Peugeot 508: Ostal iba názov. Toto je 5-dverový fastback!

23.02.2018 06:00

Nová vlajková loď Peugeotu rúca všetky tradície. Klasický sedan prepracovali v Paríži na fastback s bezrámovou konštrukciou dverí. Automobilka netají, že novinkou útočí na Audi A5 Sportback či BMW 3 GT.

Vertikálne denné svetlá aj predná maska sú...
Vertikálne denné svetlá aj predná maska sú inšpirované konceptom Instinct. Celkovo pôsobí nový Peugeot 508 veľmi dynamickým dojmom. Usadlé tvary predchodcu sú minulosťou. Autor: Peugeot

V posledných dvoch rokoch sa Peugeot zameral na obnovu kľúčových crossoverov 2008, 3008 a 5008. Až teraz prichádza na rad vlajková loď, model 508, ktorý je na trhu s jedinou výraznou inováciou od roku 2011. Mení sa však na nepoznanie. Dôvod? Trh klasických sedanov v Európe neustále klesá. Peugeot na to reaguje radikálnou zmenou. Nová päťstoosmička už nebude tradičnou limuzínou. Mení sa na 5-dverový fastback s bezrámovou konštrukciou okien a neporovnateľne emotívnejšími líniami. Naznačujú to už samotné rozmery.

Menší a ľahší

Vlajková loď Peugeotu má na dĺžku 4 750, na šírku 1 970 a na výšku len 1 403 mm. To znamená, že je o 80 mm kratšia, o 60 nižšia ale o 20 mm širšia. Rázvor náprav s scvrkol o 24 mm na výsledných 2 790. Kratšie sú aj previsy, takže tu máme celkovú zmenu proporcií. Zadné splývavé stĺpiky v štýle viacdverových kupé či GT skrývajú veľké výklopné veko, podobne ako pri Škode Superb. V tejto podobe si Peugeot 508 trúfa priamo na prémiové Audi A5 Sportback. Podvozková platforma EMP2 prezrádza, že ide o čistokrvný Peugeot. S Opelom Insignia nemá teda novinka napriek fúzii automobiliek nič spoločné.

Z profilu sa snaží Peugeot 508 o siluetu kupé....
Z profilu sa snaží Peugeot 508 o siluetu kupé. V porovnaní s predchodcom je o 80 mm kratší a o 60 nižší. Prekvapuje tiež bezrámovou konštrukciou okien. Autor: Peugeot

Redukcia rozmerov, použitie až 24 metrov lepených spojov, nasadenie vysokopevnostnej ocele a zadné veko vyrobené z termoplastov sa podpísali na medzigeneračnom znížení hmotnosti o 70 kg. To napriek vyššej tuhosti karosérie. Ukážkový je aj koeficient čelného odporu vzduchu Cx 0,26, za ktorým stojí nielen splývavá silueta, ale aj minimalizované medzery medzi jednotlivými dielmi karosérie, plynulé prechody a odstránenie klasickej antény, ktorá je teraz integrovaná do zadného okna. Dizajn čerpá z konceptov Instinct a Quartz.

Verzia GT sa môže pýšiť 19-palcovými diskami a...
Verzia GT sa môže pýšiť 19-palcovými diskami a dvoma kruhovými koncovkami výfukov. Veľké výklopné veko majú spoločné všetky modifikácie. Autor: Peugeot

Z prvého preberá napríklad predné full-LED reflektory, neprehliadnuteľné denné vertikálne diódy a masku s diamantovým efektom. Z z druhého zas čierny pás prepájajúci zadné LED svetlá. Zaujímavosťou je, že zadné svetlá svietia aj počas dňa, čím zachovávajú typickú grafiku levích pazúrov. Za zmienku stojí plasticky tvarovaná predná kapota a svalnaté zadné blatníky. Na výber budú disky kolies s rozmerom od 16 do 19 palcov. Viac emócií prinesie verzia GT s čiernym lemom okien namiesto chrómového, špecifickým dizajnom diskov kolies a dvojicou kruhových koncoviek výfukov.

iCockpit v novom vydaní

Napriek zmenšeniu formátu, najmä výšky, by mala mať posádka stále dostatok priestoru. Peugeot však vnútorné rozmery neporovnáva s predchodcom, ale Audi A5 Sportback. Vo výške lakťov má poskytovať o 50 mm viac. Na zadných sedadlách zas prekonáva nemeckého súpera v priestore na kolená, ktorý je štedrejší o 30 mm. Do kufra naložíte 487 litrov batožín, čo je len o osem viac. Väčším bonusom je preto ľahší prístup cez obrovské elektricky ovládané výklopné veko so širšou a nižšie umiestnenou nakladacou hranou. Po sklopení operadiel delených v pomere 2 : 3 vzrastie využiteľný objem na 1 537 litrov. Kabína obsahuje ďalších 32 litrov rôznych odkladacích priestorov.

Interiér prichádza s treťou generáciou...
Interiér prichádza s treťou generáciou iCockpitu. To znamená 12,3-palcový displej prístrojového panelu, malý volant a 10-palcovú dotykovú obrazovku zabudovanú do palubnej dosky. Autor: Peugeot

Nádherná kabína disponuje treťou generáciou iCockpitu. To znamená malý volant, vysoko umiestnený 12,3-palcový displej prístrojového panelu a 8– alebo až 10-palcovú obrazovku multimediálneho rozhrania zapracovanú do palubnej dosky. Digitálny kokpit umožňuje šesť druhov zobrazení a personalizáciu údajov. Pod centrálnou obrazovkou sa nachádza sedem „kláves“ pre vstup do hlavných vetiev menu, od klimatizácie cez navigáciu až po komunikáciu a mobilné aplikácie. Infotianment je kompatibilný s externými zariadeniami cez Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Screen. Nechýba indukčné dobíjanie telefónov.

