Model Niro vyvíjala Kia od začiatku ako crossover pre alternatívne pohony. Ako prvý sa predstavil svetu klasický hybrid. Potom nasledoval plug-in hybrid a teraz debutuje čistý elektromobil. Vďaka tejto stratégii sa jednotlivé verzie od seba iba mierne odlišujú. Kia e-Niro má rovnaké rozmery ako jej súrodenci a zachovala si aj pre túto kategóriu nadpriemerný objem kufra 451 litrov.
Z hľadiska vonkajšieho dizajnu sa e-Niro od oboch hybridov odlišuje zaslepenou masku chladiča a viacerými farebnými doplnkami. Modrý lem sa nachádza na prednom nárazníku a modrá línia predeľuje aj denné LED svetlá. Vzadu je e-Niro takmer totožné s klasickým Nirom. Jediným rozdielom sú opäť modré linky pod hmlovými svetlami.
Najpodstatnejším údajom pri elektromobiloch je kapacita batérií a z nej vyplývajúci dojazd. Kia e-Niro bude k dispozícii v dvoch verziách. Slabšia bude mať uloženú energiu v batériách s kapacitou 39,2 kWh. To by malo podľa metodiky WLTP stačiť na prejdenie 312 kilometrov. V tomto prípade bude mať elektromotor výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 395 Nm. Z 0 na 100 km/h vďaka nemu zrýchli za 9,8 sekundy.
Silnejšia verzia bude disponovať akumulátormi s kapacitou 64 kWh. To podľa reálnejšej metodiky WLTP zabezpečí dojazd 485 km. Motor v tejto verzii bude mať výkon 150 kW (204 k) a totožný krútiaci moment 395 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa vďaka tomu uskutoční za 7,8 sekundy. Pri pripojení do stokilowatthodinovej nabíjačky sa batérie nabijú z 20% na 80% za 42 minút. V oboch prípadoch bude elektromotor poháňať len prednú nápravu.
Kia e-Niro môže počítať s kompletnou paletou bezpečnostných asistentov rovnako ako hybridné Niro. V interiéri je najväčšou zmenou absencia radiacej páky, ktorú nahradil otočný ovládač. Informačno-zábavný systém ovládaný cez sedempalcový dotykový displej je doplnený o údaje špecifické pre elektrickú jazdu.
Hybridná Kia Niro je v predaji od roku 2016. Odvtedy sa jej po celom svete predalo viac ako 200 000 kusov. V Európe sa pre Niro rozhodlo viac ako 65 000 zákazníkov. Elektrické e-Niro sa bude snažiť predajné čísla ešte zväčšiť, keďže obľúbenosť elektromobilov postupne rastie. V Európe sa dostane do predaja ešte do konca tohto roka.