Presne pred dvoma rokmi sa na autosalóne v Ženeve odohrala premiéra Bugatti Chiron, oficiálne najrýchlejšieho a najdrahšieho sériovo vyrábaného auta planéty. Teraz sa ale automobilka z Molsheimu do Ženevy vrátila a ukázala, že Chiron môže byť ešte lepší. Pre tých, ktorí na to majú, pripravila astronomicky drahú verziu Chiron Sport. Brutálny štyrikrát preplňovaný 16-valec s objemom osem litrov a výkonom 1 500 koní (1 103 kW), ostal síce bez zmien, ale tuning podstúpilo množstvo detailov. Ich výsledkom je nižšia hmotnosť a agilnejšie jazdné vlastnosti.
Redukčná diéta priniesla Chironu Sport nové, ľahšie disky kolies Course, karbónový kryt medzichladiča, stabilizátory z uhlíkových vlákien, ľahšie zadné okno aj odľahčený deflektor výfuku. Svetovú premiéru majú v Chirone Sport karbónové stierače, na ktorých ušetrili konštruktéri 1,4 kg alebo 77 % hmotnosti. To aj vďaka hliníkovým komponentom vyrábaným 3D tlačou. Výsledkom je celková úspora 18 kg. To sa zdá síce zanedbateľné pri aute s hmotnosťou takmer dve tony, lenže už bežný Chiron si dával pozor na každý gram nadváhy. O to ťažšie bolo hľadať rezervy.
Maximálna rýchlosť 420 km/h ostala zachovaná, ako aj akcelerácia na stovku za 2,5 sekundy. Napriek tomu je Chiron Sport rýchlejší, a to v zákrutách. Ovládateľnosť zlepšilo o 10 % tuhšie nastavenie podvozka v režime Handling, namiesto módu EB, ostrejšie riadenie a optimalizovaný zadný diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu Dynamic Torque Vectoring. V realite to znamená, že skúšobný okruh v Nardó zvládne Sport až o päť sekúnd rýchlejšie ako bežný Chiron. Zvonku ho spoznáte aj vďaka štyrom kruhovým výfukom, ktoré nahradili pôvodne obdĺžnikové koncovky.
V prednej maske sa skrýva číslovka 16, odkazujúca na počet valcov. Pre exteriér je pripravených niekoľko farebných kombinácií lakov. Zadná časť karosérie je vždy v laku Grey Carbon, a tá predná voliteľná v odtieňoch French Red, Racing Blue, striebornom Gris Rafale a tmavosivom Gun Powder. Interiér je plný Alcantary, karbónových častí na palubnej doske či výplniach dverí. Ovládacie prvky sú z eloxovaného hliníka. Nechýbajú ani logá Sport. Prvé kusy dorazia k zákazníkom koncom tohto roka. Nebude to ale lacná hračka. Cena Chironu Sport je stanovená na 2,65 milióna eur. Ale pozor, bez dane!
A to si môžete ešte dopriať balík špecifických doplnkov. Takže napríklad sivo-červený exemplár vystavený v Palexpe sa vyšplhal až na astronomických 2,98 milióna eur. Opäť bez dane.