Po štyroch rokoch predstavuje Hyundai modernizovaný hatchback i20. Napriek boomu crossoverov je preň totiž stále jedným z kľúčových európskych modelov. V druhej fáze životného cyklu mu má pomôcť facelift aj technické zmeny. A nejde pritom len o retuše. Päťdverový hatchback dostal podľa vzoru novších modelov úplne novú prednú masku s kaskádovým dizajnom a tiež nové nárazníky vrátane hmlových svetiel. Kórejskému subkompaktu naozaj svedčí.
Zmenám sa nevyhla ani grafika svetiel, najmä tých zadných. A celkom nový je aj zadný nárazník. Pôsobí homogénnejšie, keďže registračná značka sa z neho „presťahovala“ do výklopného veka. Úplnou novinkou je možnosť dvojfarebnej karosérie vďaka čiernej streche vrátane stĺpikov, lakovanej odtieňom Phantom Black. Okrem toho je na výber inovovaná paleta ôsmich odtieňov – Tomato Red, Champion Blue, Clean Slate, Passion Red, Sleek Silver, Stardust Grey, Polar White a čierna Phantom Black. Facelift uzatvára prepracovaná ponuka 15– a 16-palcových diskov kolies.
Interiér si polepšil najmä v konektivite. I-dvadsiatka dostala vo vyšších verziách nový 7-palcový displej, kompatibilný so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android auto. Úrovne Premium Nav a Premium SE Nav dopĺňajú infotainment o navigáciu a služby Live Services. Nechýba ani indukčná nabíjačka. V kufri je nezmenených 326 litrov, čím patrí i20 k najlepším v triede. Na sprísňujúce sa bezpečnostné požiadavky reaguje balíkom asistenčných systémov SmartSense, čo znamená monitorovanie jazdných prúdov s asistenciou riadenia, varovanie pred kolíziou, autonómne brzdy, sledovanie únavy vodiča a automatické prepínanie diaľkových svetiel.
Zlou správou je, že pod tlakom nových emisných pravidiel, ale aj zmeny vkusu zákazníkov príde i20 o naftový motor 1,1 CRDi (55 kW) aj 1,4 CRDi (66, 74 kW). Pod kapotou ostanú len benzínové motory. Základom je atmosférický 4-valec 1,2 Kappa (55, 62 kW) s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Nad ním nájdeme preplňované 3-valce 1,0 T-GDI (74, 88 kW). Slabšia verzia je kombinovaná s 5-stupňovým manuálom alebo novou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7-DCT, ktorá má v i20 premiéru. Silnejšia verzia využíva výlučne 6-stupňový manuál.
Všetky motory sú vybavené štart-stop systémom ISG. Preplňované 3-valce dostali navyše filter pevných častíc, aby spĺnili normu Euro 6d. Pôvodný atmosférický 4-valec 1,4 Kappa (74 kW) Hyundai nespomína. Podľa iných zdrojov by však mal ostať k dispozícii pre verziu Active. Novinka tak trochu minula čas svetových autosalónov. V Ženeve dal Hyundai prednosť novej generácii Santa Fe a elektrickej Kone. Napokon, na trh sa modernizovaný Hyundai i20 dostane až koncom leta. Opäť však len v podobe 5-dverového hatchbacku. S dvojdverovým kupé slovenský importér neráta.