Foto: Nissan
Už pri príchode druhej generácie Nissanu Leaf japonská automobilka informovala, že pripravuje verziu s väčším dojazdom. Tá súčasná má síce akumulátory so slušnou kapacitou 40 kWh, vďaka ktorým dokáže na jedno nabitie absolvovať 378 kilometrov, no stále to nestačí na hlavných konkurentov, akými sú Chevrolet Bolt, jeho európsky derivát Opel Ampera-E či nová Tesla 3. Do boja s nimi sa preto pustí práve nová verzia Leaf E-Plus.
Foto: Nissan
Podľa neoficiálnych zdrojov by mala kapacita batérií vzrásť až na 64 kWh, čo by mohlo dojazd Leafu predĺžiť až na hranicu 500 km, aj keď len podľa staršej normy NEDC. To však nie je všetko. Šéf predaja a marketingu Nissanu, Brian Maragano povedal, že väčší objem elektrickej energie dá priestor zvýšeniu výkonu. Ten by mohol narásť zo súčasných 110 kW na 147, teda rovných 200 koní. Očakávať môžeme aj rýchlejšie nabíjanie. Na 100-kilowattovej nabíjačke by mohol Leaf E-Plus „natankovať“ 80 % kapacity za 30 minút. Predajom Leafu by to iste pomohlo, i keď na nezáujem sa sťažovať rozhodne nemôže.
Od roku 2010, keď prišla na trh prvá generácia, si po celom svete našiel rekordných 320 000 zákazníkov, čo z neho robí stále najúspešnejší elektromobil planéty. Lenže konkurencia rastie. Leaf musí bojovať s novými hráčmi, a to nielen sesterským Renaultom Zoe alebo spomínaným Chevroletom Bolt, ale aj čínskymi produktmi. Nie je totiž tajomstvom, že v súčasnosti sa na trhu elektromobilov podľa globálnych štatistík darí najviac u nás celkom neznámemu čínskemu modelu BAIC EC. A ak Číňania zaútočia na Európu či USA, mohol by ľahko prísť o svoje výsadné postavenie.