Bezrámové okná sú najväčšou vychytávkou nového...
Bezrámové okná sú najväčšou vychytávkou nového fastbacku. Autor: Peugeot

Nové sedadlá majú certifikát EGR a môžu byť vyhrievané, ventilované a masážne. Osem modulov poskytuje päť rôznych programov. Systém iCockpit Amplify navyše umožňuje dva „zmyslové“ režimy Boost a Relax, ktoré menia atmosféru interiéru zmenou grafiky prístrojov, farbou ambientného osvetlenia, charakterom zvukových signálov či masážnym programom. Prémiový charakter podčiarkujú kvalitné materiály a čalúnenie. K dispozícii je brúsená koža, nappa, Alcantara, leštený chróm či klavírna čerň. Priplatiť si môžete za panoramatické okno či výkonné audio Focal. O milimeter hrubšie sklá redukujú hlučnosť aj pri použití bezrámovej konštrukcie.

Úsporné motory a nočné videnie

Balík asistenčných systémov obsahuje autonómne brzdy, monitorovanie slepých uhlov zrkadiel, adaptívny tempomat, výstrahu pred kolíziu, udržiavanie v jazdnom prúde, automatické prepínanie diaľkových svetiel, čítačku značiek, ale tiež úplnú novinku – systém nočného videnia, typický pre prémiové modely vyšších tried. Infrakamera sleduje priestor pred vozidlom do vzdialenosti 250 metrov a obraz prenáša priamo na prístrojový panel so zvýraznením chodcov či zvierat pri zhoršenej viditeľnosti. Parkovací asistent zvláda nielen samotné parkovanie, ale aj výjazd z parkovacieho miesta.

Technologickou novinkou je nočné videnie....
Technologickou novinkou je nočné videnie. Infrakamera sleduje priestor pred vozidlom do vzdialenosti až 250 metrov. Zvýrazňuje chodcov aj zvieratá. Autor: Peugeot

Pod kapotou bude na výber z piatich motorov splňujúcich emisnú normu Euro 6c. Zážihové 4-valce 1,6 PureTech majú výkon 130 alebo 169 kW pre verziu GT. Naftová ponuka sa začína novým agregátom1,5 Blu­eHDi (96 kW) a pokračuje dvojlitrom 2,0 BlueHDi (120, 130 kW). Až na najslabší diesel sú všetky pohonné jednotky kombinované výlučne s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8. Ovláda sa elektronickým voličom na stredovom tuneli, podobne ako pri crossoveroch 3008 a 5008. Redukcia hmotnosti, lepšia aerodynamika a účinnejšia prevodovka majú priniesť nižšiu spotrebu paliva.

Naftová verzia 1,5 BlueHDi (96 kW) by mala mať podľa novej, prísnejšej normy WLTP priemernú spotrebu len 3,7 litra nafty a slabší benzínový agregát 1,6 PureTech (130 kW) zas 5,3 litra paliva na 100 km. V roku 2019 pribudne plug-in hybridná verzia. Šušká sa aj o nasadení 3-valca 1,2 PureTech s výkonom 96 kW, čo by bolo logické. Podvozok Peugeotu 508 ťaží nielen z plne nezávislého zavesenia kolies, ale aj po prvýkrát použitých elektronických adaptívnych tlmičov. Skrátenie rázvoru a ostrejšie riadenie zas prinieslo zmenšenie polomeru zatáčania až o 1,5 metra. Vodič bude môcť navyše vyberať jeden zo štyroch jazdných režimov Eco, Normal, Comfort a Sport.

Svetová premiéra novej päťstoosmičky sa odohrá na marcovom ženevskom autosalóne. Do predaja sa chystá v septembri.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 750
Šírka (mm) 1 859
Výška (mm) 1 403
Rázvor náprav (mm) 2 793
Veľkosť kufra (l) 487 – 1 537

Technické údaje

Motor 1,6 PureTech 1,6 PureTech 1,5 BlueHDi 2,0 BlueHDi 2,0 BlueHDi
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Zdvihový objem 1 598 1 598 1 499 1 997 1 997
Max. výkon (kW/ot.) 130/6 000 169/5 500 96/3 750 120/3 750 130/3 750
Krútiaci moment (Nm/ot.) 250/1 750 300/2 500 300/1 750 400/2 000 400/2 000
Prevodovka 8A 8A 6M/8A 8A 8A
0 – 100 km/h (s) 7,9 7,3 9,7/10,0 8,4 8,4
Max. rýchlosť (km/h) 230 250 210/210 230 235
Spotreba na 100 km (l) 5,4 5,7 3,9/3,8 4,5 4,7
Peugeot
		508 -
		2018
Peugeot 508
		-
		2018
+20Peugeot 508 -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Peugeot 508 #Peugeot #autosalón Ženeva 2018
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
11. 6. 2018zlacnenie1.275 €zlacnenie1.396 €
4. 6. 2018zlacnenie1.285 €zlacnenie1.417 €
28. 5. 2018zdraženie1.308 €zdraženie1.438 €
21. 5. 2018zdraženie1.287 €zdraženie1.417 €
14. 5. 2018zdraženie1.263 €zdraženie1.393 €
7. 5. 2018zdraženie1.239 €zdraženie1.369 €
30. 4. 2018zdraženie1.237 €zdraženie1.367 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk