Ženeva 2018: Toto je TOP 30 sériových premiér II.

V návšteve ženevského autosalónu pokračujeme ďalšími pätnástimi premiérami.

10.03.2018 07:00
debata (2)
Koncern Daimler to mal v Ženeve na stánku... Foto: GMS
Merceds-AMG GT 4-Door - úvodna Koncern Daimler to mal v Ženeve na stánku poriadne nabité. Predstavil nielen novú triedu A či najvýkonnejšiu triedu G z dielne AMG ale aj úžasné 4-dverové kupé AMG GT 4-Door.

Kia Optima

Modernizovaný sedan a kombi dostali nové nárazníky, lesklú čiernu masku, nové zadné LED svetlá, prepracovaný dizajn kolies s rozmerom od 16 do 18 palcov a tiež možnosť voľby nového červeného laku Runway Red. Interiér osviežil nový volant a ambientné osvetlenie. Balík asistentov doplnili autonómne brzdy s detekciou chodcov a udržiavanie v jazdnom prúde. Pod kapotou má premiéru naftový 4-valec 1,6 CRDi (100 kW), ktorý nahrádza starší diesel 1,7 CRDi a spĺňa s predstihom emisnú normu Euro 6d. Nový je aj benzínový 4-valec 1,6 T-GDi (180 kW) s 8-stupňovou prevodovkou. Je však určený len verziám GT. Jazdný charakter možno ovplyvňovať voličom jazdných režimov v módoch – Eco, Comfort, Sport a Smart.

Kia Optima Foto: GMS
Kia Optima Kia Optima

Lamborghini Huracán Performante

Po Huracáne Performante dorazila do Ženevy aj jeho otvorená verzia. Na zvýšenie jazdných výkonov využíva rovnakú receptúru. Redukciu hmotnosti o 35 kg v porovnaní s Huracánom Spyder má na svedomí široké využitie kompozitov, nad rámec toho, kde ich bežne nájdeme. Z uhlíkových vlákien je predný a zadný spojler či difúzor. Suchá hmotnosť tak klesla na 1 507 kg. Aerodynamika sa spolieha na aktívne prvky v prednej aj zadnej časti, ktoré zvyšujú alebo znižujú prítlak. Ovládané sú elektricky. A potom je tu výkonnejší atmosférický 10-valec s objemom 5,2 litra, ktorý sa posilnil zo štandardných 449 až na 470 kW. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 600 Nm a je prenášaný cez 7-stupňovú prevodovku k všetkým kolesám. Výsledkom je raketový šprint na stovku za 3,1 sekundy a na dvojnásobnú rýchlosť za 9,3 sekundy. Vietor vo vlasoch môžete mať už po 17 sekundách. Toľko trvá ovládanie elektro-hydraulickej strechy.

Lamborghini Huracan Performance Spyder Foto: GMS
Lamborghini Huracan Performance Spyder Lamborghini Huracan Performance Spyder

Lexus UX

Lexus rozšíril v Ženeve rodinu svojich SUV o tretí model. Postaví sa pod RX aj NX. Stojí na novej platforme GA-C, známej z Toyoty C-HR pod názvom TNGA. Prezrádza to zhodný rázvor náprav 2 640 mm. Kompaktné SUV je dlhé 4 490, široké 1 840 a vysoké 1 520 mm. Dizajnom vretenovej masky dáva jasne najavo svoju príslušnosť k značke. Štandardom budú LED svetlá, a to aj vzadu, kde sú prepojené svetelnou lištou so stodvadsiatimi diódami. Hliníkové disky majú priemer 17 palcov. Interiér prináša digitálny prístrojový panel a ďalší displej multimediálneho rozhrania. Ponúknuť má dostatok priestoru pre posádku aj jej batožinu. Na výber bude benzínová verzia s bližšie nešpecifikovaným novým 4-valcom pre verziu UX 200 alebo hybridná verzia pre UX 250h (131 kW) s pohonom predných kolies alebo elektrickou štvorkolkou E-Four s druhým elektromotorom na zadnej náprave. Zaujímavosťou je nová prevodovka CVT s prídavnými prevodovými stupňami, ktoré simulujú správanie klasického automatu.

Lexus UX Foto: GMS
Lexus UX Lexus UX

Mazda 6 Wagon

Po modernizácii sedanu prichádza na rad aj vynovené kombi. Preberá výraznejšiu prednú masku s motívom krídiel a nové LED svetlá. Nová je paleta farieb ale aj dizajn 17– až 19-palcových kolies. Podvozok s novým naladením pružín a tlmičov či modifikované riadenie prináša viac komfortu a vyššiu stabilitu v zákrutách. Interiér zas dostal nový volant, novú palubnú dosku, ventilované sedadlá a väčší objem čalúnených častí či nové dekorácie z dreva. Zmenami prešli aj benzínové 4-valce 2,0 Skyactiv G (107, 121 kW) a 2,5 Skyactiv –G (141 kW), ktoré majú teraz vyšší krútiaci moment a vďaka deaktivácii valcov aj nižšiu spotrebu paliva. Diesel 2,2 Skyactiv-D má výkon zvýšený zo 129 na 135 kW a krútiaci moment zo 440 na 445 Nm. Bezpečnostné prvky doplnil adaptívny tempomat rešpektujúci rýchlostné limity a systém zobrazenia okolia pomocou štyroch kamier.

Mazda 6 Wagon Foto: GMS
Mazda 6 Wagon Mazda 6 Wagon

Mitsubishi Outlander PHEV

Japonské plug-in hybridné SUV prišlo do Ženevy s rozsiahlou modernizáciou. Retuše podstúpila predná časť s maskou Dynamic Schield, nové LED reflektory „tech-look“ aj dizajn 18-palcových diskov kolies. Aerodynamiku zlepšuje väčší zadný spojler. To najdôležitejšie však prebehlo pod kapotou. Pôvodný dvojlitrový 4-valec, v úlohe pohonu generátora, nahradil väčší motor s objemom 2,4 litra, pracujúci v Atkinsonovom cykle. O 10 % vzrástol výkon generátora aj zadného elektromotora. Batérie s kapacitou 13,8 kWh teraz pojmú o 15 % viac elektrickej energie. To znamená nielen vyšší výkon, ale aj dlhší dojazd v čisto elektrickom režime a následne nižšiu spotrebu paliva v hybridnom móde. Presné prevádzkové a technické údaje však automobilka zatiaľ nezverejnila.

Mitsubishi Outlander PHEV Foto: GMS
Mitsubishi Outlander PHEV Mitsubishi Outlander PHEV

Mercedes-Benz A

Nové áčko je už štvrtou generáciou stuttgartského kompaktu. Dizajnom prezentuje nový štylistický jazyk Aesthetics. Podobne ako pri kupé CLS sa maska rozširuje smerom nadol a je umiestnená nižšie ako svetlá. Tie môžu byť vybavené technológiou Matrix LED. Dynamickému vzhľadu pomáha zmena proporcií. Trieda A je o 120 mm dlhšia o 19 širšia a o sedem užšia, hoci stojí len na modifikovanej platforme MFA. Rázvor náprav narástol o 30 mm, na konečných 2 729 mm. Trieda A je vôbec prvým Mercedesom-Benz, ktorý prichádza s infotainmentom MBUX. To znamená definitívny koniec analógových ukazovateľov. Vrcholová verzia má dva 10,25-palcové displeje spojené do integrálneho celku, jeden dotykový. Posádka má k dispozícii viac miesta a väčší kufor, ktorý narástol na 370 l (+ 27). Pod kapotou debutujú nové motory, sčasti vyvíjané s Renaultom. Platí to aj pre základnú verziu A 200 (120 kW), vybavenú preplňovaným celohliníkovým 4-valcom s objemom 1,33 litra. Výkonnejšou alternatívou je dvojliter verzie A 250 (165 kW). Ponuku uzatvára opäť motor s francúzskymi koreňmi. Diesel s objemom 1,5 litra vo verzii A 180d (85 kW).

