Renault Kadjar je na trhu od roku 2015 a po troch rokoch sa dočkal faceliftu. Zmeny exteriéru možno považovať za kozmetické. Štýlová karoséria spĺňa estetické požiadavky zákazníkov rovnako ako pred tromi rokmi. Osvedčený recept netreba meniť, a tak vpredu zaujme iba začlenenie smerových svetiel do hlavných svetlometov a tvar hmlových svetiel, ktoré sa z okrúhlych zmenili na hranaté.
Vzadu dostali LED techniku okrem zadných a brzdových svetiel aj cúvacie, hmlové a smerové svetlá. Ďalšie možnosti skrášlenia auta poskytujú aj nové 17-palcové a 19-palcové disky kolies a tri nové farby laku karosérie: zelená Oural Green, modrá Iron Blue a sivá Highland Grey. V interiéri sa zmien dočkali ovládače klimatizácie, elektrických okien a spätných zrkadiel. Odkladacie priestory vo dverách sú po novom väčšie a lakťová opierka sa dá pozdĺžne nastaviť. Pohodlie pasažierov zlepšia sedadlá s lepšou bočnou oporou vyplnené novým druhom peny.
Najpodstatnejšou novinkou je však ponuka motorov. Priaznivci zážihových agregátov sa môžu tešiť na nový štvorvalec 1.3 TCe, ktorý vznikol v spolupráci s koncernom Daimler. Pohonná jednotka s objemom 1,3 litra je vybavená filtrom pevných častíc, vďaka čomu spĺňa aktuálne emisné normy. K dispozícii bude v dvoch výkonových verziách, a to TCe 140 s výkonom 103 kW (138 k) a TCe 160 s výkonom 118 kW (158 k). V obidvoch prípadoch bude štandardom šesťstupňová manuálna prevodovka. Druhou možnosťou bude dvojspojková automatická prevodovka EDC.
Ponuku naftových motorov zastupujú agregáty Blue dCi s objemami 1,5 a 1,7 litra. K pôvodnému označeniu pribudlo slovo „Blue“ odkazujúce na prísadu AdBlue, keďže vynovené motory už používajú systém selektívnej katalytickej redukcie (SCR). Menšia naftová pohonná jednotka Blue dCi 115 má výkon 85 kW (113 k) a väčšia Blue dCi 150 dosahuje 110 kW (148 k).
Slabší vznetový agregát bude sprvoti v ponuke len s manuálnou prevodovkou, pričom automatická dvojspojková prevodovka EDC bude k dispozícii neskôr. Silnejší motor bude spolupracovať výlučne s manuálnou prevodovkou, pričom na výber bude aj s pohonom oboch náprav.
Pohon 4×4 pracuje v troch režimoch. Režim predného náhonu šetrí palivo, automatický režim v prípade zhoršených adhéznych podmienok pripája zadnú nápravu a režim Lock rozdelí pohon medzi nápravy v pomere 50:50 do rýchlosti 40 km/h. Verzie s pohonom výlučne prednej nápravy sa na nespevnenej vozovke môžu oprieť o protipreklzový systém a pneumatiky vhodné pre jazdu v blate a v snehu. Schopnosti v teréne zväčšuje aj svetlá výška 200 milimetrov.
Faceliftovaný Renault Kadjar absolvuje výstavnú premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v Paríži. K prvým zákazníkom by mal doraziť v priebehu prvého štvrťroka 2019.
Benzínové motory
Motor | 1.3 Tce | 1.3 Tce | 1.3 Tce | 1.3 Tce |
Zdvihový objem (cm3) | 1 332 | 1 332 | 1 332 | 1 332 |
Počet valcov/ventilov | 4.4 | 4.4 | 4.4 | 4.4 |
Maximálny výkon (kW/k pri ot./min) | 103/138 pri5 000 | 103/138 pri 5 000 | 117/158 pri 5 500 | 117/158 pri 5 500 |
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 240/1 600 | 240/1 600 | 260/1 750 | 270/1 800 |
Prevodovka | 6M | 7EDC | 6M | 7EDC |
Poháňaná náprava | predná | predná | predná | predná |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 203 | 203 | 210 | 210 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,4 | 9,6 | 9,9 | 9,3 |
Naftové motory
Motor | 1.5 Blue dCi | 1.5 Blue dCi | 1.7 Blue dCi | 1.7 Blue dCi |
Zdvihový objem (cm3) | 1 461 | 1 461 | 1 749 | 1 749 |
Počet valcov/ventilov | 4.2 | 4.2 | 4.4 | 4.4 |
Maximálny výkon (kW/k pri ot./min) | 85/113 pri 3 750 | 85/113 pri 3 750 | 110/148 pri 4 000 | 110/148 pri 4 000 |
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 260/2 000 | 260/2 000 | 340 pri 1 750 | 340 pri 1 750 |
Prevodovka | 6M | 7EDC | 6M | 6M |
Poháňaná náprava | predná | predná | predná | 4×4 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 189 | 189 | – | – |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 11,7 | 11,9 | – | – |