Nová divízia Williams Advanced Engineering, ktorú spoločnosť založila len začiatkom tohto desaťročia, má už za sebou niekoľko prác. Napríklad stavbu futuristického superšportu Jaguar C-X75 s dvojicou turbín alebo čistého elektromobilu Vanda Dendrobium. Teraz prichádza s vlastným projektom univerzálnej elektrickej platformy FW-EVX. Je to plne funkčný podvozok vybavený všetkým potrebným pre čisto elektrický pohon. Stačí zvoliť len požadovaný druh karosérie.
Williams: Elektrická platforma používa karbón. Chce byť masová
Williams poznáme zo sveta šampionátu F1, no v posledných rokoch sa snaží presadiť ako konštrukčná kancelária pre rôzne riešenia v produkcii sériových áut. Toto je jeho vízia v oblasti elektromobilov. Ucelená platforma, ktorá obsahuje všetko potrebné pre elektrický pohon.
Foto: Williams Advanced Engineering
Foto: Williams Advanced Engineering
Pri jeho konštrukcii využil Williams nielen skúsenosti zo stavby monopostov F1, ale aj formuly E. Modulárna platforma je pripravená na montáž dvoch alebo štyroch elektromotorov, náprav a akumulátorov s kapacitou až 80 kWh. Ich hmotnosť kompenzuje rozsiahle použitie karbónových komponentov, napríklad podlahy z uhlíkových vlákien a tiež závesov kolies. Williams zvládol výrobu uhlíkových dielcov pomocou lisovania. Tvrdí, že to trvá len 90 sekúnd a náklady nie sú vyššie ako pri hliníku. Karbón je však o 40 % ľahší.
Svoj príspevok k elektromobilite budúcnosti predstaví britská spoločnosť na výstave JEC World v Paríži ešte tento mesiac. Zároveň očakáva, že pritiahne pozornosť automobiliek, ktoré by mohli využiť plne funkčnú platformu vo výrobe, a tým znížiť vývojové náklady.
© Autorské práva vyhradené