Novú RAV4 predstavila Toyota na autosalóne v New Yorku. Výber miesta nebol náhodný. Za Atlantikom je toto japonské SUV najpredávanejším modelom na trhu, teda ak vynecháme v USA extrémne populárne pikapy Ford F 150 a podobne. O to riskantnejšia je zmena, ktorou piata generácia prešla. Evolúcia jej nič nehovorí. Nová je doslova od podlahy. Stojí totiž na modulárnej platforme TNGA, známej už z Toyoty CH-R, Aurisu či americkej Toyoty Avalon. RAV4 priniesla nižšiu hmotnosť, nižšie ťažisko a až o 57 % vyššiu tuhosť podvozka. Dizajnom pritom vychádza z nedávneho detroitského konceptu Toyota FT-AC.
Zakladá si na drsnom výraze, ktorý má bližšie k off-roadom ako k SUV či crossoverom. Vidieť to na agresívnej a kolmej prednej maske, hranatých výrezoch kolies, veľkých spätných zrkadlách na samostatných nožičkách a bohato chránenom podvozku. Napriek tomu má mať nová generácia lepšiu aerodynamiku. S balíkom Adventure pridáva RAV4 nábehové panely nárazníkov, robustné obloženie prahov, strešné lyžiny či rozšírené plastové lemy blatníkov. Úplnou novinkou je dvojfarebné prevedenie karosérie. Čiernu alebo bielu strechu možno kombinovať s viacerými lakmi, vrátane nového modrého odtieňa Blue Flame.
Rozmery RAV4 s minimálne 19-palcovými diskami kolies sa menili len nepatrne. Do dĺžky má 4 600 mm, čo je o päť menej, no do šírky pribudlo 10 mm na konečných 1 855. Rázvor náprav sa natiahol o 30 mm (2 690 mm), čo znamená kratšie previsy. Na svetlej výške pribudlo užitočných 13 mm. Kabína aj kufor majú ponúknuť viacej miesta a variability. Dizajn palubnej dosky sa zmenil na nepoznanie. V jej centre je 7– alebo 8-palcové multimediálne dotykové rozhranie. Širšia stredová konzola obsahuje indukčnú nabíjačku a viac odkladacích priestorov. Atmosféru môže oživiť oranžové prešívanie čalúnenia.
Medzi nové prvky vybavenia patria predné ventilované sedadlá, zadné vyhrievané sedadlá, audio JBL s výkonom 800 W, ale aj unikátne elektronické spätné zrkadlo. Obraz prenáša na obrazovku v mieste klasického spätného zrkadla zo zadnej kamery, takže záber nie je limitovaný výrezom okna. Rozšírený bezpečnostný balík Toyota Safety Sense obsahuje autonómne brzdy s detekciou chodcov aj cyklistov, monitoring jazdných prúdov s podporou riadenia, adaptívny tempomat aktívny až do 190 km/h, čítačku značiek, ale aj adaptívne svetlá Projector Beam LED alebo čítačku značiek.
V USA bude RAV4 k dispozícii v benzínovej verzii s úplne novým atmosférickým 4-valcom 2,5 VVT-iE Dynamic Force, ktorý má extrémnu tepelnú účinnosť až 40 %. Kombinovaný bude so 6-stupňovým manuálom alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou Direct Shift-8AT. Hybridná verzia, ktorá sa dostane aj do Európy, skombinuje ten istý agregát, pracujúci v Atkinsonovom cykle a účinnosťou až 41 % s elektromotorom systému THS II a planétovou prevodovkou ECVT. Druhou európskou alternatívou je benzínová verzia s motorom 2,0 Dynamic Force s 6-stupňovou prevodovkou a pravdepodobne novým automatom Direct Shift-CVT, ktorý spája výhody priameho radenie s kontinuálnou prevodovkou.
Pre všetky verzie je pripravený pohon oboch náprav. Nehybridná RAV4 dostal úplne nový systém Rear DriveLine Disconnect s funkciou Dynamic Torque Vectoring, ktorá dokáže ku kolesám zadnej nápravy posielať 50 % krútiaceho momentu a tiež upravovať krútiaci moment medzi jednotlivými kolesami. Premiérové pákové spojky na kolesách umožňujú odpájať hnacie hriadele, čo znižuje spotrebu paliva v režime predného náhonu. RAV 4 Hybrid počíta so systémom AWD-i, ktorý poháňa zadné kolesá v prípade potreby druhým elektromotorom. V porovnaní s minulosťou ponúka až o 30 % vyšší krútiaci moment, čo zlepší schopnosti mimo asfaltu.
Voličom Multi-Terrain Select vyberá vodič jazdné režimy Sneh, Blato, Piesok alebo Kamene. Toyota zároveň sľubuje komfortnejšie odpruženie, lepšiu filtráciu nerovností, ale aj lepšie jazdné vlastnosti dané nižším ťažiskom a širším rozchodom kolies. Benefitom je vyšší akustický komfort. Novinka Toyoty sa dostane na trh koncom roka a hybridná verzia začiatkom roka 2019.