Premiéru Aurisu tretej generácie na autosalóne v Ženeve by sme mohli označiť skôr za predpremiéru. Toyota síce nový Auris do Palexpa doviezla, no pohľadu do interiéru bránili tmavé fólie na oknách a zamknuté dvere. Kabína tak ostávala tajomstvom. Až doteraz. Za Atlantikom totiž pustil japonský výrobca do sveta fotografie Corolly Hatchback. A tá nie je ničím iným ako americkým derivátom Aurisu. Od toho európskeho sa líšiť príliš nebude. Dobrou správou je, že séria snímok zachytáva aj interiér. Takže sme bližšie k realite.
Toyota tvrdí, že pri návrhu kabíny dala prednosť jednoduchosti kombinovanej s kvalitnými materiálmi, napríklad dekoráciami z klavírnej černe, a precíznym spracovaním. To má byť viditeľné najmä na malých špárach medzi jednotlivými dielmi a ovládačmi. Palubná doska má tvar krídla. Šilt prístrojového panela je elegantnejší, keďže sa zúžil o 29 mm. Stredová konzola je zas o 43 mm širšia, takže sa do nej zmestia odkladacie schránky na nápoje či telefón. Vodič má pred sebou prístrojový panel tvorený centrálnym 7-palcovým displejom a postrannými analógovými ukazovateľmi.
Na displeji sa zobrazuje nielen rýchlomer, ale aj množstvo ďalších informácií vrátane varovaní asistenčných systémov. Auris totiž počíta s výstrahou pred kolíziou, s detekciou chodcov, monitorovaním jazdných prúdov, objektov v slepých uhloch zrkadiel či s adaptívnym tempomatom. Multimediálne dotykové rozhranie s 8-palcovou obrazovkou je voľne umiestnené v centrálnej časti palubnej dosky. Obsahuje viacero tradičných tlačidiel na vstup do hlavných vetiev menu. To je praktické riešenie, podobne ako samostatný panel klimatizácie.
Rozhranie je kompatibilné so smartfónmi cez Apple Car Play a Android Auto. Ovládanie prebieha dotykom alebo hlasom. V sérii sú dva USB porty. Vyššie úrovne disponujú digitálnym tunerom, navigáciou či prístupom k mobilným aplikáciám Entune 3.0. Nechýba indukčné dobíjanie. Príjemnú polohu za volantom majú priniesť nižšie situované sedadlá. Tie predné sú vo výške 275 mm. To zlepšuje aj priestor nad hlavou napriek nižšej streche, veď Auris je o 25 mm nižší ako jeho predchodca. Luxusné prvky bude zastupovať dvojzónová klimatizácia, elektricky ovládané osemsmerové sedadlá či audio JBL Clari-Fi s výkonom 800 W.
Väčšina týchto informácií by mala zodpovedať európskej verzii Corolly Hatchback. Viac by sme sa mali dozvedieť ešte pred letom. Zatiaľ len pripomeňme, že Auris počíta až s dvoma druhmi hybridného pohonu, jedným s motorom s objemom 1,8 (91 kW) a výkonnejším s motorom 2,0 litra (134 kW). Základom ostane známy preplňovaný 4-valec 1,2 T (85 kW). Naftový agregát už ale Auris nedostane. Technologickou vychytávkou sa stane nová prevodovka Direct Shift-CVT s dvoma konvenčnými prevodovými stupňami integrovanými do kontinuálnej prevodovky.