Fiat 500X vstúpil na trh spolu so svojím americkým súrodencom Jeepom Renegade v roku 2015. A od začiatku je úspešnejší. Vlani sa z neho v Európe predalo 90 049 exemplárov, kým z Renegade približne o 20 000 kusov menej. V každom prípade patrí 500X k súčasným pilierom Fiatu. Napokon ide o módny crossover. Kým však Renegade má už prvú veľkú modernizáciu za sebou, Fiat na ňu ešte len čaká. Zmení sa to v najbližšom čase, i keď nie na autosalóne v Paríži, kam Fiat nedorazí. Do predaja však mieri ešte tento rok.
Automobilka na to upozorňuje prvou oficiálnou snímkou prednej časti. Aj keď ide skôr o siluetu, je jasné, že outdoorový Fiat dostane nový nárazník, prepracované hlavné full-LED svetlá a tiež nové hmlovky. Hravý výraz päťstovky 500X mu zostane. Iste probudnú nové laky a disky kolies. V interiéri máme očakávať modernejší infotainment s väčším dotykovým displejom a volant z nedávno faceliftovaného Fiatu 500L. No najviac zmien prebehne pod kapotou v súvislosti s prísnejšími emisnými normami.
S modernizáciou totiž dorazí celkom nová generácia preplňovaných benzínových motorov MultiAir s elektrohydraulicky ovládanými sacími ventilmi. Základom je litrový 3-valec s výkonom 88 kW. Väčší 4-valec s objemom 1,3 litra bude mať až dve výkonové verzie – slabšiu so 110 a silnejšiu so 132 kilowattmi. Dobrou správou je, že 500X nezanevrie na dieselovú ponuku. Motory 1,6 MultiJet a 2,0 MultiJet však zlepšia svoje emisné vlastnosti vďaka systému selektívnej katalytickej redukcie, čo znamená tankovanie prísady AdBlue.