Hyundai Veloster: Malé kupé dostalo druhú šancu. Aj ako ostré N

26.01.2018 06:00

Kompaktné kupé s asymetrickými dverami si trúfa zlepšiť svoj imidž. Po biednej kariére prišlo do Detroitu v novom vydaní. Pomôcť má atraktívnejší dizajn, kvalitnejší interiér aj ostrý preplňovaný dvojliter z Hyundaia i30 N.

Nový Veloster má agresívnejší dizajn s veľkou...
Nový Veloster má agresívnejší dizajn s veľkou maskou a štandardne dodávanými diódovými svetlami. Autor: Hyundai

Hyundai priviedol na svet originálne mladistvé kupé v roku 2011. Veľa vody s ním však nenamútil. V Európe zažil Veloster odbytovú špičku v roku 2012, keď sa z neho predalo viac ako 6 000 kusov. Potom však krivka padla a od roku 2014 sa registrácie pohybovali v stovkách kusov. Za Atlantikom bola situácia lepšia. Americký trh dokázal nasať ročne od 25– do 30-tisíc exemplárov. Vlani však už len necelých trinásť. To nie sú práve najlepšie čísla, no Hyundai si myslí, že Veloster ešte má potenciál.

Do Detroitu tak priniesol druhú generáciu. Tá by už mala stáť na základoch nového Hyundia i30. Rozmery sa však menili len nepatrne. Do dĺžka pribudlo 20 mm (4 240) a do šírky 10 mm (1 800 mm). Výška 1 400 mm a rázvor náprav 2 650 mm ostali dokonca na pôvodných hodnotách. Dizajnom však Hyundai posúva Veloster o kus ďalej. A to pri zachovaní originálnej asymetrickej karosérie s dvojicou dverí na pravej strane a jednými na strane vodiča. Novinkou je veľká kaskádová maska a štandardné LED svetlá.

Rozmery sa prakticky nemenili. Rázvor náprav...
Rozmery sa prakticky nemenili. Rázvor náprav ostal na pôvodných 2 650 mm. A do dĺžky pribudli len dva centimetre. Na strane vodiča sú stále jediné dvere. Autor: Hyundai

Z profilu pôsobí Veloster omnoho homogénnejšie. Vzadu zmizlo delené okno. Veko pritom už nezasahuje tak ďaleko do strechy. Diódové svetlá sa ťahajú vysoko do stĺpikov. Strieborný difúzor okrášľujú dve centrálne vyvedené chrómové koncovky výfukov. Celé to dotvárajú rozšírené prahy a 17– alebo 18-palcové disky kolies. Na výber je sedem lakov karosérie, ktoré možno kombinovať s kontrastnou čiernou strechou.

Vzadu zmizlo delené okno. Strieborný difúzor...
Vzadu zmizlo delené okno. Strieborný difúzor dostal dve centrálne vyvedené koncovky výfukov. Autor: Hyundai

Interiér má ponúknuť viac komfortu a kufor s objemom 560 litrov, pravdepodobne až po strechu. Kabína pôsobí oveľa hodnotnejšie. Nejde len o kvalitnejšie materiály vrátane kože, ale o celkové spracovanie. Nová palubná doska obsahuje robustný šilt prístrojového panelu a 8-palcový voľne stojaci displej infotainmentu kompatibilného so smartfónmi. Nechýba ani head-up displej. Dopriať si môžete indukčné nabíjanie aj výkonné audio Infinity s ôsmimi reproduktormi.

Interiér je jednoznačne orientovaný na vodiča....
Interiér je jednoznačne orientovaný na vodiča. V center palubnej dosky nájdeme 7- alebo 8-palcovú obrazovku. K tomu pridáva Veloster aj head-up displej. Autor: Hyundai

Aplikácia Blue Link umožňuje spojenie s vozidlom na diaľku a tiež ovládanie niektorých funkcií. Napríklad štartovanie, odomykanie alebo nastavenie klimatizácie. Veloster si tiež polepšil na poli bezpečnosti. Obsahuje čítačku dopravných značiek či autonómne brzdy. Dostupná je aj asistencia pre udržiavanie v jazdnom prúde, automatické prepínanie diaľkových svetiel, monitoring únavy vodiča, hill-holder a v neposlednom rade adaptívny tempomat. Pri cúvaní vás výstražný systém varuje pred križujúcimi vozidlami.

