
Nový Cayenne predstavilo Porsche vlani na jeseň. Najprv so 6-valcami s výkonom 250 a 324 kW, a neskôr aj jeho špičkovú verziu Cayenne Turbo. Tá doslova omráčila svojím 4-litrovým preplňovaným 8-valcom, ktorý posiela ku všetkým štyrom kolesám úžasných 404 kW. Pre najvýkonnejší Cayenne to znamená šprint na stovku za 4,1, respektíve s balíkom Sport Chrono za 3,9 sekundy! A čo Diesel? Tak ten sa pod vplyvom honu na naftové motory nekoná a pravdepodobne konať ani nebude. Náhradou bude nový benzínový plug-in hybrid, ktorý vyhovie emisným normám aj nárokom na dynamiku.
Jednoducho, Porsche predstavuje nový Cayenne E-Hybrid, nadväzujúci na predchádzajúcu generáciu S E-Hybrid. A je vo všetkom lepší. Novinka využíva výkonnejší trojlitrový 6-valec (250 kW), ktorý poskytuje síce len o päť kilowattov viac ako jeho predchodca, je však spojený s novým elektromotorom, umiestneným v 8-stupňovej prevodovke, ktorého výkon vzrástol zo 70 na konečných 100 kW. Sústava je naladená na výsledných 430 kW, čo je o 11 % lepší výsledok ako v minulosti, a dokonca viac ako poskytuje čistokrvné kupé Porsche 911 GTS. A potom je tu masívnych 700 Nm krútiaceho momentu, ktoré sú k dispozícii tesne nad voľnobežnými otáčkami.

Pochváliť sa E-Hybrid môže aj novými li-ion akumulátormi, ktoré uskladnia o 30 % viac energie – presne 14,1 kWh. Z domácej siete ich nabijete za 7,8 hodiny a s palubnou nabíjačkou za 2,3. Vďaka tomu zvláda Cayenne až 44 km jazdy v čisto elektrickom režime, a to podľa novej, prísnejšej procedúry WLTP. Lenže toto je Porsche a nie elektrické SUV bojujúce proti ozónovej diere. A tak nastavenie hybridnej sústavy vychádza zo superšportu 918 Spyder. Ekologická technológia je tu teda viac preto, aby podporila dynamiku, než aby len šetrila palivom. Aj preto je E-Hybrid vybavený sériovo balíkom Sport Chrono, ktorý obsahuje športové jazdné módy Sport a Sport Plus.

V režime Sport sa batérie dobíjajú pre možnosť ďalšej prudkej akcelerácie a v režime Sport Plus prakticky stále, aby bola v akumulátoroch vždy dostatočná zásoba energie na opakované šprinty. A tie sú naozaj obdivuhodné. Veď Cayenne E-Hybrid zvládne stovku za rovných päť sekúnd, čo je štyri desatiny lepší výsledok a dvestovku má na tachometri po devätnástich. Maximálka končí pri 253 km/h. Nepochybne pomáha aj medzigeneračné zníženie hmotnosti približne o 60 kg. Ekologickejšiu povahu ukáže Cayenne v elektrickom móde E-Power, ktorý je aktívny do 135 km/h, a v hybridnom režime Hybrid Auto, keď spolupracujú obe pohonné jednotky v záujme redukcie spotreby. Podľa normy WLTP si má „zelený“ Cayenne vystačiť s kombinovanou spotrebou len 3,2 a s väčšími kolesami so 3,4 litrami paliva na 100 km.

Ponuku režimov uzatvárajú módy E-Hold, pre uskladnenie energie na čas, keď sa ju vodič rozhodne využiť a E-Charge, pri ktorom spaľovací motor dobíja batérie. Podvozok má zabezpečiť rovnako suverénne jazdné vlastnosti ako pri ostatných verziách Cayennu. To aj vďaka ponuke pneumatického odpruženia, riadenej zadnej náprave a systému riadenia trakcie PDCC, ktorý aktívne prerozdeľuje hnací moment motora, a to tak medzi prednou a zadnou nápravou, ako aj medzi kolesami jednotlivých náprav. Kotúčové brzdy Porsche Surface Coated Brake (PSCB) sú potiahnuté vrstvou karbid-volfrámu. Na vrchole ponuky však stále zostávajú karbónovo-keramické brzdy PCCB.
Spolu s E-Hybridom prichádza aj niekoľko technických noviniek. Po prvýkrát napríklad head-up displej či zlepšený „copilot“ InnoDrive s inteligentným tempomatom a udržiavaním v jazdnom prúde. Komfort zlepšia masážne sedadlá, vyhrievané čelné okno či nezávislé kúrenie. Dizajn spestria príplatkové 22-palcové kované disky kolies. Neskôr má doraziť aj systém automatického parkovania Remote Park, pomocou aplikácie v smartfóne. Na trh sa E-Hybrid dostane v priebehu leta.