Nemecký gigant Continental, jeden z najväčších dodávateľov pre automobilový priemysel, plánuje v roku 2020 uviesť na trh novú generáciu svetiel, ktoré vyvíja spolu so spoločnosťou Osram. Technológia Eviyos síce neuvažuje o laseri, ale má priniesť neuveriteľnú schopnosť svetelného toku prispôsobiť sa okamžitým podmienkam. Laserové diódy by boli podľa Continentalu príliš drahé na to, aby sa nová technológia presadila v širšom meradle. Vystačiť si preto musí s LED svetlom. Vo výsledku však nemá ísť o žiaden kompromis. Výkonom majú nové svetlá plne konkurovať laserovým.
Tajomstvo svetiel Eviyos sa ukýva v pixlovom svetle, ktoré využíva dáta rôznych senzorov. Práve tie umožnia prostredníctvom riadiacej jednotky pracovať so svetelným tokom v doteraz nepredstaviteľnej miere. Vodič by mal nočnú jazdu vnímať podobne bezpečne akú tú cez deň. Prepojenie senzorov a diód prinesie lepšie osvetlenie tých častí okolia, ktoré sú pre vodiča potrebné, a, naopak, ponechať pomocou vypínania či zníženia intenzity matricovej štruktúry v tme bezvýznamné objekty. Táto selekcia umožní vodičovi lepšie sa sústrediť.
Modulárny tok svetla prinesie schopnosť osvetľovať lepšie priechody pre chodcov, dopravné značky či iné objekty ako napríklad chodcov a zvieratá. Zároveň sa úplne eliminuje oslepovanie iných účastníkov cestnej premávky a dokonca aj neželané odrazy svetla z okien okolitých budov. Osram tiež pracuje na projekčnej technológii, ktorá dokáže premietať na cestu rôzne obrazce. Ak na vozovku vstúpi chodec, zobrazí sa na asfalte priechod pre chodcov. Vylúčené nie sú ani piktogramy navigácie.
Projekčná technológia bude podľa Continentalu dôležitá najmä pri autonómnych autách, ktoré budú musieť viac spolupracovať s ostatnými účastníkmi premávky. Systém Eviyos počíta so svetelným čipom, ktorý integruje na ploche 4×4 milimetre 1 024 pixlov a zároveň riadiacu jednotku. Túto technológiu už spoločnosť Osram predstavila na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES koncom vlaňajšieho roka v Las Vegas.