
Novú generáciu Vitary nemožno nazvať inak ako obrovským úspechom. Dokazujú to európske registrácie. Od roku 2015, keď prišla na trh, rástol odbyt v porovnaní s predchádzajúcou Grand Vitarou priam raketovým tempom. Kým z Grand Vitary sa v roku 2016 predalo 1 521 kusov, Vitara si našla 73 099 zákazníkov. Podobne dramatické rozdiely nájdeme, aj keď ju porovnáme s pôvodnou Vitarou, ktorej produkcia bežala do roku 2001. Jednoducho, prerod z off-roadu s rámovým podvozkom a redukciou na ľahké a svieže SUV bol zásahom priamo do čierneho.
Zákazníci prijali zmenu DNA s otvorenou náručou, hoci priaznivci terénnej klasiky ostali tak trochu bokom. Suzuki si však mädlí ruky a od novej Vitary očakáva ďalší predajný rast. Pomôcť má modernizácia, ktorú predstaví na októbrovom autosalóne v Paríži. V tejto súvislosti zverejnila japonská automobilka štyri oficiálne snímky. Z nich vyplýva, že Vitara dostane novú prednú masku, kde vystriedajú horizontálne lamely pôvodne vertikálne, a preštylizovaný nárazník, zmenený najmä v oblasti denných svetiel, tvorených diódami.

Nová je aj grafika predných reflektorov. Podobne je to so zadnými svetlami, ktoré majú homogénnejší vzhľad a tri horizontálne svetelné línie. Svietiť budú pravdepodobne aj počas dňa. Celé to zavŕši vynovená ponuka lakov karosérie a diskov kolies. Zatiaľ však nevieme, o aké pôjde. Rovnako strohá je tlačová správa v oblasti informácií o interiéri. Máme tu len pohľad na prístrojový panel s novým farebným TFT displejom informačného systému, ktorý splýva s čiernym povrchom.
Suzuki dodáva, že pre zvýšenie pocitu kvality bude palubná doska v hornej časti obložená mäkkým materiálom. V sérii sa má navyše objaviť viacero asistenčných systémov. Napríklad autonómne brzdy s dvojitým senzorom, výstraha pred nedobrovoľným opustením jazdného prúdu s asistenciou, čítačka dopravných značiek, detekcia mŕtvych uhlov spätných zrkadiel a výstraha pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní. To je naozaj bohatá nádielka, nad rámec mnohých konkurentov. Pochopiteľne, v ponuke zostane adaptívny tempomat.

Pod prednou kapotou končí atmosférický 4-valec 1,6 VVT (88 kW). Podobne ako vo väčšom S-Crosse ho nahradí preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet (82 kW, 170 Nm). Kombinovaný bude môcť byť s pohonom štyroch kolies AllGrip. Vždy s manuálnou prevodovkou, hoci v S-Crosse nájdeme aj 6-stupňový automat. Silnejšiu alternatívu predstavuje známy preplňovaný 4-valec 1,4 BoosterJet (103 kW, 220 Nm), ktorý sa doteraz dodával len pre Vitaru Sport. Očakávať môžeme opäť štvorkolku aj 6-stupňový automat.
Zaujímavé je, že Suzuki v tlačovej správe vôbec nespomína naftový agregát 1,6 DDiS. Je tak možné, že Vitara oň z dôvodu tlaku na emisie príde. A ak nie, musel by motor prejsť na emisnú normu Euro 6d, čo znamená drahú implementáciu systému selektívnej katalytickej redukcie (SCR) so vstrekovaním prísady AdBlue. Doteraz využívalo Suzuki vznetové motory Fiatu, ktoré vo viacerých štatistikách „vyskakovali“ na popredné priečky v prekračovaní povolených limitov NOx. Takto by sa automobilka problému definitívne zbavila. Navyše to nebude mať zásadne negatívny vplyv na spotrebu Vitary, keďže aj so zážihovými motormi dosahuje ľahučké SUV najlepšie hodnoty v triede.
V súvislosti s emisiami ešte ostáva otázkou, či dostanú benzínové motory filtre pevných častíc. Viac sa dozvieme možno ešte pred začatím autosalónu v Paríži. Ten otvára svoje brány 4. októbra. Do predaja sa vynovená Vitara chystá už začiatkom jesene. Príde teda ešte skôr ako nové Jimny. Jej výrobu spustia v maďarskom závode v Ostrihome už budúci týždeň.