Mercedes-Benz A Foto: GMS
Mercedes-Benz A Mercedes-Benz A

Mercedes-AMG GT 4-Door

Nové 5-dverové GT patrí k hviezdam Ženevy. Bodaj by nie. Ide o praktickejšiu verziu superšportu AMG GT, avizovanú vlaňajším konceptom. Výsledok je ohromujúci. Veď nové kupé používa identickú techniku. Štvorlitrový 8-valec podporený dvojicou turbodúchadiel vo verzii 63 dáva 430 a vo verzii 63 S až 470 kW. Výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá. V praxi to znamená šprint na stovku za 3,4, respektíve 3,2 sekundy. To všetko v komforte limuzíny. Interiér sa od kupé GT s jedným párom dverí líši totiž nielen priestorom, ale aj palubnou doskou vybavenou dvoma 12,3-palcovými displejmi. K luxusu patrí aj adaptívny podvozok a riadená zadná náprava zlepšujúca manévrovateľnosť a stabilitu. Dostatok sily bude mať aj 6-valcová verzia GT 53 (320 kW) vybavená elektrickým kompresorom s mikrohybridným 48 V systémom so 16-kilowattovým reverzibilným alternátorom. Pri motoroch V8 zas znižuje spotrebu deaktivácia dvoch alebo štyroch valcov.

Mercedes-AMG GT 4-Door Foto: GMS
Mercedes-AMG GT 4-Door Mercedes-AMG GT 4-Door

Peugeot 508

Vlajková loď Peugeotu sa v Ženeve mení na športovo ladený 5-dverový fastback s bezrámovou konštrukciou okien. Jeho súperom je Audi A5 Sportback alebo BMW 3 GT. Dôvodom zmeny koncepcie je klesajúci predaj klasických sedanov. Novinka je o 80 mm kratšia, o 60 nižšia, ale o 20 mm širšia. Dizajn preberá prvky zo štúdií Instinct a Quartz, vrátane vertikálnych denných svetiel a prepojených zadných svetiel. Ešte viac emócií prinesie verzia GT. Platforma EMP2 či zadné veko z termoplastov sa zas postarali o zníženie hmotnosti o 70 kg. Nechýba ani iCockpit tretej generácie. To znamená malý volant, vysoko umiestnený 12,3-palcový displej prístrojového panelu a 8– alebo až 10-palcovú obrazovku multimediálneho rozhrania. Novinkou v bezpečnostných systémoch je nočné videnie s infrakamerou. Do kufra naložíte 487 litrov batožín. Zážihové 4-valce 1,6 PureTech majú výkon 130 alebo 169 kW. Naftová ponuka štartuje novým agregátom 1,5 BlueHDi (96 kW) a pokračuje dvojlitrom 2,0 BlueHDi (120, 130 kW). Až na najslabší diesel sú všetky pohonné jednotky kombinované výlučne s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8.

Peugeot 508 Foto: GMS
Peugeot 508 Peugeot 508

Porsche 911 GT3 RS

Ako vieme, ikonické Porsche 911 skončí v novej generácii s atmosférickými motormi. Turbá sa síce už pod jeho zadnou kapotou objavili, ale stále tu boli puristické verzie GT3 či R verné tradícii. To sa však skončí. Ženevskú premiéru ostrej verzie GT3 RS odchádzajúcej generácie tak môžeme vnímať ako rozlúčku s atmosférou. A to nádhernú. Plochý 6-valec s objemom 4,0 litra sa posilnil o 15 kW, na konečných 383 kilowattov. V ponuke je výlučne v kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkou PDK. Všetka sila putuje k zadným kolesám. V porovnaní s „bežným“ GT3 má RS prepracovaný nárazník a podľa vzoru okruhového GT2 RS aj nové otvory v prednej kapote. Brutalitu tohto stroja naznačuje jedovatozelený lak. Nové zadné krídlo produkuje dvojnásobný prítlak. Len 1 430 kg vážiace Porsche, zabavené všetkého zbytočného luxusu, akceleruje na stovku za 3,2 sekundy a dosiahne maximálku 312 km/h.

Porsche 911 GT3 RS Foto: GMS
Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS

Polestar 1

Oddelená divízia Volva ukázala konečne predprodukčný prototyp svojho prvého modelu. Má jednoduchý názov Polestar 1, ale o to zaujímavejšiu konštrukciu a techniku. S Volvom si toto nádherné kupé s dĺžkou 4,5 metra, ktoré akoby z oka vypadlo konceptu Volvo Coupé z roku 2013, rozhodne nemýľte. Stojí síce na platforme SPA ako veľké sériové modely značky, ale prakticky celá karoséria je vyrobená z karbónu, čo znamená úsporu 230 kg hmotnosti! O pohon sa stará plug-in hybridná sústava s motorom 2,0 T8 (246 kW) a dvoma zadnými elektromotormi s výkonom 163 kW. Výsledkom je celkový výkon 447 kW a krútiaci moment 1 000 Nm. Dynamiku zatiaľ nepoznáme, ale šprint na stovku by mohol spolu s 8-stupňovým automatom podliezť štyri sekundy. Zásoba energie v batériách má pritom stačiť na čisto elektrický dojazd 150 km, čo je trojnásobok súčasných plug-in hybridov. Na trh sa dostane novinka v priebehu budúceho roka.

Polestar 1 Foto: GMS
Polestar 1 Polestar 1

Range Rover SV Coupé

Trojdverovou verziou veľkého Range Roveru sa Land Rover vracia do minulosti. Veď luxusné britské SUV odštartovalo svoju kariéru v roku 1970 práve s tromi dverami. Praktickejší variant prišiel na svet až v roku 1981. Divízia špeciálnych projektov SV Technical Center v Rayton-Dunsmore sa teraz postará o reinkarnáciu. Nová verzia SV Coupé s jedným párom dverí však vznikne len v obmedzenej sérii 999 kusov, čo jasne dokladuje, že bude reprezentovať ten najexkluzívnejší tovar. Dizajn doznal množstvo zmien. Mierne zvažujúca sa „plávajúca“ strecha je umiestnená o 8 mm nižšie. Dvere sú pre lepší prístup k zadným sedadlám predĺžené a majú bezrámovú konštrukciu okien. Interiér je plný pravej kože a dreva. Pod kapotou nepracuje nič menšie ako kompresorový 8-valec 5,0 V8 Supercharger (415 kW), vďaka ktorému bude z SV Coupé najrýchlejším Range Roverom všetkých čias. Na stovku zrýchli za 5,3 sekundy a dosiahne maximálku 266 km/h.

Range Rover SV Coupé Foto: GMS
Range Rover SV Coupé Range Rover SV Coupé

Škoda Fabia

Na rozdiel od nového Pola a Ibizy musí boleslavský subkompakt vydržať na linkách ešte minimálne dva roky, a to na staršej platforme. Pomôcť mu má výrazná modernizácia. Facelift zasiahol najmä prednú masku a reflektory. Tie budú môcť byť po prvýkrát vybavené full LED technológiou a automatickým prepínaním diaľkového režimu. Zadný nárazník dostal odrazky v štýle Octavie. Novinkou sú 18-palcové zliatinové disky. Multimediálny systém dostane väčší 6,5-palcový displej, platformy Android Auto a Apple CarPlay a zadné USB porty. Pod kapotou nastane malá revolúcia. Naftový 3-valec 1,4 TDI končí bez nástupcu. Fabii zostanú len benzínové 3-valce 1,0 MPI (44, 55 kW) a preplňované 1,0 TSI (66, 77 kW) s novým filtrom pevných častíc. Len najvýkonnejší variant bude možné spárovať so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Škoda Fabia Foto: GMS
Škoda Fabia Škoda Fabia

Škoda Kodiaq L & K

Rodinu SUV Kodiaq rozšírilo v Ženeve po verziách SportLine a Scout vrcholové predvedenie s tradičným prívlastkom Laurin & Klement. Spoznáte ho vďaka chrómovým lamelám prednej masky, full-LED svetlám, ale najmä vďaka 19-palcovým diskom Sirius. Pri pozornom pohľade zozadu si všimnete modifikovaný nárazník s chrómovou lištou. Interiér počíta s koženým čalúnením v čiernej alebo sivej farbe, obkladmi Piano Black, audiom Canton a logami Laurin & Klement. To však nie sú všetky novinky Kodiaqu. Modelový rok 2019 dostane totiž aj novú techniku. Motor 1,4 TSI nahradí úspornejší 1,5 TSI Evo (110 kW) a 4-valec 2,0 TSI posilní zo 132 na 140 kW. Všetky benzínové agregáty budú vybavené filtrom pevných častíc. Okrem manuálnych prevodoviek sa v ponuke verzií 1,5 TSI Evo, 2,0 TSI a 2,0 TDI objaví nová 7-stupňová prevodovka DSG.

Škoda Kodiaq Laurin & Klement Foto: GMS
Škoda Kodiaq Laurin & Klement Škoda Kodiaq Laurin & Klement

Toyota Auris

Toyota priviezla do Ženevy po šiestich rokoch tretiu generáciu svojho európskeho hatchbacku. Tak ako crosssover CH-R využíva novú modulárnu platformu TNGA. Dizajnom Auris rozvíja štylistický jazyk Under Priority a Keen Look. Tentoraz v oveľa odvážnejšom duchu a s príplatkovým dvojfarebným lakovaním. Menili sa aj proporcie. Auris je o 40 mm dlhší (4 370 mm) o 30 mm širší (1 790 mm), ale o 25 mm nižší (1 450 mm). Predĺženie využili konštruktéri najmä na nárast rázvoru náprav, ktorý sa natiahol na 2 640 mm. Napriek premiére ostáva interiér tajomstvom. Zato vieme, že pod tlakom emisných noriem končí Auris s naftovými motormi. Ponúkne len tri motorizácie – známy preplňovaný 4-valec 1,2 T (85 kW) a dve hybridné sústavy. Jednu s motorom 1,8 VVT-i (91 kW) a výkonnejšiu s motorom 2,0 VVT-i (134 kW). Auris bude tak prvou Toyotou s ponukou dvoch odlišných alternatívnych pohonov.

Toyota Auris Foto: GMS
Toyota Auris Toyota Auris

Volvo V60

Po ôsmich rokoch prichádza Volvo s novou generáciou kombi V60. Presné rozmery nepoznáme a ani veľkosť batožinového priestoru. V každom prípade je novinka postavená na platforme SPA, rovnako ako SUV XC60. Dizajn zas čerpá z vlajkovej lode S90/V90 vrátane prednej masky a svetiel s grafikou Thorovho kladiva. Interiér preberá palubnú dosku z XC60. Systém semiautomatického riadenia PilotAssist má byť suverénnejší v zákrutách. Autonómne brzdy City Safety monitorujú po prvýkrát nielen chodcov a autá, ale aj cyklistov a zvieratá, čo je svetová premiéra. Vé-šesťdesiatka bude zároveň prvým Volvom, ktoré ponúkne hneď dve plug-in hybridné verzie. Slabšiu 2,0 T6 Twin Engine AWD (253 kW) a silnejšiu 2,0 T8 Twin Engine AWD (290 kW). Dobrou správou je zachovanie dvoch naftových verzií 2,0 D3 (110 kW) a 2,0 D4 (140 kW). Na jeseň by mal ku kombi pribudnúť sedan S60.

Volvo V60 Foto: GMS
Volvo V60 Volvo V60

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #autosalón Ženeva 2018
Články podľa značiek