Hyundai nie je na poli elektromobilov žiadnym nováčikom. V predaji má už dlhší čas model Ioniq Electric. Elektrický liftback však teraz dostane silného súpera, a to z vlastnej stajne. Móda totiž praje crossoverom. A presne takým je nová Kona Electric. Model, ktorý poznáme v benzínových verziách s 3-valcom 1,0 T-GDi a 1,6 T-GDi, dorazí do Ženevy v čisto elektrickom predvedení. Na trh pritom príde hneď v dvoch verziách, ktoré dajú zabrať nielen Ioniqu, ale napríklad aj Chevroletu Bolt. Dôvodom je veľká kapacita li-ion akumulátorov.
V základe dostane Kona Electric 39,2-kilowatthodinové batérie, to je viac, než má napríklad Nissan Leaf. Na jedno nabitie by s nimi mala zvládnuť 300 km jazdy. Ale to je len začiatok. Drahšie prevedenie môže počítať s akumulátormi s kapacitou 64 kWh, čo predĺži dojazd až na 475 km. A to podľa novej prísnejšej normy WLTP. Hanbiť sa elektrická Kona nemusí ani za dynamiku. Slabšia verzia s výkonom 99 kW zrýchľuje na stovku za 9,3 a silnejšia s výkonom 150 kW za 7,6 sekundy. Krútiaci moment 395 Nm je zhodný pre obe modifikácie.
Nabíjanie batérií na 80 % kapacity má trvať s využitím rýchlonabíjačky približne 55 minút a z bežnej siete šesť, respektíve desať hodín. Ekologickú Konu si iste nepomýlite. Aerodynamická optimalizácia jej priniesla zaslepenú čelnú masku, pod ktorou sa nachádza konektor nabíjania. Štandardom sú full-LED svetlá. Prepracované nárazníky sa podpísali na dĺžke väčšej o 15 mm. Do výšky ich zas pribudlo 20. Špecifické sú aj 17-palcové disky kolies. Komu to nestačí, môže sa rozhodnúť pre dvojfarebné lakovanie. Na výber je sedem farieb karosérie a tri farby strechy.
Zmeny nájdeme aj v interiéri. Prístrojový panel tvorí digitálna obrazovka podporená head-up displejom. Nechýba ani dotykové 8-palcové rozhranie s plnou konektivitou a výkonným audiom Krell. Úplne prepracovaná je stredová konzola s ovládačmi jazdných režimov a držiakmi nápojov. Nešetrilo sa ani na komforte. Kona Electric môže mať elektricky ovládané vyhrievané a ventilované sedadlá či vyhrievaný volant. Do kufra naložíte 373 litrov batožín. Ak si so sebou vozíte nabíjací kábel, priestor sa zmenší o 41 litrov.
Sympatické je, že elektrický pohon nešiel na úkor bezpečnosti. Kona Electric môže byť vybavená kompletným balíkom asistenčných systémov SmartSense vrátane autonómnych bŕzd s detekciou chodcov, varovaním pred kolíziou, udržiavaním v jazdnom prúde, monitoringom slepých uhlov zrkadiel aj adaptívnym tempomatom s úplným dobrzdením a následným rozbehom, napríklad v kolónach. Samozrejmosťou je parkovací asistent.
Svetovú premiéru absolvuje Kona v Ženeve. Do predaja by sa mala dostať ešte tento rok. Je súčasťou strategického plánu Hyundaia, ktorý chce mať do roku 2020 elektrifikovaných až 60 % modelov.