Už pred desiatimi rokmi šokoval Fiat svet technológiou MutiAir, keď ponúkol v Punte Evo ako prvý na svete motor, ktorý odpútal sacie ventily od vačkového hriadeľa. O ich ovládanie sa postarali elektrohydraulické aktuátory, čo umožnilo obrovský rozsah časovania a regulácie ich zdvihu. Motor si tak vystačil s jediným vačkovým hriadeľom na strane výfuku. A teraz prichádza na rad tretia generácia. Tentoraz spojená s priamym vstrekovaním paliva aj vodou chladeným turbodúchadlom.
Pôjde o celú rodinu motorov, pričom sa ako prvé predstavia 3-valec s objemom 1,0 litra a 4-valec s objemom 1,3 litra. Menší má výkon 88 kW a krútiaci moment 190 Nm. Väčší zvládne 110 alebo 132 kW pri zhodnom krútiacom momente 270 Nm. Modularitu konštrukcie naznačuje zhodné vŕtanie 70 mm a spaľovacia komora s objemom 0,33 litra. Vďaka tomu vzniknú ďalšie deriváty. Fiat sa tiež chváli nízkou hmotnosťou motorov. Trojvalec má len 93 kg.
Podpísala sa na tom celohliníková konštrukcia, najmä nová kľuková skriňa vyvinutá v spolupráci so spoločnosťou Teskid. O čistotu výfukových plynov sa budú starať časticové filtre, ale aj krátky čas spaľovania, ktorý zvyšuje účinnosť, a teda znižuje spotrebu paliva. Elektrohydraulické ovládanie sacích ventilov využíva pri nízkom zaťažení otváranie sania v predstihu, kým pri vysokom zaťažení zatvára sanie s oneskorením. To je ďalší faktor vysokej efektívnosti.
Nové agregáty však nebudú mať debut vo Fiate, ale v modernizovanom Jeepe Renegade, ktorý dorazí na trh v septembri. V základe budú motory spojené so 6-stupňovými manuálmi. Kým však 3-valec dostane ako alternatívu dvojspokovú prevodovku, 4-valec môže počítať s 9-stupňovým automatom. Postupne sa motory rozšíria do ďalších modelov koncernu FCA vrátane Fiatov a vo väčších objemových verziách aj do Chryslerov.