Volkswagen pokračuje v „terénnej“ ofenzíve, ktorú odštartoval v roku 2016 novým Tiguanom. O rok neskôr nasledoval 7-miestny Tiguan Allspace a menší T-Roc. V USA debutoval veľký Atlas, v Číne Terramont a tento rok v Európe doplnil portfólio nový Touareg. To však nie je všetko. V Amsterdame predstavila nemecká automobilka najmenší T-Cross. O jeho prípravách sme vedeli už poriadne dlho, keďže koncept Breeze, ktorý bol predskokanom T-Crossu, debutoval už v roku 2016 na autosalóne v Ženeve. Zaujal najmä otvorenou dvojdverovou karosériou. Sériovka sa jej dočká tiež, ale až neskôr.
Teraz máme na scéne klasické 5-dverové SUV, stojace na základoch MQB, presnejšie na platforme Pola či skôr sesterského Seatu Arona. S ním má T-Cross veľmi podobné rozmery. Na dĺžku meria 4 110 a na výšku 1 558. V porovnaní s Polom je teda T-Cross o 54 mm dlhší a až o 112 mm vyšší. Zároveň je o 120 mm kratší, ako väčší T-Roc. Rázvor náprav 2 560 mm ladí s Polom aj s Aronou. Kým však Arona sa snaží zaujať dynamickým dizajnom, T-Cross je prekvapivo konzervatívny, hoci automobilka pôvodne deklarovala zmenu. Azda až na prednú masku, ktorou odkazuje na T-Roc. Robustné tvary umocnené širokým C stĺpikom odľahčujú bočné prelisy.
Svet SUV podporuje plastová ochrana prahov, blatníkov aj nárazníkov. Novinkou zadnej časti je prepojenie reflektorov svetelnou lištou a nápis T-Cross v spodnej časti veka. Oživiť dizajn budú môcť majitelia balíkmi Design Pack a R-Line, prípadne18-palcovými diskami. Na výber bude 12 odtieňov laku a tri farebné interiérové dekorácie (čierne, oranžové, zelené). Kabína vychádza z Pola, je však podstatne priestrannejšia. Posádka sedí asi o 100 mm vyššie. Posuvné zadné delené sedadlá (2 : 3) v rozsahu 140 mm umožňujú variovať veľkosť kufra od 385 do 455 litrov. Po ich sklopení ponúkne T-Cross celkových 1 281 litrov úžitkového objemu a vďaka dvojitej podlahe aj takmer rovnú úložnú plochu.
Palubná doska pripomína opäť Polo, je však mierne modifikovaná, najmä v oblasti pred spolujazdcom. Za príplatok dostanete 10,3-palcový virtuálny kokpit a 8-palcový displej multimédií. Volkswagen sa chváli špičkovou konektivitou, napríklad aj vďaka štyrom USB-portom. V sérii dostane T-Cross autonómne brzdy s detekciou chodcov, monitorovanie slepých uhlov zrkadiel, udržiavanie v jazdnom prúde Lane Assist, hill-holder a výstrahu pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní. Za príplatok doplní paletu asistenčných systémov, adaptívny tempomat, parkovací asistent a LED svetlá s automatickým prepínaním diaľkového režimu.
Pod kapotou nečakajú žiadne veľké prekvapenia. Základom je 3-valec 1,0 TSI s výkonom 70 alebo 85 kW. Vrchol benzínovej motorizácie predstavuje 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW). Ak chcete naftu, v ponuke je jediný diesel 1,6 TDI, a to v slabšej verzii s výkonom 70 kW. Všetky plnia najnovšiu emisnú normu Euro 6d Temp. Najslabšie motory dostanú 5-stupňové manuálne prevodovky. Diesel a 1,0 TSI (85 kW) možno skombinovať so 7-stupňovou dvojspojkou. Najvýkonnejší benzínový motor je spojený štandardne s DSG. Vo všetkých prípadoch sú poháňané výhradne predné kolesá. So štvorkolkou T-Cross vôbec nepočíta.
Novinku bude Volkswagen vyrábať spolu s Polom na linkách v španielskej Navare. A keďže ide o dôležitý globálny model, do produkcie sa zapoja aj závody v Južnej Amerike a v Číne. Na európsky trh by mal T-Cross doraziť ešte do konca roka.
Rozmery a objemy
Dĺžka (mm) | 4 110 |
---|---|
Výška (mm) | 1 558 |
Rázvor náprav (mm) | 2 560 |
Veľkosť kufra (l) | 385 – 455 – 1 281 |
Technické údaje
Motor | 1,0 TSI | 1,0 TSI | 1,5 TSI | 1,6 TDI |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 999 | 1 498 | 1 598 |
Max. výkon (kw/ot.) | 70/5 500 | 85/5 500 | 110/5 000 | 70/3 250 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 175/2 000 | 200/2 000 | 250/1 500 | 250/- |
Prevodovka | 5M | 6M/7-DSG | 7-DSG | 5M/7-DSG |
0 – 100 km/h (s) | 11,5 | 9,9/9,9 | 7,8 | 12,0/12,4 |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 | 193/193 | 220 | 181/180 |