Mercedes-AMG triedy C je bestsellerom z Affalterbachu. A má to logický dôvod. Ako jediný model v triede ponúka nefalšovaný 8-valec. A nie hocaký. Vychádza zo superšportu AMG GT. Dopujú ho dve turbodúchadlá umiestnené medzi hlavami valcov. Zo štyroch litrov dáva výkon 350 kW a krútiaci moment 650 Nm. Verzia C63 S ide ešte ďalej. Má až 375 kW a 700 Nm. Tieto parametre sa nemenia ani po modernizácii, ktorá prichádza krátko po facelifte triedy C, predstavenej v marci v Ženeve. Zato podstúpilo C 63 AMG rad zmien, ktoré sa týkajú sedanu, kombi, kupé aj kabrioletu.
Najväčšou zmenou je použitie úplne novej 9-stupňovej prevodovky Speedshift AMG MCT 9G, ktorá nahrádza pôvodnú 7-stupňovú. Vďaka mokrej spojke, ktorá zastúpi hydrodynamický menič, umožňuje rýchlejšiu zmenu prevodov a v režimoch Sport a Sport+ podraďovanie hneď o dva stupne. Samozrejme, je tu aj manuálny mód, keď vodič či skôr pilot vyberá prevodové stupne podľa vlastného uváženia. Pri rozbehu z miesta radí prevodovka vo všetkých režimoch prvý prevodový stupeň, čo podporuje dynamiku. Všetka sila putuje následne k zadnej náprave s elektronicky riadeným diferenciálom.
Vodič má na výber až šesť jazdných režimov, ktoré aktivuje tlačidlom na stredovej konzole cez systém AMG Dynamic Select. Okrem tradičných Comfort, Sport, Sport+, okruhového Race a Individual, pre personalizované nastavenie, pribudol úplne nový mód Slippery. Stará sa o potrebnú trakciu a stabilitu na klzkých povrchoch. Režimy ovplyvňujú činnosť motora, prevodovky, adaptívneho podvozka, riadenia, aktívneho výfuku s troma akustickými úrovňami, ale aj trakčnej kontroly ESP. Tá môže navyše počítať s novou funkciou AMG Dynamic, ktorá rozdeľuje hnací moment medzi zadné kolesá, čím zlepšuje stabilitu a trakciu v zákrutách.
Systém pracuje v módoch Basic, Advanced, Pro a Master. V režime Slippery a Comfort nastaví AMG Dynamic mód Basic. V režime Sport aktivuje úroveň Advanced. Mód Pro je vyhradený pre Sport+ a mód Master v C63 S pre program Race, určený len na okruhy. Stabilizačné zásahy sú v tomto prípade obmedzené na minimum. Takže pre aktiváciu módu Master musí vodič nastaviť stabilizačný systém ESP do režimov Sport alebo Off. Výsledkom je možnosť preklzu a driftov stále však v bezpečných limitoch. Jazdné vlastnosti podporuje adaptívny podvozok Adaptive Ride Control s individuálne riadenými tlmičmi.
S takouto výzbrojou akceleruje C63 AMG na stovku za rovné štyri sekundy a C63 S ešte o desatinku rýchlejšie. Maximálna rýchlosť je v prvom prípade obmedzená na obligátnych 250 km/h. „Esko“ zastaví elektronika až keď sa ručička rýchlomeru dotkne údaja 290 km/h. Tomu zodpovedá aj agresívny dizajn. Predná maska disponuje vertikálnymi chrómovými lamelami na lesklom čiernom podklade. Evidentné sú aj úpravy nárazníka s veľkými sacími otvormi a výrazne rozšírené blatníky. C 63 AMG má 18-palcové titánové 10-lúčové disky a C63 S AMG o palec väčšie s päťlúčovým dizajnom.
Zadnú časť zdobí decentný spojler, difúzor a štyri koncovky výfukov. Nárazník dostal vertikálne štrbiny pre optimalizovanie prúdenia vzduchu v oblasti kolies. Ak vám to nestačí, k dispozícii je príplatkový balík AMG Aerodynamics pre C63 Coupé s predným splitterom a expresívnejším difúzorom. Interiér dostal v sérii kožené čalúnenie športových sedadiel, špecifické drevené, hliníkové alebo karbónové dekorácie a úplne nový sploštený kožený volant AMG. Za príplatok dostanete sedadlá AMG Performance s integrovanými opierkami hláv a rozsiahlym nastavením vďaka pneumatickým vankúšom či ventilovaním. Infotainment čerpá z modernizovanej triedy C.
To znamená aj ponuku 12,3-palcového digitálneho prístrojového panela s meniteľnou grafikou a špecifickými telemetrickými údajmi či 10,2-palcového rozhrania. Novinka zamieri k prvým zákazníkom na jeseň. Prestaví sa pravdepodobne v Paríži.