Infiniti predstavilo v Detroite ďalší zo svojich konceptov. A hoci dnes vládnu svetu štúdií elektromobily, vodíkové pohony či plug-in hybridy, Q Inspiration ukazuje potenciál spaľovacieho motora. A to v prekrásnom balení 4-dverového kupé strednej triedy. Takže tu máme čosi ako japonskú víziu BMW 4 Gran Coupé, Audi A5 Sportback či novej Kie Stinger. Aj prémiová divízia Nissanu si totiž myslí, že éra klasických sedanov sa pomaly končí. Zákazníci túžia po emóciách a ich vek mieri aj v luxusnom segmente čoraz nižšie.
Infiniti síce tvrdí, že Q Inspiration sa na linky nechystá a je len avízom budúceho štylistického smerovania značky, ale realite nie je také vzdialené akoby sa mohlo na prvý pohľad zdať. A to najmä technikou, ktorá pochádza z nedávno predstaveného crossoveru QX50. V útrobách tohto konceptu totiž pracuje revolučný, no dnes už sériový, 4-valec 2,0 VC-Turbo, prvý motor schopný vďaka originálnemu kľukovému mechanizmu meniť kompresný pomer medzi hodnotami 8 : 1 až po 14 : 1. Výsledkom je výkon 200 kW, teda porovnateľný s trojlitrovými 6-valcami, no so spotrebou naftových agregátov.
Prečo je to dôležité? Práve kompaktná jednotka uvoľnila ruky dizajnérom. Menší motor znamená viac miesta pre posádku. Pôsobivé kupé s rozmermi sedanov strednej triedy ponúka vďaka tomu interiér s priestorovými pomermi limuzíny vyššej strednej triedy. Navyše môže počítať s elegantnými líniami splývavej kabíny. Dizajn okorenila zvláštna predná maska zasadená do čela s originálnymi vertikálnymi lamelami. Športový charakter dodávajú Q Insipration bohato modelované prahy a veľké disky kolies zasadené do svalnatých blatníkov s aerodynamickými prvkami.
Ako sa na koncept patrí, nemá stredový stĺpik. Zadný pár dverí sa otvára protismerne a umožňuje pohodlný prístup. Klasické spätné zrkadlá nahrádzajú kamery. O osvetlenie sa starajú výlučne diódy. To aj vzadu, kde nájdeme úzke svetlá prepojené lištou. Čelné okno je integrálne spojené s panoramatickou strechou prechádzajúcou až k odtrhovej hrane. Interiér je vybavený štvoricou samostatných plávajúcich sedadiel s „nulovou gravitáciou“. Napriek pohonu oboch náprav je kardan, smerujúci hnací moment k zadným kolesám, uložený tak, aby nerušil rovnú podlahu.
Atmosféru zušľachťuje biele čalúnenie sedadiel, kontrastujúce s koralovooranžovými akcentmi a čiernou podlahou. Palubná doska používa špeciálne brezovédrevo kabazuka. Jeho zvláštnosťou je zrnitý povrch, ktorý je zachovaný aj napriek niekoľkým vrstvám matného laku. Relaxačné prostredie podtrhuje minimalistický dizajn a maximálna redukcia ovládacích prvkov. Všetko potrebné je integrované do multimediálneho rozhrania s displejom, ktorý sa tiahne v celej šírke „palubovky“. Na stredovom tuneli nájdeme len volič automatickej prevodovky. Ďalšie dotykové displeje sú integrované priamo v sedadlách.
Q Inspiration nemá obrať v časoch nástupu asistenčných systémov a autonómneho riadenia vodiča o radosť z jazdy. Infiniti si myslí, že kontrola nad autom má ostať aj v budúcnosti v jeho rukách. To napriek tomu, že koncept je vybavený pokročilým autopilotom ProPILOT. Má mať však len podpornú funkciu, ktorá zasiahne v krízových situáciách. Vodiča má oslobodiť od stresu a pomáhať mu zvládnuť náročnejšie manévre. Časť z týchto technológií napokon už pracuje v sériových Infiniti vybavených balíkom ProPILOT Assist.
Budúcnosť konceptu Q Insipration sa zdá jasná. Japonská prémiová značka príde v nasledujúcich rokoch s podobne ladeným sériovým modelom. I keď nie takým futuristickým. No niektoré jeho štylistické prvky sa môžu objaviť v sériovej produkcii už skôr. Je tiež nepochybné, že s novým revolučným motorom VC-Turbo počíta Infiniti v ďalších modeloch, tie veľké nevynímajúc.