Toyota Camry: Veľký návrat veľkého sedanu. Po 14 rokoch len s hybridom

12.10.2018 06:00

Kým mnohé automobilky rezignovali v Európe na segment sedanov strednej triedy, Toyota prichádza s novým silným hráčom. Avensis je síce mŕtvy, ale po štrnástich rokoch vracia na scénu veľkú Camry. Dodávať sa bude len s hybridným pohonom. A to priamo z Lexusu.

Toyota Camry naplno rozvinula nový dizajnový...
Toyota Camry naplno rozvinula nový dizajnový štýl Catamaran Undre Priority. Väčšina chladiaceho vzduchu tak prúdi k motoru cez obrovskú „tlamu“ v prednom nárazníku. Autor: Toyota

Toyota Camry nie je v Európe neznáma. Veľa vody s týmto rozmerným sedanom však japonská automobilka na starom kontinente nenamútila. A tak Camry stiahla z predaja už v roku 2004 a nahradila ju Avensisom. To však neznamená, že by to bol neúspešný model. Naopak. Camry je najpredávanejším sedanom planéty v segmente D/E. Ročne sa pre ňu rozhodne neuveriteľných 700 000 zákazníkov a od roku 1982, keď prišla na svet, má na konte viac ako 19 miliónov vyrobených exemplárov. Tento rok na americkom kontinente navyše debutovala ôsma generácia. A teraz prichádza po štrnástich rokoch späť do Európy.

Toyota má na to dobré dôvody – definitívny odchod Avensisu, ktorý doplatil na klesajúci záujem Európanov o sedany a ústup naftových motorov. Nová Camry by mala vyriešiť oba problémy jednou ranou. V porovnaní s Avensisom bude podstatne väčšia, takže atakuje aj modely vyššej strednej triedy, kde sedany stále dominujú, a pod kapotou ponúkne výhradne hybridnú sústavu. Európanov by mohla zlákať aj úrovňou komfortu, ktorý zodpovedá vyšším americkým nárokom, keďže Camry je v prvom rade autom pre USA. Naznačuje to už rozmermi. Na dĺžku má 4 885, na šírku 1 840 a na výšku 1 445 mm. To znamená, že v porovnaní s Avensisom je o 175 mm dlhšia a o 30 širšia. Na rázvore 2 825 mm ich pribudlo 125.

Camry je v porovnaní s Avensisom neporovnateľne...
Camry je v porovnaní s Avensisom neporovnateľne väčšia. Do dĺžky pribudlo takmer 18 cm a na rázvore skoro 13. Naopak, novinka je o 35 mm nižšia, čo je aj výsledkom novej platformy GA-K. Autor: Toyota

Základom je novučičká platforma GA-K, čo je verzia architektúry TNGA, ktorú využíva napríklad aj nový prémiový Lexus ES. Camry je v podstate jeho derivátom s autonómnym dizajnom. Ten sa rozhodne nemôže sťažovať na nudu. Obrovská predná „katamaranová“ maska s horizontálnymi lamelami je jednoducho neprehliadnuteľná. Profil oživuje znížená spodná línia okien a veľmi prudké zadné stĺpiky či okno sklonené takmer v uhle kupé. Vzadu zaujme bohato modelovaná kapota, úzke svetlá aj nápis Camry. Výfuky hybridu sú skryté pod nárazníkom. Väčší formát znamená aj väčší interiér.

Kým čisto benzínové verzie predávané v USA majú...
Kým čisto benzínové verzie predávané v USA majú výfuky, hybridná verzia ich decentne skrýva pod nárazníkom. Do kufra sa zmestí slušných 528 litrov batožín. Autor: Toyota

Kabína ponúkne neporovnateľne viac miesta ako v Avensise, a navyše prémiové spracovanie. Toyota si dala záležať na výbere materiálov a tak používa mäkké plasty, kožu či dekorácie z klavírnej černe alebo obloženie s motívom „tigrieho oka“. Tlačidlá sú v matnej kovovej úprave. Palubná doska nadväzuje na originálnu stredovú konzolu rozdelenú akousi vlnou. V nej je umiestnený 8-palcový displej rozhrania Toyota Touch 2, prekrytý spoločným sklom s panelom klimatizácie aj okolitým priestorom. Infotainment dopĺňa ďalší 7-palcový TFT displej v prístrojovom paneli a navyše 10-palcový head-up displej. Takže Toyota ponechala Camry klasický analógový rýchlomer a otáčkomer, presnejšie ukazovateľ výkonu a rekuperácie.

