Analytici odhadujú, že predaje SUV strednej triedy narastú v Európe do roku 2025 na 2,8 milióna kusov, takže koláč je dosť veľký na to, aby si z neho odhryzol aj Seat. A navyše, španielska značka oslovuje o desať rokov mladšiu klientelu, ako Volkswagen či Škoda. Aj preto si dal Seat záležať na dizajne. Tarraco dokonca prináša premiérové štylistické prvky, ktoré by sa mali neskôr objaviť na nových modeloch z Martorella. Predná časť zaujme robustnou a kolmou maskou, ako aj reflektormi s trojuholníkovou grafikou denných svetiel. Mimochodom, už v sérii bude Tarraco vybavené výlučne LED svetlami, a to v exteriéri aj v interiéri.
Z profilu pripomína viac Tiguan Allspace ako Škodu Kodiaq. Najmä z dôvodu riešenia tretieho bočného okna. Vzadu je novým prvkom prepojenie reflektorov, opäť s trojuholníkovou grafikou, úzkou svetelnou lištou. Aj to Tarraco odlišuje od koncernových konkurentov stojacich na identickej podlahovej platforme MQB-A s priečne uloženými motormi a identickým rázvorom 2 790 mm. Veľmi podobný je tiež celkový formát. Tarraco má na dĺžku 4 735, na šírku 1 839 a na výšku 1 658 mm. Rozdiely tu ale predsa len nájdme. V porovnaní s Kodiaqom je napríklad o 38 mm dlhší. Možno aj to je dôvod, prečo Tarraco poráža Kodiaq veľkosťou kufra. Pod zadné veko pojme v 5-miestnom usporiadaní až 760 litrov, o 40 viac ako Kodiaq.
Situácia sa nezmení ani s prídavným tretím radom sedadiel, kde výsledných 700 litrov znamená dominanciu nad českým súrodencom až o 70 litrov. Variabilitu dopĺňa posuvná zadná lavica a dvojitá podlaha, umožňujúca vytvoriť rovné dno. Kabína má pomerne strohý dizajn. Palubná doska prísne horizontálnych tvarov je vybavená digitálnym kokpitom s uhlopriečkou 10,25 palca a voľne stojacim 8-palcovým displejom rozhrania. Tarraco bude prvým Seatom, využívajúcim ovládanie gestami. V sérii dostane autonómne brzdy s detekciou chodcov aj cyklistov či udržiavanie v jazdnom prúde. Za príplatok si môžete dopriať asistenciu v dopravných zápchach, adaptívny tempomat či automatické prepínanie diaľkových svetiel.
Pod kapotou sa na úvod objavia štyri motory, všetky 4-valcové, preplňované a vybavené štart-stop systémom. Benzín budú spaľovať agregáty 1,5 TSI (110 kW) a 2,0 TSI (140 kW). Slabší poháňa predné kolesá cez 6-stupňový manuál, silnejší bude štandardne spojený so štvorkolkou 4Drive a automatickou 7-stupňovou prevodovkou DSG. Naftu zastúpia motory 2,0 TDI vo výkonových verziách 110 a 140 kW. Slabší si môžete vybrať buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a predným náhonom, alebo s automatom DSG kombinovaným s pohonom oboch 4Drive. Silnejšia verzia má štandardne DSG aj 4×4. Neskôr pribudne plug-in hybrid s výkonom 154 kW a čisto elektrickým dojazdom 50 km.
Podvozok si Tarraco požičalo od svojich starších súrodencov. To znamená predné tlmičové vzpery McPherson a zadnú viacprvkovú nápravu. Za príplatok pridá adaptívne tlmiče DCC s módmi Comfort a Sport. Napriek španielskemu pôvodu bude schádzať z montážnych liniek nemeckého závodu vo Wolfsburgu spolu s VW Tiguan. Na trh sa dostane začiatkom budúceho roka. Zákazníci dostanú na výber verzie Style a Excellence. Paleta farieb počíta s ôsmimi lakmi – Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black a Urano Grey. V blízkej budúcnosti Seat rozšíri modelový rad o športový derivát FR.
Porovnanie rozmerov
Model | Seat Tarraco | Škoda Kodiaq | VW Tiguan Allspace |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 735 | 4 697 | 4 701 |
Šírka (mm) | 1 839 | 1 882 | 1 839 |
Výška (mm) | 1 658 | 1 655 | 1 674 |
Rázvor náprav (mm) | 2 790 | 2 790 | 2 790 |
Veľkosť kufra 5 miest/7 miest (l) | 760/700 | 720/630 | 760/700 |
Technické údaje
Motor | 1,5 TSI | 2,0 TSI 4Drive | 2,0 TDI | 2,0 TDI 4Drive | 2,0 TDI 4Drive |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 498 | 1 984 | 1 968 | 1 968 | 1 968 |
Max. výkon (kw/ot.) | 110/5 000 | 140/4 200 | 110/3 500 | 110/3 500 | 140/3 500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 250/1 500 | 320/1 500 | 340/1 750 | 340/1 750 | 340/1 750 |
Prevodovka | 6M | 7-DSG | 6M | 7-DSG | 7-DSG |
0 – 100 km/h (s) | 9,7 | 8,0 | 9,8 | 9,8 | 8,0 |
Max. rýchlosť (km/h) | 201 | 211 | 202 | 198 | 210 |