Mazda 6: Zreje ako víno. Prichádza s tretím faceliftom!

26.07.2018 06:00

Súčasná generácia Mazdy 6 je na trhu od roku 2012. Do dôchodku sa jej však veľmi nechce. Práve naopak, tretí facelift ju vybrúsil takmer do dokonalosti. V omladenom šate a s novou technikou prichádza sedan aj kombi. Preplňovaný 4-valec 2,5 Turbo do Európy však nedorazí.

Čelné partie mení nová maska s väčšími...
Čelné partie mení nová maska s väčšími „krídlami“ a novými adaptívnymi LED svetlami s integrovanými „hmlovkami“. Ich premiestnením sa otvoril priestor na retuše predného nárazníka. Autor: Mazda

Mazda 6 nie je veru žiadnou novinkou. Od jej predstavenia ubehlo šesť rokov, počas ktorých absolvovala dve modernizácie. Tú poslednú, ktorá jej priniesla nielen jemné dizajnové retuše, ale aj lepšiu stabilitu vďaka systému G-Vectoring Control, len koncom roka 2016. Zdalo by sa, že dve modernizácie stačia, ale Mazde nie. Na decembrovom autosalóne v Los Angeles predstavila tretí facelift a ten je rozsiahlejší, než by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Šestka si polepšila v estetike, komforte, bezpečnosti aj v spotrebe paliva. Všetky motory plnia teraz emisnú normu Euro 6d vrátane európskych dieselových verzií.

Krajšia aj pevnejšia

Európskemu publiku síce Mazda ukázala inovovanú šestku na jar v Ženeve, ale až teraz prišiel rad na detaily. Dizajn sa inšpiroval americkým crossoverom CX-9, čo znamená najmä výraznejšiu prednú masku s motívom krídiel. Tie sa rozprestierajú od spodnej časti nárazníka, nižšie ako doteraz, až po modernizované adaptívne LED svetlá. Tie najnovšie integrujú aj hmlové svetlá, takže nárazníky pôsobia omnoho homogénnejšie. Platí to aj o zadnej časti, kde prináša facelift lakovanú spodnú časť nárazníka, ale aj novú grafiku svetiel a výfuky posunuté viac ku krajom karosérie. Všetky zmeny majú umocniť šírku a pocit stability.

V ponuke ostáva aj verzia kombi. Retuše...
V ponuke ostáva aj verzia kombi. Retuše zasiahli lakovaný spodný nárazník, grafiku svetiel a výfuky umiestnené ďalej od seba. Autor: Mazda

Zároveň prinášajú lepšiu aerodynamiku, čo znamená aj nižší aerodynamický hluk. To, čo nevidieť, je tuhšia karoséria. V skelete totiž pribudlo viacero výstuh a spojov. Podvozok dostal upravené zavesenie, napríklad nové tlmiče s priemerom 35 mm a vzadu uretánové dorazy s lepšou filtráciou nerovností. Upravené je aj riadenie či brzdová sústava. Naftové verzie môžu počítať s 320-milimetrovými prednými kotúčmi. A k tomu musíme pripočítať viac tlmiacich materiálov, napríklad v oblasti podblatníkov, podlahy, v streche aj vo výplniach dverí. Posádka sa tak môže tešiť na vyšší akustický komfort.

Celkom nový interiér

Mazda nešetrila ani na interiéri. Ten je prepracovaný doslova kompletne, čo je nevídané pri aute, ktoré má za sebou minimálne dve tretiny životného cyklu. Nová je palubná doska s užším panelom klimatizácie a novými prieduchmi, ktoré zasahujú až do dverí. Prístrojový panel môže byť vybavený 7-palcovým TFT displejom. Multimediálny systém MZD Connect využíva voľne stojaci dotykový displej s 8-palcovou uhlopriečkou, doteraz najväčší, aký Mazda 6 dostala. Samozrejmosťou je plná kompatibilita so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto. Pribudol tiež head-up displej. Zadní cestujúci zas ocenia dva nové USB porty.

Interiér má prakticky úplne novú palubnú dosku...
Interiér má prakticky úplne novú palubnú dosku s novým panelom klimatizácie aj prístrojovým panelom vybaveným 7-palcovým TFT displejom. Multimediálny systém MZD Connect zas dostal väčšiu 8-palcovú obrazovku. Autor: Mazda

Zlepšil sa aj pocit kvality. Opierky na dverách či stredová lakťová opierka sú obložené mäkkým čalúnením. Luxusnú atmosféru dotvára ambientné podsvietenie či nové dekoračné materiály, najmä drevený obklad Sen wood. To však nie je koniec. Kabína prináša aj úplne nové, bohatšie profilované sedadlá s väčším množstvom uretánu, premiérovým odvetrávaním a lepšou bočnou oporou. Zmenám neunikli ani zadné sedadlá, opäť s novým profilom a komfortnejším sklonom operadiel. Navyše tu pribudla odkladacia schránka v sklopnej lakťovej opierke.

Pre Európu aj diesel

Pod kapotou ostáva Mazda verná atmosférickým motorom Skyactiv-G s objemom 2,0 a 2,5 litra. Oba majú nové piesty, vyšší tlak priameho sekvenčného vstrekovania, kompresný pomer až 13,0 : 1, systém rekuperácie energie i-Eloop s kondenzátorom a tiež štart-stop systém i-Stop. Aj vďaka tomu sa zmestia do novej normy Euro 6d. Väčší pridáva vypínanie dvoch valcov pri nízkom zaťažení do rýchlosti 80 km/h a navyše vyvažovací hriadeľ pre redukciu vibrácií. Dvojlitrový motor má výkon 107 alebo 121 kW, pričom v oboch prípadoch stúpol krútiaci moment na 213 Nm, čo je o 6,2 % viac. Výkon motora 2,5 Skyactiv-G sa vyšplhal na 143 kW a krútiaci moment na 258 Nm.

Mazda 6 ponúkne tri benzínové a dva naftové...
Mazda 6 ponúkne tri benzínové a dva naftové 4-valce. Všetky boli revidované pre splnenie emisnej normy Euro 6d. Napriek tomu majú vyšší výkon. Autor: Mazda

Až na najvýkonnejší agregát, kombinovaný výlučne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, sú pre slabšie verzie pripravené okrem automatov aj manuálne prevodovky, čo dnes nebýva celkom štandard. Dobrou správu je zachovanie dieselového motora 2,2 Skyactiv-D. Ten prešiel hĺbkovou revíziou, čo znamená kompresný pomer zvýšený zo 14,0 : 1 na 14,4 : 1, vyššie vstrekovacie tlaky, nové piesty, ventily plnené sodíkom a tiež vstrekovanie prísady AdBlue (SCR) pre redukciu oxidov dusíka. Základná verzia dáva 110 kW, tá silnejšia vďaka nasadeniu dvojstupňového prepĺňania až 135 kW, čo je o šesť viac ako pred modernizáciou.

Výhodou dieselov je, že môžu byť spárované nielen s manuálnymi alebo automatickými prevodovkami, ale aj s pohonom oboch náprav AWD, vždy však v kombinácii s karosériou kombi. Posledné zmeny sa týkajú bezpečnosti, kde Mazda rozšírila balík asistenčných systémov i-Activesense napríklad o inteligentný obmedzovač rýchlosti, adaptívny tempomat s úplným zastavením a rozjazdom alebo autonómne brzdy s lepšou detekciou objektov a chodcov. Samozrejmosťou je kontrola slepých uhlov, detekcia jazdných prúdov, čítačka dopravných značiek či systém zobrazenia okolia vozidla. Novinka Mazdy by mala doraziť na trh už na jeseň.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Verzia Sedan Kombi
Dĺžka (mm) 4 870 4 805
Šírka (mm) 1 840 1 840
Výška (mm) 1 450 1 475
Rázvor náprav (mm) 2 830 2 750
Veľkosť kufra/nádrže (l) 489/62 522 – 1 648/62
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 391 – 1 628 1 399 – 1 700

Technické údaje (benzínové motory)

Motor 2,0 Skyactiv-G 2,0 Skyactiv-G 2,5 Skyactiv-G
Zdvihový objem (ccm) 1 998 1 998 2 480
Počet valcov/ventilov 4/16 DOHC 4/16 DOHC 4/16 DOHC
Max. výkon (kW/ot.) 107/6 000 121/6 000 143/6 000
Krútiaci moment (Nm/ot.) 213/4 000 213/4 000 258/4 000
Prevodovka 6M 6M/8A 6A
0 – 100 km/h (s) 10,0 9,3/10,6 8,1
Max. rýchlosť (km/h) 206 214/205 223
Spotreba na 100 km (l) 6,3 6,6/6,3 6,8

Technické údaje (naftové motory)

Motor 2,2 Skyactiv-D 2,2 Skyactiv-D 2,2 Skyactiv-D AWD 2,2 Skyactiv-D AWD
Zdvihový objem (ccm) 2 191 2 191 2 191 2 191
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 110/4 500 136/4 000 110/4 500 136/4 000
Krútiaci moment (Nm/ot.) 380/1 800 445/2 000 380/1 800 445/2 000
Prevodovka 6M/6A 6M/6A 6M 6A
0 – 100 km/h (s) 10,1/10,8 8,6/9,2 10,4 9,7
Max. rýchlosť (km/h) 210/202 225/219 201 212
Spotreba na 100 km (l) 4,6/5,1 4,8/5,8 5,1 5,4
Mazda 6 -
		2018
Mazda 6 -
		2018
+35Mazda 6 -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Mazda 6 #Mazda #facelift
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
1. 10. 2018zdraženie1.301 €1.408 €
24. 9. 2018zlacnenie1.286 €zlacnenie1.408 €
17. 9. 2018zlacnenie1.287 €zlacnenie1.409 €
10. 9. 2018zdraženie1.293 €zlacnenie1.421 €
3. 9. 2018zdraženie1.292 €zdraženie1.443 €
27. 8. 2018zdraženie1.278 €zdraženie1.434 €
20. 8. 2018zdraženie1.260 €zdraženie1.415 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk