Toyota Auris: Dva hybridy miesto dieselu! S naftou končí

Toto je veľká zmena, aj keď stále s minimom informácií. Auris tretej generácie zanevrie na dieselové motory. Všetko chce však kompenzovať elektrifikáciou.

09.03.2018 06:00
debata (4)
Nový Auris má výrazne dynamické tvary a predný... Foto: Toyota
Toyota Auris - 2018 Nový Auris má výrazne dynamické tvary a predný nárazník inšpirovaný katamaranom. Novinkou je aj dvojfarebná karoséria.

Toyota sľúbila, že do Ženevy privezie tretiu generáciu Aurisu. A svoj sľub dodržala. Napokon bolo načase. Jej európsky hatchback je v súčasnom vydaní na trhu od roku 2012, pričom posledné zmeny podstúpil pred troma rokmi. Problémom je, že o dlhoočakávanej novinke sme sa veľa nedozvedeli. Dokonca Toyota nesprístupnila vo svojom stánku ani interiér. Ten tak ostáva stále zahalený tajomstvom. I tak je však jasné, že ide o radikálnu zmenu. Auris je nový doslova od podlahy.

Tak ako crosssover CH-R využíva novú modulárnu platformu TNGA, ktorá mu vďaka použitiu vysokopevnostnej ocele prináša nielen vyššiu tuhosť karosérie, nižšiu hmotnosť a nižšie ťažisko, ale aj nezávislé zavesenie zadných kolies, ktoré je dnes skôr výnimkou ako pravidlom. Dizajnom Auris rozvíja štylistický jazyk Under Priority a Keen Look. Tentoraz v oveľa odvážnejšom vyhotovení. Predná maska je spojená s futuristicky tvarovanými LED reflektormi a nárazník zas inšpirovaný profilom katamaranu.

Do dĺžky pribudlo 40 a do šírky 30 mm. Strecha... Foto: Toyota
Toyota Auris - 2018 Do dĺžky pribudlo 40 a do šírky 30 mm. Strecha je však nižšie o 25 milimetrov.

Svieži vietor veje do konzervatívnych vôd Toyoty aj o 14 stupňov strmší zadný stĺpik, výrazné bočné prelisy, bumerangové zadné svetlá a najmä dvojfarebné lakovanie karosérie, ktoré má v Aurise premiéru. Menili sa aj proporcie. Auris je o 40 mm dlhší (4 370 mm) o 30 mm širší (1 790 mm), ale o 25 mm nižší (1 450 mm). Predĺženie využili konštruktéri najmä na nárast rázvoru náprav, ktorý sa natiahol na 2 640 mm. Dynamický postoj zvýrazňuje o 20 mm kratší predný a o 20 dlhší zadný previs, ale tiež spodná hrana čelného okna, ktorá je nižšie až o 47 mm.

Základom Aurisu je nová ľahká  platforma TNGA.... Foto: Toyota
Toyota - platforma TNGA Základom Aurisu je nová ľahká platforma TNGA. Počíta s viacerými druhmi hybridných pohonov.
To sú však zatiaľ všetky údaje, ktoré sa týkajú exteriéru. A oveľa viac toho nevieme ani o technike. V každom prípade skončí Auris pod tlakom emisných noriem s naftovými motormi. A to definitívne. Ponuku pôvodne piatich motorov a jedného hybridného pohonu, ktorý používa od roku 2010, zredukuje na tri motorizácie. Základom bude známy preplňovaný 4-valec 1,2 T (85 kW) a k nemu sa pridajú dve hybridné sústavy. Auris bude tak prvou Toyotou s ponukou dvoch odlišných alternatívnych pohonov.

Prvý použije benzínový 4-valec s objemom 1,8 litra, tak ako v Priuse. Výkon 91 kW má postačovať na komfortnú a tichú jazdu so zameraním na veľmi nízku spotrebu paliva. Druhý pohon prinesie viac emócií. Využije nový dvojlitrový atmosférický agregát Dynamic Force. V tomto prípade bude mať Auris pod kapotou až 134 kW, čo naznačuje športovú dynamiku, stále však pri udržaní mimoriadne nízkej spotreby. Radosť z jazdy umocní manuálny režim radenia prevodovky CVT s prednastavenými prevodovými pomermi.

Viac informácií by mohla Toyota poskytnúť v priebehu leta. Štart predaja sa očakáva na jeseň.
Toyota Auris - 2018
Toyota Auris - 2018
+2Toyota Auris - 2018

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Toyota Auris #autosalón Ženeva 2018
Články podľa značiek