
V roku 2015 sa z off-roadovo ladenej Grand Vitary stalo moderné a ľahké SUV. Riskantný krok však Suzuki vyšiel. Európske predaje okamžite rástli. Zo 43 247 kusov v roku 2015 až po 72 301 v tom predošlom. Vitara sa tak vrátila k číslam, ktoré dosahovala v časoch najväčšej slávy. Japonci však nenechávajú nič na náhodu. Tridsiate výročie tohto modelu, ktorý prišiel na svet v roku 1998, okorenili modernizáciou. A tá sa zďaleka nedotkla len dizajnu. Vynovený je exteriér, interiér, motory a paleta moderných asistenčných systémov. To všetko robí z Vitary silnejšieho konkurenta.

Na prvý pohľad zaujme novou maskou s piatimi otvormi a vertikálnymi chrómovými lištami. Inšpirovaná bola konceptom iV4, ale aj Vitarou Sport. Lesklé dekorácie nájdeme aj v nárazníku a v oblasti denných diód. Zadnej časti dominuje vynovená grafika LED svetiel s troma líniami, ale aj modernizovaný nárazník s novou ochrannou vložkou. Paletu lakov doplnili odtiene Solar Yellow Pearl a Grayish Blue Metalic. O zvýšenie pocitu kvality sa Suzuki pokúsilo aj v kabíne. Palubná doska je teraz vyrobená z mäkčených plastov. Prístrojový panel dostal novú grafiku a monochromatický displej nahradil farebným, s uhlopriečkou 4,2-palca.

Ten zobrazuje viaceré nové bezpečnostné funkcie, ale aj funkcie systému 4×4 AllGrip. Pribudli tiež chrómové dekorácie na dverách a na stredovej konzole. Verzie Premium a Elegance majú konečne plnohodnotnú lakťovú opierku. Suzuki zapracovalo aj na bezpečnosti. Vitara dokáže čítať dopravné značky a jej autonómne brzdy detekujú vďaka novej kamere nielen autá, ale aj chodcov. Varovanie pred nedobrovoľným opustením jazdného prúdu je teraz doplnené o aktívnu asistenciu. Po prvý raz môže Vitara počítať s monitorovaním slepých uhlov zrkadiel a priestoru za vozidlom. Pri cúvaní do rýchlosti 8 km/h varuje pred križujúcimi vozidlami. Verzie s automatickou prevodovkou dostali adaptívnym tempomatom s funkciou úplného dobrzdenia stop & go.

Pod kapotou neostal takmer kameň na kameni. Až na známy preplňovaný motor 1,4 BoosterJet (103 kW), ktorý bol doteraz určený výhradne pre Vitaru S. Teraz je bežnou súčasťou ponuky. Spojený môže byť so 6-stupňovou automatickou prevodovkou aj s pohonom 4×4 AllGrip. Pôvodný atmosférický 4-valec 1,6 VVT (88 kW) nahradil preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet (82 kW). Aj on je kombinovaný so štvorkolkou. Verziám s automatom musí stačiť predný náhon. Z ponuky celkom vypadáva pôvodný diesel 1,6 DDiS.. Aj napriek tomu sľubuje Suzuki vzorovú úspornosť. Silnejší motor spotrebuje na 100 km podľa novej normy WLTP len 5,8 litra benzínu.
Suzuki sa s uvedením vynovenej Vitary poponáhľalo. Nečakalo na žiaden z autosalónov. Od polovice septembra je k dispozícii u všetkých dílerov. Cena základnej verzie 1,0 BoosterJet 2WD Comfort štartuje od 14 790 eur.
Rozmery a objemy
Dĺžka (mm) | 4 175 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 775 |
Výška (mm) | 1 610 |
Rázvor náprav (mm) | 2 500 |
Veľkosť kufra (l) | 375 – 1 120/47 |
Technické údaje
Motor | 1,0 BoosterJet | 1,0 BoosterJet 4WD | 1,4 BoosterJet | 1,4 Boosterjet AWD |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 998 | 998 | 1 373 | 1 373 |
Max. výkon (kw/ot.) | 82/5 500 | 82/5 500 | 103/5 500 | 103/5 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 160–170/2 000 | 170/2 000 | 220/1 500 | 220/1 500 |
Prevodovka | 5M/6AT | 5M | 6M/6AT | 6M/6AT |
0 – 100 km/h (s) | 11,5/12,5 | 12,5 | 9,5/9,5 | 10,2/10,2 |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 | 180 | 200 | 200 |
Spotreba na 100 km (l) | – | – | 5,8/5,9 | 6,1/6,3 |