Audi A6 Avant: Línie à la ‘shooting brake‘ kufor neohrozia

13.04.2018 06:00

Len mesiac po svetovom debute ôsmej generácie limuzíny Audi A6 prichádza na svet jej verzia Avant. Ako vidieť, dizajnéri stvorili mimoriadne dynamické kombi. A to bez ujmy na úžitkových vlastnostiach. Kufor má v základe stále 565 litrov.

Avant je z prednej časti identický s limuzínou....
Avant je z prednej časti identický s limuzínou. K novej generácii modelov Audi sa hlási širokou prednou maskou Single frame. Za príplatok si môžete dopriať adaptívne svetlá HD Matrix LED. Autor: Audi

Začiatkom marca v Ženeve predstavilo Audi po siedmich rokoch úplne novú generáciu limuzíny A6. Tá už využíva novú modulárnu platformu MLB Evo s pozdĺžne uloženými motormi a všetky výhody, ktoré z nej plynú. A teraz pridáva automobilka z Ingolstadtu verziu Avant. Ako vidieť, šéfdizajnér Mark Lichte si dal záležať na mimoriadne dynamických líniách. Napokon, pomohla už zmena proporcií samotnej limuzíny, napríklad zväčšenie rázvoru náprav na 2 924 mm, celkovej dĺžky o sedem a šírky o 12 milimetrov. To všetko preberá Avant zo sedanu, vrátane dlhšej prednej kapoty, ktorá je výsledkom posunutia predných stĺpikov viac vzad.

Litrov neubudlo

Rozdiel je len vo výške, kde Avant poráža limuzínu o 13 mm. Zaujímavé to však začína byť za stredovými stĺpikmi. Predĺžená strecha jemne klesá a končí sa prudko sklopenými zadnými stĺpikmi, takmer v štýle aristokratických kombi „shooting brake“. Audi tvrdí, že nový Avant je natoľko dynamický, že takú verziu už nepotrebuje. Športový imidž podporujú falošné koncovky výfukov a chrómovou lištou prepojené zadné svetlá. Sympatické je, že napriek atletickému štýlu nestratil Avant nič zo svojich úžitkových vlastností. Pod zadným vekom je totiž stále identických 565 litrov pre batožinu.

Športový imidž podporujú falošné koncovky...
Športový imidž podporujú falošné koncovky výfukov a chrómovou lištou prepojené zadné svetlá. Autor: Audi

Nakladanie uľahčuje elektrické ovládanie piatych dverí s nožným senzorom aj plató, ktoré sa spolu s vekom vysunie do vyššej polohy. Ložná plocha má šírku 1 050 mm. Po sklopení operadiel delených v pomere 40 : 20 : 40 ponúka Avant úplne vodorovnú podlahu a celkový úžitkový objem 1 680 litrov, čo je opäť na chlp presne s predchádzajúcou generáciou. Sériovo dodávané pohyblivé oká v podlahových koľajniciach umožňujú stabilizáciu predmetov. Za príplatok si môžete dopriať teleskopickú priečku, ktorou sa dá kufor rozdeliť na viac zón.

Interiér je plný displejov. Dotykom sa ovláda...
Interiér je plný displejov. Dotykom sa ovláda aj klimatizácia. Najvyššia úroveň MMI počíta navyše s digitálnym kokpitom a head-up displejom. Autor: Audi

Viac miesta dostanú aj cestujúci a navyše sa môžu tešiť z vyššieho akustického komfortu, za ktorým stojí špičková aerodynamika. Koeficient aerodynamického odporu vzduchu skončil skvelým výsledkom Cd 0,27. Kabína vychádza zo sedanu, čo znamená príchod najnovšieho infotainmentu MMI s 10,1-palcovým centrálnym displejom pre zábavný systém a spodným na stredovej konzole s uhlopriečkou 8,6-palca, pre funkcie klimatizácie, komfortu alebo zadávania textu. Displeje majú zvukovú aj hmatovú reakciu a umožňujú pohyb ikon a ich usporiadanie, podobne ako na smartfónoch.

