
Boli časy, keď Renault Mégane RS kraľoval v triede sériových predokoliek na legendárnom nemeckom okruhu Nürburgring. Presnejšie jeho verzia Trophy. Potom prišli súperi v podobe Hondy Civic Type-R či Seat Leon Cupra a Renault stratil dych. Lenže už vtedy bolo jasné, že v dielňach Renault Sportu usilovne pracujú na novom Mégane RS. Prípravy trvali viac ako dva roky od predstavenia novej generácie. Mégane RS si totiž musel počkať na nové srdce – preplňovaný 4-valec 1,8 TCe, ktorého darcom sa stalo reinkarnované kupé Alpine A110.
Dielo sa nepochybne vydarilo. Veď Mégane RS porazil výkonom 205 kW aj pôvodnú verziu Trophy 275 a navyše priniesol zopár technologických vychytávok ako napríklad riadenie zadných kolies 4Control. Tam sa ale divízia RS nezastavila. A tak tu máme nový Mégane RS Trophy 300, najvýkonnejší Mégane všetkých čias. Jednoducho, preplňovaný 4-valec podstúpil ďalší tuning. Pritom si vzal za vzor riešenia priamo z formuly jeden. Aby Renault potlačil zvýšenie protitlaku výfukových plynov zavedením filtra pevných častíc, zvýšil účinnosť turbodúchadla.

Turbína, ktorá „točí“ až 200 000 otáčok za minútu, je preto namontovaná na keramickom guľôčkovom ložisku, čo znižuje trenie až o jednu tretinu. Samozrejme, o nárast výkonu sa stará aj zvýšenie prepĺňacieho tlaku, zmeny vo výfukovom trakte či softvéru riadiacej jednotky. Výsledkom je rovných 300 koní, teda 220 kW a krútiaci moment 420 Nm. To je o 15 kW a 20 Nm viac ako ponúka „štandardný“ Mégane RS. Dobrou správou je zachovanie ponuky manuálnej prevodovky, ktorá alternuje dvojspojkovému 6-stupňovému automatu EDC. Priaznivci klasiky však dostanú o 20 Nm krútiaceho momentu menej.

Tomu budú zodpovedať dynamické parametre. Presné hodnoty Francúzi zatiaľ nezverejnili, v každom prípade podlezie Trophy v zrýchlení na stovku súčasných 5,8 sekundy RS. Odhadovať možno 5,5 sekundy, najmä ak má Trophy v zálohe ďalšie bonusy ako19-palcové disky Jerez s hmotnosťou zníženou o 1,8 kg a tiež odlišné obutie, o ktoré sa postaral Bridgestone s plášťami Potenza S001 s profilom 245/35. Od budúceho roka budú k dispozícii disky Fuji, ktoré ušetria na každom z kolies až dva kilogramy. S prenosom výkonu na asfalt pritom pomôže mechanický samosvor Torsen.

Prítlak do sedadla bude sprevádzať nákazlivá zvuková kulisa s obtokovým ventilom vo výfukovom trakte, ktorý zmení akustiku agregátu v športovom režime. Takže nič ako umelá modulácia zvuku neprichádza v prípade Trophy do úvahy. Suverenitu na trati, najmä v zákrutách, podporí sériovo dodávaný podvozok Cup s tlmičmi tuhšími o 25 % a pružinami až o 30 %. Trophy môže pritom naďalej počítať s riadením zadnej nápravy 4Control. Deceleráciu zabezpečia brzdy Brembo s 355-milimetrovými prednými kotúčmi a charakteristickými červenými brzdovými strmeňmi.

Navonok prejavuje nová šelma Renaultu Sportu svoju adrenalínovú povahu nezameniteľným žltým lakom Liquid Yellow či spomínanými diskami s diamantovým rezom a červenými akcentmi. Nechýbajú denné diódy v dizajne šachovnice, predný a zadný spojler, rozšírené prahy či lesklá čierna maska a zrkadlá. Interiér disponuje športovými koženými sedadlami a za príplatok sedadlami Recaro s integrovanými opierkami hláv, zníženým uchytením až o 20 mm a čalúnením z vysoko odolnej Alcantry.
Pritom ostáva Trophy naďalej praktickým 5-dverovým hatchbackom so všetkým, čo k tomu patrí, teda aj veľkým batožinovým priestorom a multimediálnym rozhraním R-Link. Novinka bude predstavená na nadchádzajúcom septembrovom autosalóne v Paríži a následne sa dostane na európske trhy. Záujem má zvýšiť pripravovaný pokus o rekord na nemeckom Nürburgringu, teda v nepísanej referenčnej súťaži hothatchov. To však bude musieť poraziť súčasných rekordmanov – Hondu Civic Type R (7:43,8), nasledovanú VW Golf GTI Clubsport S (7:49,2).