Koncern VW odštartoval vlani obmenu svojich subkompaktov. Najprv prišiel Seat s úplne novou generáciou Ibizy a následne Volkswagen s Polom. Oba modely dostali modulárnu platformu MQB A0. Ich český súrodenec v podobe Škody Fabia, však musí vydržať na trhu na staršom základe ešte dva roky. Pritom má za sebou štvorročnú kariéru. Aby Fabia stíhala, privezie Škoda do Ženevy jej modernizovanú verziu. Upozornila na to pred dvoma týždňami prvou skicou a teraz pridáva oficiálne fotografie exteriéru. V ponuke ostáva hatchback aj kombi.
Facelift zasiahol najmä predné partie. Fabia má nový nárazník a prepracovanú prednú masku. Tá je o čosi vyššia a má skosené rohy v oblasti, kde sa dotýka nových reflektorov. Tie budú môcť byť po prvýkrát vybavené full LED technológiou a automatickým prepínaním diaľkového režimu. S diódami počíta Fabia aj v zadných svetlách s vynovenou grafikou. Pôsobia väčšie, keďže pôvodne čierny lem je teraz červený a splýva s celkovou plochou. Zadný nárazník dostal odrazky v štýle Octavie. Novinkou sú 18-palcové zliatinové disky pre verziu hatchback.
Do interiéru nás Škoda zatiaľ nepustila. Prezradila však, že môžeme očakávať prepracovaný prístrojový panel, kvalitnejšie materiály a nové dekorácie, či dvojfarebné čalúnenie. Multimediálne rozhranie Swing bude ťažiť zo 6,5-palcového displeja, ktorý nahradí pôvodný 5-palcový. Vyššiu úroveň Amundsen doplní navigácia s dopravnými on-line informáciami a prepojenie so smartfónmi cez Apple CarPlay, Android Auto. Zadní cestujúci sa môžu tešiť s USB portov. Bezpečnostné systémy obohatí monitorovanie slepého uhla zrkadiel a výstraha pri cúvaní. Legendárna škrabka vo veku nádrže odteraz umožní meranie hĺbky dezénu. Do kufra Combi sa dostala vyberateľná baterka.
Pod kapotou nastane malá revolúcia. Prísne emisné normy urobili totiž krátky proces s naftovým 3-valcom 1,4 TDI. To je definitívny koniec dieselovej Fabie. Viac ako tri valce nedostanete ani v prípade benzínových verzií. Veď 4-valec 1,2 TSI je minulosťou už dlhšie. Základom budú atmosférické 3-valce 1,0 MPI (44, 55 kW). Viac výkonu ponúknu preplňované 3-valce 1,0 TSI (66, 77 kW) s priamym vstrekovaním. Ich novinkou je filter pevných častíc. Len najvýkonnejší variant bude možné spárovať so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Fabia je v ponuke Škody od roku 1999. Za ten čas zišlo z montážnych liniek viac ako štyri milióny exemplárov. Súčasná generácia už prekročila hranicu 500 000 kusov. V súčasnosti je tretím najpredávanejším modelom automobilky. Výhodou je verzia kombi, keďže nová Ibiza ani Polo s týmto karosárskym variantom nepočíta. Darí sa mu najmä v Nemecku. Nová generácia sa predstaví najskôr koncom roka 2019. Na trh by mala zamieriť v tom nasledujúcom už na platforme MQB A0.