Interiér je spracovaný priam prémiovo. Vidieť...
Interiér je spracovaný priam prémiovo. Vidieť to napríklad na zladení 8-palcového rozhrania Toyota Touch 2, ktoré je prekryté spoločným s klom s panelom klimatizácie aj okolím. Chýbať nebude ani 10-palcový head-up displej. Autor: Toyota

Automobilka sľubuje mimoriadny akustický komfort a pohodlie aj pre zadných cestujúcich. Tí dostanú k dispozícii napríklad kapacitný displej na reguláciu klimatizácie. Pod zadným vekom je slušných 528 litrov pre batožinu. Tento objem je možné zväčšiť sklopením operadiel. Ale pozor. Toyota prichádza s dvoma druhmi zadných sedadiel. V prvom prípade sú delené v pomere 40 : 60 a v druhom v pomere 40 : 20 : 40 a majú nezvyčajné elektrické ovládanie sklápania a tiež výklopnú lakťovú opierku. Balík asistenčných systémov Toyota Safety Sense zahŕňa autonómne brzdy s detekciou chodcov, adaptívny tempomat, asistent udržiavania v jazdnom prúde, monitoring priestoru za vozidlom aj automatické LED svetlá.

Hybridná sústava s elektromotorom a...
Hybridná sústava s elektromotorom a 2,5-litrovým 4-valcom Dynamic Force ponúkne 165 kW, ktoré bude posielať výlučne k predným kolesám. Autor: Toyota

Hoci v USA ponúka Toyota Camry aj v čisto benzínových verziách s motormi 2,5 Dynamic Force a 3,5 V6 s 8-stupňovými automatmi, do Európy mieri výlučne hybridná verzia vybavená rovnakou sústavou ako nový Lexus ES. To znamená úplne nový 4-valec 2,5 Dynamic Force s rekordnou tepelnou účinnosťou až 41 %, napríklad vďaka Atkinsonovmu cyklu, vstrekovaniu D-4S a elektrickému duálnemu časovaním ventilov VVT-ie. Spojený je s elektromotorom a planétovou prevodovkou Shiftmatic, ktorá simuluje v manuálnom móde šesť prevodových stupňov. Tie môže vodič „radiť“ pákou na stredovej konzole. Camry sa rozhodne nebude hanbiť za svoju dynamiku, i keď presné parametre zatiaľ nepoznáme.

Na predné kolesá posiela totiž 160 kW. Spotrebovať by pritom mala len 4,2 litra benzínu, čo je síce rozprávka podľa starej normy NEDC, no aj keď to bude viac, rozhodne podkúri európskym naftovým konkurentom. A to v tichu, ktorý dokáže zabezpečiť jedine hybrid. Navyše s novým štvorbodovým zavesením motora, pre potlačenie vibrácií. Jazdné vlastnosti ťažia zo spomínanej platformy GA-K, ktorá znížila hmotnosť aj ťažisko a zároveň zvýšila torznú tuhosť karosérie až o 30 %. Predné tlmičové vzpery McPherson dopĺnia zadné lichobežníkové závesy kolies. Pocit za volantom by mala zlepšiť aj nižšia poloha sedadiel.

Nová Toyota Camry debutovala v Európe na parížskom autosalóne a na Slovensku je jednou z hviezd Toyoty na autosalóne v Nitre. Do predaja zamieri v máji 2019.

Rozmery a objemy

Dĺžka (mm) 4 885
Šírka (mm) 1 840
Výška (mm) 1 445
Rázvor náprav (mm) 2 825
Veľkosť kufra (l) 528

Technické údaje

Motor 2,5 Dynamic Force + elektromotor
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem (ccm) cca 2 500
Max. výkon sústavy (kw/ot.) 165
Prevodovka AT Shiftmatic  
Spotreba na 100 km (l) 4,2 (NEDC)  
Toyota
		Camry -
		2018
Toyota
		Camry -
		2018
+25Toyota Camry -
		2018

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Toyota Camry #Toyota Avensis #Toyota #autosalón Paríž 2018
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
26. 11. 2018zlacnenie1.227 €zlacnenie1.267 €
19. 11. 2018zlacnenie1.269 €zlacnenie1.308 €
12. 11. 2018zlacnenie1.294 €zlacnenie1.334 €
5. 11. 2018zlacnenie1.311 €zlacnenie1.355 €
29. 10. 2018zdraženie1.330 €1.391 €
22. 10. 2018zlacnenie1.329 €zlacnenie1.391 €
15. 10. 2018zdraženie1.330 €zlacnenie1.394 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk