Motor 1,6 TDI pod kapotou Golfu je stále realitou, no postupom času dostane nafta „padáka“. Dôvodom je vysoká cena dieselových motorov, ktoré budú musieť plniť pripravované emisné normy. Jednoducho, úprava spalín bude natoľko drahá, že sa v triede kompaktných áut neoplatí. Čo tieto motory nahradí? To ukazuje Volkswagen v novom Golfe TSI BlueMotion. Ten bude tankovať benzín, no má mu ostať najväčší tromf naftových agregátov – nízka spotreba paliva.
Od súčasného motora 1,5 TSI Evo (110 kW) sa líši nielen nižším výkonom 96 kW a variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla, ale aj mikrohybridným systémom (Mild Hybrid Electric Vehicle). Ten tvorí výkonný reverzibilný alternátor, vďaka ktorému bude motor pri brzdení odovzdávať rekuperovanú energiu malej li-ion batérii. Okrem toho sa bude starať o štart motora. A to oveľa častejšie ako doteraz. Golf BlueMotion bude totiž spaľovaciu jednotku vypínať aj počas jazdy, teda počas plachtenia v režime „Eco-coasting“.
Spomínaný štartér-generátor sa môže zároveň podieľať na podpore akcelerácie. Okrem toho ostal motoru systém vypínania dvoch valcov pri nízkom zaťažení a tiež schopnosť pracovať v Atkinsonovom cykle. Nové technológie sú závislé od 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. S manuálom by jednotlivé systémy nemohli pracovať dostatočne efektívne. Výsledkom je normovaná spotreba len 4,8 litra benzínu na sto kilometrov. Samotný mikrohybridný systém sa podieľa na úspore približne štyroch deci paliva.
To nie je koniec. Neskôr plánuje Volkswagen rozšíriť motor 1,5 TSI o 48 V elektrický okruh a systém MHEV+, ktorý doplní technológiu o druhý elektromotor s výkonom 26 kW. Umiestnený bude v prevodovke, takže umožní aj čisto elektrickú jazdu. Potom by už mala byť spotreba naozaj na úrovni dieselových verzií. A to nielen na papieri. Na druhej strane nemôžeme hovoriť o nejakom revolučnom riešení. Mikrohybridný systém používa dnes bežne Suzuki a rovnako bežné sú hybridy. Skôr sa zdá, že Volkswagen dobieha zameškané.