Modernizáciu Fordu Fusion možno vnímať ako núdzové riešenie. V skutočnosti ide už o druhý facelift súčasnej generácie. Tá nasledujúca je v nedohľadne. V prípade európskej verzie nesúcej označenie Mondeo je situácia ešte horšia, keďže ju nezasiahla ani prvá modernizácia. Na starom kontinente teda máme už niekoľko rokov starú generáciu bez výrazných zmien.
Napriek klesajúcim predajom modelov značky Ford v Európe, v Spojených štátoch amerických si sedan strednej triedy stále udržuje priazeň zákazníkov. Keďže s novou generáciou v dohľadnej dobe počítať nemôžu, Ford im ponúka facelift, ktorý auto vylepšuje zvonku aj zvnútra.
V rámci exteriéru je zmien menej. Fusion má prepracovanú prednú masku chladiča a predné hmlové svetlá. Vzadu sa zmien dočkalo veko batožinového priestoru a svetlá. Významnejšie zmeny sa odohrali pod kapotou a v ponuke výbav. Základnou pohonnou jednotkou je po novom 1,5-litrový štvorvalec EcoBoost. Pôvodný dvojliter ostal len ako súčasť hybridnej pohonnej sústavy spolupracujúcej s prevodovkou CVT.
Ponuka výbav sa zúžila na štyri úrovne, pričom už v základnej zákazníci dostanú balík bezpečnostných systémov Co-Pilot360, ktorý obsahuje autonómne brzdenie s detekciou chodcov, monitoring jazdného pruhu a slepých uhlov zrkadiel, cúvaciu kameru a výstrahu pred prekážkou pri cúvaní, automatické prepínanie diaľkových svetiel a dažďový senzor.
V druhom stupni výbavy pribudla dvojzónová automatická klimatizácia a multimediálny systém SYNC3 prepojený s osempalcovou dotykovou obrazovkou. Ďalší stupeň výbavy pridáva vyhrievanie sedadiel, elektricky ovládateľné sedadlo vodiča v desiatich smeroch, plnohodnotné LED svetlá a špecifické čalúnenie. Najvyššia výbava zahŕňa devätnásťpalcové disky kolies, ventilované sedadlá a adaptívny tempomat.
Pre najvyššiu výbavu je ako alternatíva pripravený aj dobíjateľný hybrid, ktorý vďaka lithium-iontovým akumulátorom s kapacitou 9 kWh umožní štyridsaťkilometrovú čisto elektrickú jazdu. Špecialitou amerického trhu ostane verzia V6 Sport poháňaná 2,7-litrovým šesťvalcom EcoBoost s výkonom 245 kW (329 k) a krútiacim momentom 514 Nm. Ten je štandardne spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom oboch náprav.
Hoci ide o americkú verziu, je možné, že niektoré zo zmien postupne dostane aj európske Mondeo, keďže prvá vlna modernizácie ho obišla. Pravdepodobnosť zvyšuje aj neznámy termín príchodu novej generácie. Ak sa tak nestane, bude to mať súčasné Modneo v nabitom segmente strednej triedy veľmi ťažké.