Sklopné operadlá robia z Velosteru relatívne...
Sklopné operadlá robia z Velosteru relatívne praktické auto. Až po strechu sa do kufra zmestí 560 litrov batožín. Autor: Hyundai

V prvej vlne odštartuje Veloster s ponukou dvoch pohonných jednotiek. Základom je úplne nový atmosférický 4-valec 2,0 Nu (108 kW, 180 Nm), pracujúci v Atkinsonovom cykle. Po Kii Forte je práve Veloster druhým koncernovým modelom vybaveným týmto zástupcom novej rodiny agregátov Smart Stream. Spojený bude so 6-stupňovým manuálom alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Vodič môže pritom voliť jazdné režimy Normal, Sport alebo Smart.

Viac emócií však ponúkne Veloster Turbo vybavený preplňovaný 4-valcom 1,6 T-GDi (148 kW, 265 Nm), ktorý môže byť kombinovaný s novou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7-DCT s krídelkami na volante. Funkcia over-boost umožňuje krátkodobé zvýšenie krútiaceho momentu. Aj tu ovplyvňuje zvolený jazdný režim reakcie motora, prevodovky či riadenia. Na posilnenie športového jazdného zážitku je Turbo vybavené akustickým systémom Active Sound Design.

Na vrchol sa postaví celkom nová ostrá verzia...
Na vrchol sa postaví celkom nová ostrá verzia Veloster N s motorom 2,0 T-GDi (202 kW), ktorý len nedávno debutoval v Hyundai i30 N. Autor: Hyundai

S prenosom výkonu na asfalt a so stabilitou v zákrutách pomáha vektorovanie hnacieho momentu medzi prednými kolesami. Veloster sa pritom môže spoľahnúť na podvozok s plne nezávislým zavesením všetkých štyroch kolies. Verzia Turbo má odlišne nastavený elektrický posilňovač riadenia. Najväčšou bombou je však ostrá verzia Veloster N, ktorá čerpá z techniky len nedávno predstaveného Hyundaia i30 N. To znamená preplňovaný dvojliter 2,0 T-GDi (202 kW,353 Nm), spárovaný výlučne so 6-stupňovým manuálom.

S ním šprintuje Veloster N na 100 km/h za 6,2 sekundy. Takže neprekvapí tuhšie pruženie, zosilnená predná náprava, výkonnejší brzdový systém, príplatkový samosvorný diferenciál ani športové obutie Michelin Pilot SuperSport alebo Pirelli P-Zero. Exteriérový paket zahŕňa zväčšené sacie otvory, červené akcenty na nárazníkoch a prahoch, výrazný difúzor či neprehliadnuteľný strešný spojler s trojuholníkovým brzdovým svetlom.

Nový Veloster sa dostane k americkým zákazníkom začiatkom leta, verzia N dorazí až koncom roka. O osude Velosteru v Európe nie je zatiaľ nič známe. Jeho predčasné stiahnutie z trhu neveští pre starý kontinent nič dobré. Výrobu zabezpečí naďalej montážny závod Hyundaia v kórejskom Ulsane.

Hyundai Veloster -
		2018
Hyundai Veloster -
		2018
+30Hyundai Veloster -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Hyundai Veloster #Hyundai #autosalón Detroit 2018
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
8. 10. 2018zdraženie1.329 €zdraženie1.424 €
1. 10. 2018zdraženie1.301 €1.408 €
24. 9. 2018zlacnenie1.286 €zlacnenie1.408 €
17. 9. 2018zlacnenie1.287 €zlacnenie1.409 €
10. 9. 2018zdraženie1.293 €zlacnenie1.421 €
3. 9. 2018zdraženie1.292 €zdraženie1.443 €
27. 8. 2018zdraženie1.278 €zdraženie1.434 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk