![Renault Arkana bude v triede kompaktných...](https://ipravda.sk/res/2018/08/29/thumbs/renault-arkana-concept-2018_06-nestandard1.jpg)
Arkana je asi najväčšou „bombou“ tohtoročného moskovského autosalónu. Ešte pred pár týždňami o tomto odvážnom kroku Francúzov nik ani len nechyroval. A dnes je realitou. Renault totiž prichádza so svojím prvým kupé-SUV v štýle BMW X4 alebo Mercedesu-Benz GLC. Moskovský debut pritom nie je náhodou. Celý projekt odštartoval práve na popud ruského zastúpenia Renault Group. A keďže automobilka tu ovláda spolu s Ladou až 27 % trhu, neprekvapí, že sa rozhodla vyhovieť požiadavkám ruských zákazníkov. Podobne ako to už urobila s Kapturom.
Arkana má síce zatiaľ prívlastok konceptu, lenže do výroby sa chystá už budúci rok. Pozeráme sa tak skôr na naleštený prototyp v krásnom červenom háve, ako na štúdiu. Šušká sa, že základom je lacná technika Dacie Duster, čo potvrdzuje aj informácia o pohone 4×4. Lenže tento „Duster“ by ste iste chceli mať v garáži. Renaultu sa v ňom totiž podarilo skĺbiť robustnosť SUV, siluetu kupé a tiež typické prvky súčasného dizajnového rukopisu automobilky. Prednej časti preto dominuje maska pripomínajúca Mégane, vrátane hokejkovitých denných LED svetiel.
![Arkana kombinuje robustnosť SUV so siluetou...](https://ipravda.sk/res/2018/08/29/thumbs/renault-arkana-concept-2018_02-nestandard1.jpg)
Vzadu prichádza nóvum v podobe prepojených zadných svetiel diódovou lištou. Ladný profil zjemňuje tretie bočné okno ako na talismane. Terénne ambície zas Arkana demonštruje väčšou svetlou výškou a robustnou ochranou podvozka. V podobe konceptu si dovolila aj veľkú panoramatickú strechu a 19-palcové disky kolies. Formátom pritom prerastá nielen Duster, ale aj Renault Kadjar. Na dĺžku má 4 540, na šírku 1 800 a na výšku 1 570 mm. To znamená, že Arkana je o 90 mm dlhšia ako Kadjar, no zároveň nižšia ako malý crossover Captur. Interiér ostáva zatiaľ tajomstvom.
![Zadná časť prináša nóvum v podobe prepojených...](https://ipravda.sk/res/2018/08/29/thumbs/renault-arkana-concept-2018_05-nestandard1.jpg)
Podobne ako technika pod kapotou. Predpokladať však môžeme nový benzínový 4-valec 1,3 TCe a diesel 1,5 dCi. Rovnako ako manuálne a dvojspojkové prevodovky EDC. Zlou správou je, že hoci Renault hovorí o Arkane, ktorej názov pochádza z latinského výrazu Arcanum (tajomstvo), automobilka vôbec neplánuje s jeho účinkovaním na európskom trhu. Vyrábať sa bude v moskovskom závode Renaultu a v roku 2019 zamieri k ruským zákazníkom. Neskôr sa produkcia rozšíri v Ázii, no tiež len pre tamojších klientov.
Európanom tak neostane nič iné, ako závidieť. Renault si od novinky sľubuje, že sa stane jedným z pilierov plánu, zvýšiť do roku 2022 produkciu nad päť miliónov kusov. Malá šanca tu však pre Európu predsa len je. Z Arkany by sa mohla stať Arcana, s modernejšou platformou CMF, na ktorej bude stáť nové Clio a v tejto podobe zamieriť na Západ. Podobne ako je to v súčasnosti s modelom Captur a ruským Kapturom. Ale to sme naozaj len v rovine špekulácií.