Zdá sa, že dnešná doba praje reinkarnáciám. Po dlhých rokoch ožili značky ako britský TVR alebo nemecký Borgward. A teraz sa o slovo hlási ďalšia. A veľmi známa. Brabham má totiž vo svojej 70-ročnej histórii na konte 35 víťazstiev Grand Prix v kolotoči F1. Lenže je to už veľmi dávno. Legendárna britská stajňa, založená slávnym Jackom Brabhamom, ukončila svoje účinkovanie v roku 1992. Nedala však spávať Davidovi Brabhamovi, najmladšiemu zo synov pretekárskej legendy. Ten v roku 2014, po smrti otca, ohlásil návrat Brabhamu na scénu. Štvorročné úsilie prinieslo svoje ovocie. Na svete je totiž nový Brabham BT62, úžasný okruhový špeciál, ktorý zamieri už čoskoro na trate.
S cestnou homologizáciou zatiaľ nepočíta, no stať sa to môže. Karbónová šelma s brutálnym prítlačným krídlom a mohutným difúzorom, ktoré generujú s ďalšími aerodynamickými prvkami až 1,2 tony prítlaku, váži len 972 kg. V strede uložený 8-valec z vlastnej dielne dáva z objemu 5,4 litra 522 kW a krútiaci moment 666 Nm. To je naozaj úctyhodné, najmä ak uvážime, že agregát využíva klasické atmosférické plnenie. Túto nádielku posiela cez 6-stupňovú sekvenčnú prevodovku k zadným kolesám. Ako inak. Na ceste ho držia 18-palcové kované disky s centrálnou maticou obuté pneumatikami Michelin. O odpruženie sa starajú nastaviteľné tlmiče a stabilizátory švédskeho Ohlinsu. Deceleráciu zabezpečia keramické 6-piestikové brzdy.
Dynamické parametre nepoznáme, no niet pochýb, že Brabham BT62 bude skutočne ostré auto. Tomu zodpovedá aj zariadenie interiéru s monokokovým karbónovými sedadlami, nastaviteľnými pedálmi, 6-bodovými bezpečnostnými pásmi, odnímateľným volantom a ochrannou klietkou, ktorá je podmienkou účasti na pretekárskych tratiach. Potrebné informácie získava pilot z 12-palcového prístrojového panelu. Vzniknúť má celkom sedemdesiat kusov. Číslovka odkazuje na výročie premiéry Jacka Brabhama na austrálskom okruhu Paramata Park Speedway. Je trojnásobným majstrom sveta a dodnes jediným pilotom, ktorý získal najvyšší titul v monoposte vlastnej konštrukcie (1966).
Prvých tridsaťpäť kusov bude lakovaných v tradičnej zeleno-zlatej kombinácii, symbolizujúcich počet víťazstiev v F1. Do najdrahšieho automobilového športu sa však Brabham vrátiť neplánuje. BT62 je pripravené pre 24-hodinovku v Le Mans. Nie náhodou. David Brabham má totiž na konte tri vytrvalostné víťazstvá. Dve v kategórii GT1 a tretie z roku 2009 v kráľovskej triede prototypov LMP1, keď sedel za volantom dieselového Peugeotu 908 HDi FAP. Spoločnosť Brabham Automotive otvorí svoje kancelárie okrem Veľkej Británie aj v USA, na Strednom východe a v Austrálii.