Hyundai priviedol na svet originálne mladistvé kupé v roku 2011. Veľa vody s ním však nenamútil. V Európe zažil Veloster odbytovú špičku v roku 2012, keď sa z neho predalo viac ako 6 000 kusov. Potom však krivka padla a od roku 2014 sa registrácie pohybovali v stovkách kusov. Za Atlantikom bola situácia lepšia. Americký trh dokázal nasať ročne od 25– do 30-tisíc exemplárov. Vlani však už len necelých trinásť. To nie sú práve najlepšie čísla, no Hyundai si myslí, že Veloster ešte má potenciál.
Do Detroitu tak priniesol druhú generáciu. Tá by už mala stáť na základoch nového Hyundia i30. Rozmery sa však menili len nepatrne. Do dĺžka pribudlo 20 mm (4 240) a do šírky 10 mm (1 800 mm). Výška 1 400 mm a rázvor náprav 2 650 mm ostali dokonca na pôvodných hodnotách. Dizajnom však Hyundai posúva Veloster o kus ďalej. A to pri zachovaní originálnej asymetrickej karosérie s dvojicou dverí na pravej strane a jednými na strane vodiča. Novinkou je veľká kaskádová maska a štandardné LED svetlá.
Z profilu pôsobí Veloster omnoho homogénnejšie. Vzadu zmizlo delené okno. Veko pritom už nezasahuje tak ďaleko do strechy. Diódové svetlá sa ťahajú vysoko do stĺpikov. Strieborný difúzor okrášľujú dve centrálne vyvedené chrómové koncovky výfukov. Celé to dotvárajú rozšírené prahy a 17– alebo 18-palcové disky kolies. Na výber je sedem lakov karosérie, ktoré možno kombinovať s kontrastnou čiernou strechou.
Interiér má ponúknuť viac komfortu a kufor s objemom 560 litrov, pravdepodobne až po strechu. Kabína pôsobí oveľa hodnotnejšie. Nejde len o kvalitnejšie materiály vrátane kože, ale o celkové spracovanie. Nová palubná doska obsahuje robustný šilt prístrojového panelu a 8-palcový voľne stojaci displej infotainmentu kompatibilného so smartfónmi. Nechýba ani head-up displej. Dopriať si môžete indukčné nabíjanie aj výkonné audio Infinity s ôsmimi reproduktormi.
Aplikácia Blue Link umožňuje spojenie s vozidlom na diaľku a tiež ovládanie niektorých funkcií. Napríklad štartovanie, odomykanie alebo nastavenie klimatizácie. Veloster si tiež polepšil na poli bezpečnosti. Obsahuje čítačku dopravných značiek či autonómne brzdy. Dostupná je aj asistencia pre udržiavanie v jazdnom prúde, automatické prepínanie diaľkových svetiel, monitoring únavy vodiča, hill-holder a v neposlednom rade adaptívny tempomat. Pri cúvaní vás výstražný systém varuje pred križujúcimi vozidlami.
V prvej vlne odštartuje Veloster s ponukou dvoch pohonných jednotiek. Základom je úplne nový atmosférický 4-valec 2,0 Nu (108 kW, 180 Nm), pracujúci v Atkinsonovom cykle. Po Kii Forte je práve Veloster druhým koncernovým modelom vybaveným týmto zástupcom novej rodiny agregátov Smart Stream. Spojený bude so 6-stupňovým manuálom alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Vodič môže pritom voliť jazdné režimy Normal, Sport alebo Smart.
Viac emócií však ponúkne Veloster Turbo vybavený preplňovaný 4-valcom 1,6 T-GDi (148 kW, 265 Nm), ktorý môže byť kombinovaný s novou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7-DCT s krídelkami na volante. Funkcia over-boost umožňuje krátkodobé zvýšenie krútiaceho momentu. Aj tu ovplyvňuje zvolený jazdný režim reakcie motora, prevodovky či riadenia. Na posilnenie športového jazdného zážitku je Turbo vybavené akustickým systémom Active Sound Design.
S ním šprintuje Veloster N na 100 km/h za 6,2 sekundy. Takže neprekvapí tuhšie pruženie, zosilnená predná náprava, výkonnejší brzdový systém, príplatkový samosvorný diferenciál ani športové obutie Michelin Pilot SuperSport alebo Pirelli P-Zero. Exteriérový paket zahŕňa zväčšené sacie otvory, červené akcenty na nárazníkoch a prahoch, výrazný difúzor či neprehliadnuteľný strešný spojler s trojuholníkovým brzdovým svetlom.
Nový Veloster sa dostane k americkým zákazníkom začiatkom leta, verzia N dorazí až koncom roka. O osude Velosteru v Európe nie je zatiaľ nič známe. Jeho predčasné stiahnutie z trhu neveští pre starý kontinent nič dobré. Výrobu zabezpečí naďalej montážny závod Hyundaia v kórejskom Ulsane.