Kufor má základný objem 565 litrov. Po sklopení...
Kufor má základný objem 565 litrov. Po sklopení operadiel vzrastie úžitkový objem na 1 680 litrov. To sú dentické hodnoty s predchádzajúcou generáciou. Autor: Audi

Štandardom je tiež head-up displej. Vyššiu úroveň multimédií MMI Navigation plus dopĺňa 12,3-palcový virtuálny prístrojový panel a modul pre vysokorýchlostné pripojenie na internet formátom LTE Advanced. To znamená aj on-line navigáciu prostredníctvom serverov služby HERE alebo služby zdieľania informácií medzi vozidlami Car-to-X. MMI možno doplniť o špičkové audio Bang & Olufsen ASS s priestorovým zvukom. K luxusným prvkom musíme pripočítať masážne a ventilované sedadlá či klimatizáciu s paketom AirQuality s parfumovaním vzduchu.

Na začiatok štyri motory

Identické sú aj asistenčné systémy rozdelené do dvoch paketov City a Tour. Prvý obsahuje napríklad asistent pre prejazd križovatkou a druhý udržiavanie v jazdnom prúde s asistentom hospodárnej jazdy. Parkovanie uľahčujú moduly Parking Pilot a Garage Pilot, ktoré zvládajú vchádzanie aj vychádzanie z miesta či garáže bez vodiča za volantom. Samozrejmosťou sú autonómne brzdy s detekciou chodcov a zvierat, adaptívny tempomat, monitorovanie jazdných prúdov či čítačka dopravných značiek a samočinné prepínanie diaľkových svetiel HD Matrix LED.

Motorová paleta je kompletne prevzatá zo...
Motorová paleta je kompletne prevzatá zo sedanu. Pod kapotou sa teda predstavia štyri motory TFSI a tri TDI. Autor: Audi

Motorová paleta je kompletne prevzatá zo sedanu. Pod kapotou sa teda predstavia štyri motory TFSI a tri TDI. V prvej vlne si však musíme vystačiť so štyrmi. Všetky sú vybavené mikrohybridným systémom BAS (Belt Alternator Starter) s reverzibilným alternátorom, ktorý regeneruje brzdnú energiu a pomáha so štartovaním po zastavení alebo po plachtení. To môže A6 Avant využívať v rozmedzí od 55 do 160 km/h. Šesťvalcové verzie používajú 48 V elektrický okruh. Funkcia štart-stop je aktívna v rozsahu 7 až 22 km/h. Motor sa teda vypína aj počas jazdy. Výsledkom je priemerná úspora paliva 0,7 litra na 100 km.

Benzínová ponuka štartuje na úvod so 6-valcom 3,0 TFSI (200 kW, 500 Nm). Naftu bude tankovať 4-valec 2,0 TDI pre verziu 40 TDI (150 kW, 400 Nm) a dva šesťvalce 3,0 TDI pre verzie 45 TDI (170 kW, 500 NM) a pravdepodobne 50 TDI (210 kW, 620 Nm). Všetky verzie sú štandardne spojené s automatickými prevodovkami. Kým však naftové 6-valce používajú klasický 8-stupňový automat Tiptronic, motory 3,0 TFSI a 2,0 TDI si musia vystačiť s menej komfortnou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic. Pohon Quattro je štandardom pri všetkých 6-valcoch, ale v rôznych verziách.

Prevodovka Tiptronic sa kombinuje permanentným systémom so samosvorným medzinápravovým diferenciálom, kým S tronic so šetriacim systémom Quattro ultra s rýchlym pripájaním zadných kolies. Priplatiť si môžete za športový diferenciál, ktorý rozdeľuje krútiaci moment medzi zadné kolesá, riadenú zadnú nápravu či vyspelé variabilné riadenie, ktoré mení prevod v rozmedzí od 9,5 : 1 až do 16,5 : 1. K tomu musíme pripočítať štyri druhy podvozka – základný, športový s tvrdším odpružením, adaptívny s tlmičmi meniacimi charakteristiku pruženia a vrcholový s pneumatickým odpružením Adaptive Air Suspension. Novinka z Ingolstadtu by mala doraziť na trh v júni.

Audi A6 Avant -
		2018
Audi A6 Avant -
		2018
+23Audi A6 Avant -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Audi A6 Avant #Audi 6 #Audi
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 4. 2018zlacnenie1.194 €zdraženie1.355 €
26. 3. 2018zdraženie1.195 €zdraženie1.337 €
19. 3. 2018zdraženie1.183 €zdraženie1.312 €
12. 3. 2018zlacnenie1.164 €zlacnenie1.293 €
5. 3. 2018zlacnenie1.165 €zlacnenie1.297 €
26. 2. 2018zdraženie1.175 €zdraženie1.309 €
19. 2. 20181.160 €zlacnenie1.292 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk