Seat Tarraco: ‘Španielsky Tiguan‘ poráža kufrom aj Škodu Kodiaq

25.09.2018 06:00

Nová vlajková loď Seatu je určená mladším zákazníkom ako Škoda Kodiaq či VW Tiguan Allspace. Aj preto stavila na expresívnejší dizajn a výlučne LED technológiu. Na tretie SUV zo Španielska si však ešte počkáme. Na trh sa chystá budúci rok.

Prednej časti dominuje kolmá a masívna...
Prednej časti dominuje kolmá a masívna 6-uholníková maska, ktorú neskôr prevezmú ďalšie modely Seatu. Svetlá s trojuholníkovou grafikou budú štandardne využívať full LED technológiu. Autor: Seat

Seatu sa darí ako nikdy predtým. Od roku 2013 zvýšil svoje predaje o 46 %. Odštartoval to nový Leon a neskôr, v roku 2016 a 2017 podporili registrácie nové SUV Ateca a Arona. Aj tento rok hlási Seat rekordné čísla. Od januára do augusta predal 383 900 vozidiel, čo je o 21 % viac v medziročnom porovnaní. To ale nie je koniec. Modelová ofenzíva, na ktorú Seat vynaložil 3,3 miliardy eur, pokračuje tretím SUV Tarraco. A keďže stojí nad Atecou, v Martorelli hovoria o novej vlajkovej lodi. Konkurencie zo strany svojich príbuzných, sesterských modelov Škoda Kodiaq a VW Tiguan Allsapace sa Tarraco nebojí.

Z profilu pripomína Tarraco viac Tiguan...
Z profilu pripomína Tarraco viac Tiguan Allspace ako Škodu Kodiaq. Môže za to tvar okien. Autor: Seat

Analytici odhadujú, že predaje SUV strednej triedy narastú v Európe do roku 2025 na 2,8 milióna kusov, takže koláč je dosť veľký na to, aby si z neho odhryzol aj Seat. A navyše, španielska značka oslovuje o desať rokov mladšiu klientelu, ako Volkswagen či Škoda. Aj preto si dal Seat záležať na dizajne. Tarraco dokonca prináša premiérové štylistické prvky, ktoré by sa mali neskôr objaviť na nových modeloch z Martorella. Predná časť zaujme robustnou a kolmou maskou, ako aj reflektormi s trojuholníkovou grafikou denných svetiel. Mimochodom, už v sérii bude Tarraco vybavené výlučne LED svetlami, a to v exteriéri aj v interiéri.

Novým prvkom zadnej časti sú svetlá prepojené...
Novým prvkom zadnej časti sú svetlá prepojené diódovým pásom. Výfuky v spodnej časti nárazníka sú falošné. Autor: Seat

Z profilu pripomína viac Tiguan Allspace ako Škodu Kodiaq. Najmä z dôvodu riešenia tretieho bočného okna. Vzadu je novým prvkom prepojenie reflektorov, opäť s trojuholníkovou grafikou, úzkou svetelnou lištou. Aj to Tarraco odlišuje od koncernových konkurentov stojacich na identickej podlahovej platforme MQB-A s priečne uloženými motormi a identickým rázvorom 2 790 mm. Veľmi podobný je tiež celkový formát. Tarraco má na dĺžku 4 735, na šírku 1 839 a na výšku 1 658 mm. Rozdiely tu ale predsa len nájdme. V porovnaní s Kodiaqom je napríklad o 38 mm dlhší. Možno aj to je dôvod, prečo Tarraco poráža Kodiaq veľkosťou kufra. Pod zadné veko pojme v 5-miestnom usporiadaní až 760 litrov, o 40 viac ako Kodiaq.

Dizajn interiéru je pomerne strohý. Palubná...
Dizajn interiéru je pomerne strohý. Palubná doska prísne horizontálnych tvarov počíta s virtuálnym kokpitom s uhlopriečkou 10,25 palca a voľne stojacim 8-palcovým rozhraním. Tarraco bude zároveň prvým Seatom využívajúcim ovládanie gestami. Autor: Seat

Situácia sa nezmení ani s prídavným tretím radom sedadiel, kde výsledných 700 litrov znamená dominanciu nad českým súrodencom až o 70 litrov. Variabilitu dopĺňa posuvná zadná lavica a dvojitá podlaha, umožňujúca vytvoriť rovné dno. Kabína má pomerne strohý dizajn. Palubná doska prísne horizontálnych tvarov je vybavená digitálnym kokpitom s uhlopriečkou 10,25 palca a voľne stojacim 8-palcovým displejom rozhrania. Tarraco bude prvým Seatom, využívajúcim ovládanie gestami. V sérii dostane autonómne brzdy s detekciou chodcov aj cyklistov či udržiavanie v jazdnom prúde. Za príplatok si môžete dopriať asistenciu v dopravných zápchach, adaptívny tempomat či automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Na úvod ponúkne Tarraco dva benzínové a dva...
Na úvod ponúkne Tarraco dva benzínové a dva naftové motory s výkonovým rozpätím od 110 do 140 kW. Kombinované môžu byť s pohonom oboch náprav 4drove aj 7-stupňovými dvojspojkovými prevodovkami DSG. Autor: Seat

Pod kapotou sa na úvod objavia štyri motory, všetky 4-valcové, preplňované a vybavené štart-stop systémom. Benzín budú spaľovať agregáty 1,5 TSI (110 kW) a 2,0 TSI (140 kW). Slabší poháňa predné kolesá cez 6-stupňový manuál, silnejší bude štandardne spojený so štvorkolkou 4Drive a automatickou 7-stupňovou prevodovkou DSG. Naftu zastúpia motory 2,0 TDI vo výkonových verziách 110 a 140 kW. Slabší si môžete vybrať buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a predným náhonom, alebo s automatom DSG kombinovaným s pohonom oboch 4Drive. Silnejšia verzia má štandardne DSG aj 4×4. Neskôr pribudne plug-in hybrid s výkonom 154 kW a čisto elektrickým dojazdom 50 km.

Podvozok si Tarraco požičalo od svojich starších súrodencov. To znamená predné tlmičové vzpery McPherson a zadnú viacprvkovú nápravu. Za príplatok pridá adaptívne tlmiče DCC s módmi Comfort a Sport. Napriek španielskemu pôvodu bude schádzať z montážnych liniek nemeckého závodu vo Wolfsburgu spolu s VW Tiguan. Na trh sa dostane začiatkom budúceho roka. Zákazníci dostanú na výber verzie Style a Excellence. Paleta farieb počíta s ôsmimi lakmi – Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black a Urano Grey. V blízkej budúcnosti Seat rozšíri modelový rad o športový derivát FR.

Porovnanie rozmerov

Model Seat Tarraco Škoda Kodiaq VW Tiguan Allspace
Dĺžka (mm) 4 735 4 697 4 701
Šírka (mm) 1 839 1 882 1 839
Výška (mm) 1 658 1 655 1 674
Rázvor náprav (mm) 2 790 2 790 2 790
Veľkosť kufra 5 miest/7 miest (l) 760/700 720/630 760/700

Technické údaje

Motor 1,5 TSI 2,0 TSI 4Drive 2,0 TDI 2,0 TDI 4Drive 2,0 TDI 4Drive
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 498 1 984 1 968 1 968 1 968
Max. výkon (kw/ot.) 110/5 000 140/4 200 110/3 500 110/3 500 140/3 500
Max. krút. moment (Nm/ot.) 250/1 500 320/1 500 340/1 750 340/1 750 340/1 750
Prevodovka 6M 7-DSG 6M 7-DSG 7-DSG
0 – 100 km/h (s) 9,7 8,0 9,8 9,8 8,0
Max. rýchlosť (km/h) 201 211 202 198 210
Seat
		Tarraco -
		2018
Seat
		Tarraco -
		2018
+9Seat Tarraco -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Seat Tarraco #Seat #autosalón Paríž 2018
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
8. 10. 2018zdraženie1.329 €zdraženie1.424 €
1. 10. 2018zdraženie1.301 €1.408 €
24. 9. 2018zlacnenie1.286 €zlacnenie1.408 €
17. 9. 2018zlacnenie1.287 €zlacnenie1.409 €
10. 9. 2018zdraženie1.293 €zlacnenie1.421 €
3. 9. 2018zdraženie1.292 €zdraženie1.443 €
27. 8. 2018zdraženie1.278 €zdraženie1.434 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk