
Mazda vstúpila na trh s malým crossoverom CX-3 len v roku 2015. A v porovnaní s konkurenciou stavila aj na voliteľný pohon oboch náprav. Úspech sa dostavil prakticky okamžite. Len v Európe zaznamenáva rok čo rok viac ako 50 000 registrácií. Navyše si CX-3 vyslúžila nomináciu na titul dizajn roka vo svetovej súťaž World Car of the Year (WCOTY). Veď bola jednou z prvých Mázd využívajúcich dizajnový jazyk Kodo s veľmi dynamickým výrazom. Zdalo by sa, že po troch rokoch produkcie niet čo meniť, no Mazda prichádza s modelovým rokom 2019, ktorý prináša viacero čiastkových zlepšení. Predstavila sa síce už v apríli na autosalóne v New Yorku, no najväčšie tajomstvo si automobilka nechala na neskôr.

Dizajn oživujú nové dvojité lišty v maske, chrómová lišta v podbehoch, lesklý čierny stredový stĺpik, nová grafika svetiel, a to aj tých zadných, a tiež nové 18-palcové dvojfarebne disky kolies. Celé to môže byť zabalené v expresívnom červenom laku Soul Red Crystal. Interiér má zas prepracovaný stredový tunel, kde manuálna parkovacia brzda nahradená elektrickou uvoľnila priestor pre držiaky nápojov. Pocit komfortu zvyšuje čalúnená lakťová opierka. Nové predné sedadlá sú širšie, kontúrovanejšie a vybavené tuhšou penou pohlcujúcou vibrácie.

Zadní cestujúci zas dostali výklopnú lakťovú opierku s držiakmi nápojov. Po prvý raz môže byť interiér kompletne čalúnený kožou, a to vo svetlom alebo v tmavom odtieni. Na palubnej doske sa objavuje semiš a tiež červené akcenty v oblasti prieduchov ventilácie. Posádka ocení vyšší akustický komfort, ktorý je výsledkom použitia hrubšieho skla piatych dverí, prídavných izolačných materiálov medzi kabínou a motorovým priestorom a účinnejších tesnení vo dverách. Tichší a komfortnejší má byť aj podvozok.

Do Európy prichádza Mazda CX-3 s revidovaným priamovstrekovým atmosférickým 4-valcom 2,0 Skyactiv-G. Ten má síce nezmenený výkon 110 kW, no Mazda sľubuje vyšší krútiaci moment (204 Nm) v celom spektre otáčok a nižšiu konzumáciu paliva. Novinkou sú ľahšie piesty so skosenými okrajmi a menším trením a tiež vstrekovače s väčším rozptylom. K dispozícii bude aj naďalej slabšia verzia s výkonom 88 kW. Pre oba agregáty je pripravená 6-stupňová manuálna alebo automatická prevodovka s rovnakým počtom stupňov. Silnejší motor je možné kombinovať s pohonom oboch náprav AWD. No najväčšou „bombou“ je nový diesel 1,8 Skyactiv-D, ktorý nahrádza menší 4-valec s objemom 1,5 litra. Mazda si teda z ústupu naftových motorov a ani downsizingu ťažkú hlavu nerobí.
Práve naopak, zväčšenie objemu má priniesť nižšiu spotrebu v reálnej premávke. Krútiaci moment s hodnotou 270 Nm síce ostal na pôvodnej úrovni, ale výkon vzrástol z pôvodných 77 na 85 kW. Motor má nezvyčajne nízky kompresný pomer 14,8 : 1 a turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek. Pritom sa technikom podarilo znížiť jeho hmotnosť. Jazdné vlastnosti zlepší systém G-Vectoring Control (GVC), známy z Mazdy 6, ktorý znižuje krútiaci moment motora pri prejazde zákrut, čo eliminuje nedotáčavosť. Vyšší komfort zas prinesie revidované naladenie pružín a tlmičov. V Európe sa vynovená Mazda CX-3 dostane do predaja v priebehu jesene.