Novinka Ferrari sa predstavila len nedávno na marcovom autosalóne v Ženeve. A nadviazal na úspešné „okruhové“ verzie Ferrari 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia či 458 Special. Ako inak, základom sa stalo Ferrari 488 GTB. Pista sa pritom inšpirovala skúsenosťami z vytrvalostného šampionátu WEC, kde Ferrari vybojovalo za posledných šesť rokov päť titulov v kategórii GTE, ale aj 25 rokmi série Ferrari Challange. Asi potom neprekvapí, že prívlastok Pista znamená v taliančine „okruh“.
Pista má v porovnaní s „bežným“ 488 GTB upravenú aerodynamiku s prítlakom zvýšeným o 20 % a výkonnejší preplňovaný 3,9-litrový 8-valec, ktorý posiela k zadným kolesám cez dvojspojkovú prevodovku a elektronicky riadený diferenciál úžasných 530 kW, čo je o 32 viac. A potom je tu ohromný krútiaci moment 770 Nm, ktorý generuje pri zaradenej sedmičke. Takže tu máme to najvýkonnejšie 8-valcové Ferrari všetkých čias. Veď na stovku to zvláda za 2,8 sekundy a na dvojnásobok za 7,6. Pritom môže na bežné cesty.
Čoby sa tak dalo na tomto aute snov ešte zlepšiť? Tak o to sa postarala divízia Taylor Made a vytvorila špeciálnu sériu Piloti Ferrari. Ako hold športovým úspechom. Za vzor poslúžilo okruhové Ferrari 488 GTE tímu AF Corse. Práve to má na konte majstrovské tituly FIA WEC v sezóne 2017, o ktoré sa postarali piloti Alessandro Pier Guidi a James Calado. Odkaz je jasný na prvý pohľad. Karosériu zdobí trikolóra aj štartové číslo 51. K dispozícii bude niekoľko lakov karosérie – Rosso Corsa, Blu Tour De France, Nero Daytona a Argento Nürburgring.
Interiér je vyšperkovaný špeciálnym čalúnením, karbónovými komponentmi a plaketou s poradovým číslom série. Táto hračka však nebude pre každého. Objednať si ju môžu len zákazníci Ferrari zapojení do športových programov automobilky. Aj preto zostáva cena tajomstvom.