobrazením. Navigácia je rozšírená o dimenziu času a dokáže odporúčať rôzne informácie na základe predpokladaného programu a zvyklostí majiteľa. Samostatné dotykové displeje majú aj cestujúci vzadu, ktorí môžu ovládať infotainment či klimatizáciu. Luxusnú atmosféru podporuje kožené čalúnenie a dekorácie z dreva či obkladov v medených a ružových odtieňoch. Ambientné osvetlenie mení charakter podľa zvoleného jazdného režimu. O záplavu svetla v kabíne sa stará obrovské strešné okno.
O technike Lexus nič neprezradil. Vieme len to, že platforma je pripravená pre rôzne pohony. Od benzínového motora cez hybrid, plug-in hybrid až po čisto elektrickú hnaciu sústavu. To len naznačuje, že LF-1 Limitless čoskoro nastúpi na montážne linky. A niet pochybností, že v čase ústupu reprezentatívnych limuzín to má namierené k úspechu. S novinkou by sme sa mohli stretnúť možno už na budúci rok. Veď základy z nedávno predstavenej vlajkovej lode LS so zadným náhonom sú k dispozícii. Lexus si v Detroite už len potreboval overiť reakcie publika, a tie boli pozitívne.